Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo GoT!

Ik heb nu onlangs mijn core 2 duo E6600 overclockt van de standaard setting (2.4ghz) naar 2.57 ghz.

Nu als ik wil booten (en ik druk dus op de startknop) brand het licht van mijn knop, hoor ik alles opstarten, dan valt hij enkele seconden terug uit, en doet hij normaal weer verder.

In het begin (de eerste dagen na de overclock) had ik dit niet, echter een week erna ofzo begon het... En nu lijkt hij 2x stil te vallen tijdens het booten.

Nu weet ik niet of het aan die overclock ligt of niet, maar ik zou niet echt iets kunnen bedenken die dit kan veroorzaken.

Kan iemand me een hint geven hoe ik ervoor zorg dat hij dit niet meer doet?

Groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:07

Haan

dotnetter

Asus moederbord zeker? Dan is dat normaal, ik heb ooit ergens wel de reden gelezen, had iets te maken met voltage die uit de voeding komen ofzo die binnen een bepaalde marge moeten zitten voor je bord kan booten.

Zet sowieso je specs er eens bij, anders blijft het voor iedereen raden ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Haan op 17-03-2009 11:01 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-09 09:05

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

@ Haan , is dat niet zo dat je dan een voeding moet hebben die beter binnen de ATX spec past , meet ook eens even de voltages uit de voeding tijdens de boot met een multimeter.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wel mijn setup is:

Core 2 duo E6600
Asus p5B deluxe
2gb corsair xms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-09 12:02
Nu weet ik niet of het aan die overclock ligt of niet, maar ik zou niet echt iets kunnen bedenken die dit kan veroorzaken.
Draai de overklok eens tijdelijk terug, dan weet je of het hieraan ligt.

Hoe heb je de overklok gedaan, en welke instellingen gebruik je nu? (mem/fsb etc)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 09:10

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Da's niet genoeg info.

- Welke voeding heb je,
- Draait de pc verder wel goed,
- Wat gebeurt er als je de OC eraf haalt,
- etc etc

Je kunt het beste even de hangen & opstarten troubleshooter doornemen (sorry heb het linkje ff niet), die staat ook ergens in dit forum. Kom je er dan nog niet uit, meld je dan weer hier terug want dan is er mogelijk écht iets kapot...

/edit:
@hieronder:
thx...

[ Voor 5% gewijzigd door Icephase op 17-03-2009 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-09 12:02
woelders schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 12:54:
Je kunt het beste even de hangen & opstarten troubleshooter doornemen (sorry heb het linkje ff niet)
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter dus ;)

Verder inderdaad meer en specifiekere informatie

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sorry voor het ietwat latere antwoord ;) Zat op m'n werk :) Specs:

Voeding: Superflower SF-500T14A ( http://www.hardware.info/.../bGNkZ5ibmJTK/viewphoto/1 )
Grafische: XFX 8800GT Ultra dog editionn
Ram: Corsair XMS CM2X512-5400C4 (2 setjes van 2 latten)
Moederbord: P5B- Deluxe (bios versie 0507)
Cpu: Intel Core 2 Duo E6600, Stepping 6, revision B2, multiplier 6.0 bus speed (volgens cpu-z) 285 mhz.
met thermaltake typhoon erop
Veder draait de pc perfect, hij krijgt iets warmer, maar dat is normaal.

Ik ga zo ff proberen de OC wat te verlagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-09 16:24

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ik heb dat ook al vaker gehoord.

En als officiele reden heb ik gelezen dat de moederbord eerst de overclock checkt en daarna komt hij pas tot boot!

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:27

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ik heb dan een ASUS Crosshair, als je een onstabiele clock maakt zodat hij niet meer boot geeft hij een piep en moet je je pc resetten waarna hij de bios overclock instellingen weer terugzet naar default waarna je in het bios alles een tandje lager kan zetten (of meer voltage).

Het kan natuurlijk ook zijn dat je voeding aan zijn max zit en dat hij met opstarten te veel stroom vraagt (HDD's die opspinnen etc.)

Loopt hij wel stabiel als die eenmaal is opgestart en je stressed je CPU 100% bijv met prime95?

[ Voor 29% gewijzigd door Ventieldopje op 23-03-2009 20:30 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Pagina: 1