Toon posts:

Melding bestand in gebruik op share

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allen,

Ik zit met een vreemd probleem waar ik niet helemaal uit kom, ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen of in de juiste richting wijzen.

We hebben een netwerk met een fileserver, domeinserver etc, standaard Windows netwerk gebaseerd op W2003 en XP.

Nu is het zo dat gebruikers regelmatig een melding krijgen bij openen van een bestand dat hun bestand in gebruik is door "een andere gebruiker"(wordt geen account of naam genoemd). Vervolgens kunnen ze hun bestand alleen lezen openen. Ook komt het voor dat mensen bij het gebruik van Outlook de melding krijgen: "Kan bestand H:\outlook.ost niet openen omdat het vanaf een ander werkstation wordt gewijzigd".

De gebruiker is ingelogt op 1 werkstation, er zijn dus geen andere sessies van die gebruiker, toch komt deze melding. Ik heb daarom het idee dat het aan de server ligt, maar geen idee waar ik het moet zoeken?

Iemand?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groeten,

Tim van der Voord

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:37
Bekijk eea eens met FileMon! Bestand kunnen maar een keer in write mode worden geopend, zolang het gelocked is kun je het verder alleen read-only openen.

[ Voor 69% gewijzigd door asfaloth_arwen op 17-03-2009 10:21 ]

Specs

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Zorg ten eerste dat je XP stations volledig gepatcht zijn en ook je office installs, dit is een bug die vaker voorkomt in XP.
Kijk ook eens naar opportunistic locking problemen.

Verwijderd

Op je server kun je via Computer mangement => Shared Folders bekijken welke bestanden in gebruik zijn.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je hebt toch niet Offline Beschikbaar aanstaan op die shares waar de Home drive aan gekoppeld wordt?

[ Voor 24% gewijzigd door alt-92 op 17-03-2009 20:09 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle input!

Ik ga kijken naar die opertunistic locks en of het updaten van office werkt...
offline beschikbaar maken staat bij ons voor alle shares uit..
Pagina: 1