Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XL 2007] Axis labels hernoemen

Pagina: 1
Acties:

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-10 13:43
Ik zit met een Excel 2007-probleempje. Volgens mij vrij simpel voor de kenners, maar ik kan het niet vinden.

Ik heb een staafdiagram voor een meerjarenonderhoudsbegroting:

http://i42.tinypic.com/2ex28sk.jpg

De jaren in de tabel waaruit die gegevens komen zijn ingedeeld van 2009 tot 2058. Echter wordt bij het invoeren van de grafiek jaar 1 t/m 50 aangegeven. Dit zou ik graag willen veranderen naar bijvoorbeeld '09 t/m '58 om het zo min mogelijk verwarring te creëeren. Alleen hoe doe ik dit? Met de 'Format Axis' optie kan ik het niet veranderen (of ik kijk er ram overheen).

De zoekfunctie en Google hebben me jammer genoeg niet verder geholpen.
Iedere hulp is welkom!

Verwijderd

Ongetwijfeld komen je gegevens uit een tabel, waarin in één kolom ook wel de jaren zullen staan. Het bereik van die gegevens ($A$2:$A$51 bijvoorbeeld) moet je invoeren bij je "Category (X) axis label" (onder Source Data - Series in Excel t/m 2003; weet niet waar het in 2007 zit).

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-10 13:43
Ik heb gevonden wat je bedoelt, had die optie wel eerder gezien maar geen idee gehad van wat je er nou precies in moest vullen. Het is me nu wel gelukt! Eeuwig dank!

Verwijderd

Da's misschien wat lang, maar graag gedaan... ;)