Hoi ,
Momenteel heb ik op mijn thinkpad x301 kubuntu testing draaien ivm het gebruk van mijn intel5300 based kaartje (iwlagn driver).
Op zich werkt dit prima met WPA, en voor 802.1x authenticatie heb ik een rt73usb based kaartje gekocht (dat wil niet lukken, maar op zich is het niet te erg, ik gebruik het weinig).
Een paar weken geleden wilde het intel kaartje echter nog in AP mode, zodat ik met mijn iphone kan tetheren.
Echter krijg ik sinds korte tijd dat niet meer voor elkaar:
Met zowel de ralink als de intel:
De hardstikke leete (
) inhoud van het scriptje:
Als ik ook alleen de iwconfig aanroep (met de hand) gaat het ook niet goed. Zelfde issue.
Het lijkt dus aan de software te liggen; waar kan ik daarvoor het beste gaan zoeken qua updates? Als in: in welke richting?
Of doe ik hier iets gewoon fout?
Momenteel heb ik op mijn thinkpad x301 kubuntu testing draaien ivm het gebruk van mijn intel5300 based kaartje (iwlagn driver).
Op zich werkt dit prima met WPA, en voor 802.1x authenticatie heb ik een rt73usb based kaartje gekocht (dat wil niet lukken, maar op zich is het niet te erg, ik gebruik het weinig).
Een paar weken geleden wilde het intel kaartje echter nog in AP mode, zodat ik met mijn iphone kan tetheren.
Echter krijg ik sinds korte tijd dat niet meer voor elkaar:
Met zowel de ralink als de intel:
code:
1
2
3
| root@think-twice:/home/boudewijn# sh createAdHoc Error for wireless request "Set Mode" (8B06) : SET failed on device wlan0 ; Device or resource busy. |
De hardstikke leete (
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| root@think-twice:/home/boudewijn# cat createAdHoc #!/bin/bash IFACE=wlan1 ifconfig $IFACE down ifconfig $IFACE up iwconfig $IFACE essid abc mode ad-hoc channel 9 key s:12345 ap any sleep 1 echo "Zet tetherproggie aan en druk op enter" #read #dhclient $IFACE |
Als ik ook alleen de iwconfig aanroep (met de hand) gaat het ook niet goed. Zelfde issue.
Het lijkt dus aan de software te liggen; waar kan ik daarvoor het beste gaan zoeken qua updates? Als in: in welke richting?
Of doe ik hier iets gewoon fout?