Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds het begin dat ik deze computer in elkaar heb gezet erger ik me zeer aan de geluidskwaliteit van de onboard audio chip. Het lijkt wel alsof het geluid wordt gesimuleerd . Beetje van voor naar achter idee tijdens de muziek. zacht hard, zacht hard, super irritant.

Tevens is het zo dat als ik switch tussen speakers 5.1 naar koptelefoon dat ondanks dat ik het volume op volledig zacht zet voordat ik switch, het volume alsnog vol gas gaat wat resulteert in een reactie dat ik de koptelefoon ongeveer wel door de ruit heen kan gooien.

Ook is het zo dat als ik instel dat de audiokaart in 5.1 mode niet super veel de sub woofer moet gebruiken en ik het geluid niet regel via mijn luidsprekers, maar via het soundmax panel hij compleet die setting vergeet en dus ( waarschijnlijk tot ergernis van mijn buren) zijn standaard mega bass weer vol aanzet.

Nou is het niet zo dat ik geen geld heb voor een creative/auzentech kaartje, maar dit zou toch normaal moeten werken?

Drivers en firmware versies zijn up to date tot de laatste versies. Draai windows xp 32 bits versie op asus p5e3 premium. Tevens ook een audio hd driver van ati onboard vanwege mijn ati 3850 kaart, deze staat echter gedisabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowRide
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-07 12:55
Ik heb het zelfde gehad alleen dan met een P5N-SE SLI mobo, Ik heb toen son soundmanager gedownload maar werkte toen ook niet echt optimaal, ik heb toen maar een Creative Audigy X-fi Extreme sound gehaald wat wel 20 keer beter geluid is. (had geen zin om er uren mee bezig te zijn.)

Hoop voor jou dat je het wel snel kan oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien heb je wel gelijk ook, Toch ga ik nog even puzzelen, mocht het niet lukken koop ik wel een creative kaartje.