Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Meter van totale usage storage

Pagina: 1
Acties:

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:01
Is het een slecht idee om misschien een totale meter te geven van je usage van je storage die je verdient hebt?

Ik kan zie nu bv twee metertjes, ééntje van mijn foto-album en één van mijn private storage, maar hoe tellen jullie die op?

Heb ik voor beide X aantal MB's beschikbaar afhankelijk van mijn karma of is het een totaal aantal MB's dat ik naar eigen goeddunken mag verspreiden over album en private ?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:35
Voor allebei geldt dat ze apart zijn. Je hebt karma x 10KiB aan ruimte in je fotoalbum en daarnaast heb je datzelfde aan ruimte in je private storage.

Je kunt geen ruimte overhevelen van de één naar de ander. De enige manier om meer ruimte te maken is om meer karma te krijgen via de gebruikelijke manieren.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
En voor het totaal kun je eens hier kijken.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• HyperBart
Dirk schreef op maandag 16 maart 2009 @ 23:27:
Hmmm, toch niet, daar krijg je alleen van je foto-album te zien volgens mij, anders had er bij mij iets gestaan van

"je hebt X aantal ruimte van 2x 252MB verbruikt"

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Dirk schreef op maandag 16 maart 2009 @ 23:27:
Het totaal kan je zien in de karmastore. Daar staat (indien je de features geactiveerd hebt) hoeveel MB je hebt nav de hoeveelheid karma.

• HyperBart
Erkens schreef op maandag 16 maart 2009 @ 23:29:
[...]

Het totaal kan je zien in de karmastore. Daar staat (indien je de features geactiveerd hebt) hoeveel MB je hebt nav de hoeveelheid karma.
Maar dat is het totale beschikbaar, niet wat je in totaal hebt gebruikt.

Het is nu niet meer relevant eigenlijk, sinds het toch X aantal MB's gescheiden is voor beiden...

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

HyperBart schreef op maandag 16 maart 2009 @ 23:50:
[...]

Maar dat is het totale beschikbaar, niet wat je in totaal hebt gebruikt.

Het is nu niet meer relevant eigenlijk, sinds het toch X aantal MB's gescheiden is voor beiden...
Op http://tweakers.net/my.tnet/fotoalbum en http://tweakers.net/my.tnet/storage zie je hoeveel je gebruikt hebt en hoeveel er nog beschikbaar is. Opzich is het wel een leuk idee om deze waarden ook op de een of andere manier in de karmastore zelf aan te geven (puur voor het overzicht). Nu weet ik niet hoe zwaar die queries zijn en of het wel kan dus ik beloof niks ;) (sowieso geen high prio)

• HyperBart
Erkens schreef op maandag 16 maart 2009 @ 23:53:
[...]

Op http://tweakers.net/my.tnet/fotoalbum en http://tweakers.net/my.tnet/storage zie je hoeveel je gebruikt hebt en hoeveel er nog beschikbaar is. Opzich is het wel een leuk idee om deze waarden ook op de een of andere manier in de karmastore zelf aan te geven (puur voor het overzicht). Nu weet ik niet hoe zwaar die queries zijn en of het wel kan dus ik beloof niks ;) (sowieso geen high prio)
Neuh, tis absoluut niets wat high-prio, maar ik dacht dat bv die opslagruimte die je overal vermeldt ziet staan als een totaal-opslag geldt voor beide features, maar het telt afzonderlijk je opslagruimte, dus het is beetje onnozel... (niet dat je het niet mag implementeren, maar ik denk dat je je server-resources beter voor andere dingen zoals het vervangen van de 0 en 1 met "ja" en "neen" kan gebruiken bij de custom-frontpage-indeling :+ :P )

edit: hier dus: Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lTBsJvZUeGFuSwNd9m6uBT8M/full.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door HyperBart op 17-03-2009 00:00 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Wat is er mis met 1 en 0? Een beetje tweaker kent alle getalle van het binaire stelsel wel uit zijn hoofd lijkt me :P

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:48

momania

iPhone 30! Bam!

HyperBart schreef op maandag 16 maart 2009 @ 23:57:
[...]
maar ik denk dat je je server-resources beter voor andere dingen zoals het vervangen van de 0 en 1 met "ja" en "neen" kan gebruiken bij de custom-frontpage-indeling :+ :P )
Het gaat er daarom dat je aan kan geven hoeveel items je van het betreffende onderdeel wilt zien. Bij sommige is dat maximaal 1 en is dus de keuze '0 en 1' correct.
offtopic:
nep IT'er :P

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:35

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

NitroX infinity schreef op maandag 16 maart 2009 @ 23:26:
Je kunt geen ruimte overhevelen van de één naar de ander. De enige manier om meer ruimte te maken is om meer karma te krijgen via de gebruikelijke manieren.
Betekent dat ook dat de storage automagisch groter word naar gelang je meer karma krijgt en krimpt naar gelang karma aftrek plaats vind?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Ja

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

En wat gebeurt er als de grootte kleiner wordt dan de gebruikte ruimte? Wordt dan de uploadmogelijkheid uitgeschakeld of worden er bestanden verwijdert?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

AtleX schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 08:18:
En wat gebeurt er als de grootte kleiner wordt dan de gebruikte ruimte? Wordt dan de uploadmogelijkheid uitgeschakeld of worden er bestanden verwijdert?
Dan wordt inderdaad de uploadmogelijkheid uitgeschakeld, je bent dan immers over je quota heen :) Verwijderen doen we niet, maar zelf kan je uiteraard wel verwijderen om ruimte te maken.
Pagina: 1