Toon posts:

Transmission via HTTP

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Misschien dat iemand mij kan helpen:
Ik wil met Transmission (torrent client) verbinden via HTTP. Zodat ik geen poorten hoef open te zetten.

Weet iemand of het kan en hoe?

Groetjes,
Bob ;)

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-02 21:10

zAo

GPLv2 Fanboy

Heb je het nu over de gui of wil je alle data via port 80 laten lopen?
In het eerste geval is het een questie van de instellingen veranderen in Transmission zelf, in het tweede geval ben je denk ik op proxy's aangewezen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja het tweede geval. Alle data via poort 80.

Op school moet ik met adium ook via HTTP verbinden dan werkt het. De systeembeheerder heeft dus netjes z'n werk gedaan ;)

Maar ik heb nog veel te downloaden ;)

Gr
Bob

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 09:37:
Ja het tweede geval. Alle data via poort 80.

Op school moet ik met adium ook via HTTP verbinden dan werkt het. De systeembeheerder heeft dus netjes z'n werk gedaan ;)

Maar ik heb nog veel te downloaden ;)

Gr
Bob
Transmission heeft toch standard een web-interface?

Dan zou ik op je router port 80 forwarden naar de server waar Transmission opstaat, dan kan je gewoon via de webgui dingen instellen :)

Dan kan je overal op je transmission-router :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat je dat even uit moet leggen.... Net iets boven m'n pet en het is nog vroeg.

Gr
Bob

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 09:43:
Ik denk dat je dat even uit moet leggen.... Net iets boven m'n pet en het is nog vroeg.

Gr
Bob
Transmission draai je thuis op een router en je probeert ermee te verbinden over poort 80, toch?

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:32
Ik lees hierboven op school. Lijkt me no go dus.

|>

• anandus
  • Niet online
simon schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 09:46:
Ik lees hierboven op school. Lijkt me no go dus.
Probeert-ie transmission lokaal op school te draaien of probeert-ie te verbinden met transmission thuis?

Om met thuis te verbinden zou ik port forwarden en de webgui gebruiken. Als het op lokaal school is zou ik de systeembeheerder vragen om een port open te zetten voor transmission, ervanuitgaande dat je mág downladen op school natuurlijk (ik ken de regels niet).

[ Voor 33% gewijzigd door anandus op 17-03-2009 09:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Op school lokaal draaien. Thuis werkt het gewoon ik heb daar m'n router gewoon in orde. Ik wil op school kunnen downloaden via de HTTP poort want die is (natuurlijk) altijd open.

En eigenlijk ook e-mailen met mail via HTTP

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2009 10:00 ]

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dat op school alleen de 'HTTP poort' te gebruiken is, zal vast een hele goede reden hebben. Als je het echt nodig hebt, dan kun je beter naar de systeembeheerder toe gaan. Wij gaan je hier in ieder geval niet helpen met het omzeilen van een beveiliging. Zie ook Beveiligingen omzeilen en andere vormen van (internet)misbruik.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.