Goede webshops voor watercooling onderdelen

Pagina: 1
Acties:

• Xtrafris
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-10-2025
Hey tweakerts!

Ik ga desprong in het diepe wagen en zelf een watercooling loop ontwerpen en bouwen. Ik heb daarvoor wat exotische onderdelen nodig, dus nu ben ik op zoek naar een paar goede webshops (of echte winkels omgeving Nijmegen) die een mooi uitgebreid assortiment aan waterkoeling spulletjes hebben, en uiteraard waar jullie goede ervaringen hebben.
Normaal gesproken zou ik de shopsurvey in duiken, maar het is totaal niet te zeggen of een winkel veel waterkoeling heeft of niet, dus dat wordt een gebed zonder einde...

Ik had highflow en freezinghardware al gevonden, maar geen van beiden heeft alles wat ik nodig heb, en uiteraard bestel ik het liefst in één keer.

Om je een idee te geven van het soort loop dat ik in gedachten heb:
- Zwarte Tygon slang, 8x1,6 mm
- 2x inline temp meter
- flowmeter
- angled schroeffittingen, zo plat mogelijk
- fillport en T-junction of minires.
- oranje knikveer

Radiator en block heb ik al (dankjewel Tweakers V&A :)

Ik heb trouwens geen bezwaar tegen bestellen in Duitsland, misschien dat daar grotere shops zitten?

Als jullie trouwens advies hebben voor een kleine goedkope pomp ben ik ook erg dankbaar. Het wordt maar een simpele loop, met alleen de CPU onder water, maar er komen dus wel wat flowbeperkende elementen in (zie boven).

[ Voor 9% gewijzigd door Xtrafris op 17-03-2009 11:01 ]

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:05
te snel gelezen -nutteloze bijdrage- excuus

[ Voor 105% gewijzigd door loewie1984 op 17-03-2009 10:52 ]

discogs

• Xtrafris
loewie-643- schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 10:51:
te snel gelezen -nutteloze bijdrage- excuus
lol, nu is het nog nuttelozer :+

*gaat weer F5-en*

• D_H_R 1908
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:53
Aquatuning uit duitsland heeft een heel groot ass en een nederlandse website daar kan je fff kijken.
ps als ze iets bij highflow iets niet hebben in het assortiment dan kunne ze dat gewoon voor je bestellen gewoon ff een mailtje sturen of op het forum aanmelden dan helpen ze altijd verder :)
www.aquatuning.nl of highflow.nl/forum in de sectie productsuggesties en nieuws
goede pomp is de Laing DDC-1Plus MCP355 12V is geloof ik een van de meest gebruikte pompen en met een andere top/reservoir erop ook een van de beste

[ Voor 16% gewijzigd door D_H_R 1908 op 17-03-2009 11:11 ]

• Xtrafris
ooooo aquatuning ziet er netjes uit :D

Als ik er daar niet uitkom ga ik me eens op dat forum van highflow bezighouden.
Thanks voor de siggesties!

• SnowRide
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-01 16:50
highflow is een zeer goede webshop, Veel te bestellen en ziet er ook netjes uit.

Verwijderd

En als je in de PW nu een winkelmandje maakt? Kan je gelijk de totaalprijzen bij diverse winkels zien, of ze alle producten hebben, en wat de beoordelingen zijn :)

• Xtrafris
tsja, niet elke knikveer en schroeffitting is opgenomen in de PW, dat is een beetje het probleem. Daar komt bij dat alle waterkoeling spullen gewoon in één grote bak zijn geknikkert in de PW, dus het is erg moeilijk om alles te vinden. Ook met bijvoorbeeld slangmaten loop je dan erg veel risico dat dingen niet passen.

Ik had het idd al wel geprobeert :)

[ Voor 44% gewijzigd door Xtrafris op 17-03-2009 13:16 ]

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
www.freezinghardware.nl :)

[ Voor 9% gewijzigd door Bertus op 18-03-2009 13:37 ]

Heeft ook een computer!

• Xtrafris
tsja, die had ik ook al gevonden dus... staat in de OP