• hulten
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-09-2012
Ik zoek een moederbord met een Intel GMA X3000, X3100, X3500, X4500 of X4500HD.

Verder heb ik een ouderwetse televisie met SCART en enkele tulp connectoren erop. Ik zoek dan ook een moederbord waar tv-out (S-Video of Composite video) op zit geïntegreerd. Volgens de specs van de GMA chips wordt S-Video ondersteund, maar ik heb tot dusver geen moederbord kunnen vinden met een S-Video uitgang hierop.

Kan iemand mij adviseren?

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-04 22:39
Waarom wil je perse een Intel GMA chipset voor het beeld? Want je wilt hier eigenlijk iets onmogelijk combineren, je weet dat de GMA chipset geen svideo ondersteund, maar toch wil je svideo. Bij welke processor en andere onderdelen moet het moederbord horen? je zou een moederbord met een andere grafische chipset kunnen nemen en wel svideo uitgang of een goedkope losse grafische kaart met svideo uitgang.

Als je verteld voor welke processor het moet dienen kunnen we je verder helpen.

• hulten
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-09-2012
timofp schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 13:24:
Waarom wil je perse een Intel GMA chipset voor het beeld? Want je wilt hier eigenlijk iets onmogelijk combineren, je weet dat de GMA chipset geen svideo ondersteund, maar toch wil je svideo.
Nee, wat ik schreef is dat de GMA chipset wel S-Video ondersteunt, volgens bijv. http://software.intel.com...ntel-integrated-graphics/. Het probleem lijkt alleen dat ik geen moederbord kan vinden met de juiste uitgang erop die gebruik maakt van deze mogelijkheid van deze chipsets.
Bij welke processor en andere onderdelen moet het moederbord horen? je zou een moederbord met een andere grafische chipset kunnen nemen en wel svideo uitgang of een goedkope losse grafische kaart met svideo uitgang.
De processor staat nog niet vast, maar dat wordt vermoedelijk een Intel Core 2 duo.

Je tweede optie van een losse grafische kaart met svideo lijkt mij een aardig idee. Ik heb namelijk nog een oud nvidia kaartje met S-Video liggen.

De reden dat ik een GMA X3000, X3100, X3500, X4500 of X4500HD wil hebben, is dat deze open spec zijn en tegelijkertijd acceptabele 3D performance hebben.