Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Computer Tijd Tracking

Pagina: 1
Acties:

• Decarsul
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 12:44
Goeden dag mede tweakers,

Laatst kreeg ik de vraag van een collega van mij, of het misschien mogelijk was om te kijken / loggen of een computer nou daadwerkelijk gebruikt word of niet. Dit ivm het feit dat mensen aanvragen indienen om nieuwe computers aan te schaffen, terwijl er misschien pc's elders staan die amper tot niet gebruikt worden.

Nou heb ik flink gezocht naar programma's die dit eventueel in een novell netwerk kunnen doen, maar enige dat ik vind zijn hetzij webbased applicatie's of gigantische loggers die veel te veel data loggen dan dat er daadwerkelijk nodig is.

Hierbij dus ook mijn vraag:" Weet iemand of er een programma is, liefst netwerk based, die kan loggen of een pc nou daadwerkelijk gebruikt word (tussen screensavers en login's in)"

De functionaliteit die hier gevraagd word is in principe simpel, er moet een client worden gedraait op de pc (liefst verborgen), die per dag (of per week) een logje aan maakt, deze naar een map op het netwerk stuurt, en wij als zijnde controlerende / beherende partij de logs kunnen samen voegen en hier een print van kunnen maken om te kijken of er pc's zijn die eventueel verplaatst kunnen worden in plaats van het aanschaffen van compleet nieuwe pc's. Wat ik zelf dan zit te denken, is dat er voor ons een soort overzicht komt waarin men kan zien welke computer een X aantal uur daadwerkelijk gebruikt is (gemiddeld per week of per maand).

Even bekropt:

computer tijd logging (daadwerkelijk gebruik dus niet screensaver / uitgelogd)
grafiek met zoekfunctie van welke pc niet meer dan X aantal uur gebruikt word
Verborgen voor gebruiker

Hopelijk weet iemand mij in de goede richting te sturen ofwel een compleet antwoord te geven.

Mvg,
Decarsul

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Decarsul schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 09:30:

Hopelijk weet iemand mij in de goede richting te sturen ofwel een compleet antwoord te geven.
Zelf scripten is lekker goeiekopie, leerzaam en zorgt ervoor dat het precies doet wat jij wil.

[search=computergebruik logging] levert al wat bruikbare zaken op.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-10 13:28
http://deimos-project.net/

Misschien kun je hier wat mee, het verzamelt verder ook nog enkele andere statistieken. Het is open-source meen ik, dus je kunt ook zelf het een en ander toevoegen, mocht je dat willen.

Ik weet zo niet of de functies (daadwerkelijk gebruik dus niet screensaver / uitgelogd) er bij zitten, dat zou je zelf even moeten uitzoeken, of een feature request doen.

[ Voor 47% gewijzigd door Enfer op 17-03-2009 13:46 ]

Verwijderd

Is het niet slimmer om gewoon goede configuration management bij te houden waarin precies gezien kan worden wie van welke systemen gebruik maakt en welke precies in omloop zijn. Door middel van de novell logs kun je vast wel bijhouden wie vervolgens waar inlogd

Of kijk ik nu veel te oppervlakkig?