Klein probleempje Monitor, garantie claimen?

Pagina: 1
Acties:

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-01 17:50
Hallo, ik heb enkele maanden geleden bij Komplett een Samsung T240 24 inch LCD monitor aangekocht. Ben er zeer tevreden van, echter is er een paar keer (4-6) in enkele maanden tijd een probleem geweest, steeds hetzelfde.

Het scherm valt plots uit, ook de stroom ervan want het statuslampje gaat ook uit. als ik dan de stroomkabel uit trek en terug insteek is het probleem opgelost. Dit gebeurt bij alle soorten taken. Nu vraag ik me af, zou ik nu best garantie claimen, waardoor ik mijn scherm kwijt ben voor een tijd, het naar nederland moet sturen wat heel wat kost (ben van België) en dan ook nog met het probleem zit dat mijn 'defect' iets is wat zeer moeilijk te constateren is door de winkel omdat het slechts om de zoveel weken voor valt.

Het is natuurlijk ook geen probleempje waar ik niet mee kan leven, maar ik ben alleen bang dat op een bepaald moment, mogelijk na de garantieperiode het nog eens gebeurt, en ik hem niet meer aankrijg en geen garantie meer heb.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik zou hem sowieso binnen de garantieperiode laten repareren.

Als het opsturen naar Nederland een probleem is zou je kunnen proberen contact op te nemen met Samsung zelf. Sommige bedrijven handelen garantieklachten ook zelf af, en dan is de kans aanwezig dat je het zaakje op kan sturen naar een adres in België. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06-2025
Ik zou hem zelf ook laten repareren. Je zit sowieso met een monitor die niet naar behoren werkt ongeacht je er nu mee kan leven of niet. Zoals je zelf aangeeft kan dit erger worden na de garantie en dan krijg je waarschijnlijk spijt dat je hem niet eerder hebt laten repareren. Terwijl je met een reparatie of zelfs een nieuw model langer plezier van zult hebben en minder snel aan een vervanging toe bent.

Verwijderd

Hmm.. Erg lastig probleem (omdat het niet altijd voor komt).. Ik zou hem wel gewoon wegbrengen, aangezien je nu nog binnen de garantieperiode zit.. Dan ook heel duidelijk aangeven dat het om de zoveel tijd (weken) gebeurd..

Ik heb een zelfde soort probleem gehad met een scherm, maar die heb ik toen meerdere malen weer op kunnen halen met de mededeling dat ze "niks kunnen vinden".. Daarom goed erbij vermelden dat het slechts 1x in de X tijd voorkomt en vertellen hoe jij het probleem oplost..

Je kan het scherm beter nu wegbrengen dan dat je er straks mee zit (buiten garantieperiode), want je weet niet of de problemen nog verergeren..

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Wegbrengen? Monitor = on-site garantie. Bel Samsung voor een RMA aanvraag, binnen de vijf werkdagen heb je een andere (herstelde) monitor. Eenvoudiger kan niet.

[ Voor 5% gewijzigd door XWB op 17-03-2009 11:46 ]

March of the Eagles

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Hacku schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 11:27:
Wegbrengen? Monitor = on-site garantie. Bel Samsung voor een RMA aanvraag, binnen de vijf werkdagen heb je een nieuwe monitor. Eenvoudiger kan niet.
Niet helemaal zo. Alleen als deze echt niet te repareren is. Anders wordt de monitor gewoon gerepareerd. Het voordeel is wel dat Samsung een voorlopige monitor meeneemt zodat je toch verder kan (wel melden)
Ohja, ook weer waar. Samsung herstelt gewoon aan huis (andere merken swappen direct).
Ja, met een gerepareerde. Samsung wisseld de monitors aan huis, geen reparatie aan huis.

Ene, by the way, ik verkoop ze zelf ;)

[ Voor 20% gewijzigd door marquis op 18-03-2009 04:20 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ohja, ook weer waar. Samsung herstelt gewoon aan huis (andere merken swappen direct).

March of the Eagles

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:33
Ik had ook ooit een probleem met mijn Samsung monitor. Nadat ik de helpdesk gebeld had, werd binnen een week mijn monitor tegen een nieuw exemplaar geruild.

Echter kreeg ik na een tijdje een telefoontje dat het gehele paneel van de monitor vervangen moest worden. Dit is duurder dan een geheel nieuwe monitor en de schade viel niet onder de garantie. Volgens hen was het vochtschade. Daarom kwamen ze weer langs om de monitoren terug om te ruilen.
Pagina: 1