Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Het Net te snel op laten zeggen En nu?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zo'n maandje geleden ben ik verhuisd. Op het nieuwe adres lag nog ADSL van de vorige bewoner (Het Net Surfen zonder vast lijn oid, 1,5 Mbit).
Omdat ik dit te duur en te langzaam vond heb ik de vorige bewoner gevraagd (het stond op zijn naam) het abonnement op te zeggen.
Echter is dit veel sneller doorgevoerd dan verwacht. Op het moment dat ik typ heb ik zelfs als officieel geen internet meer volgens Het Net ... 8)7 (wel dus)

Het probleem is nu dat ik samen met mijn huisgenoot hier een eigen internet-bedrijf heb en dus eigenlijk geen dag zonder internet kunnen, echter kan geen enkele provider ons iets op korte termijn leveren (duurt allemaal ongeveer een maand).

Iemand een idee hoe we op zeer korte termijn toch aan internet zouden komen?

PS. ik woon in Amsterdam en heb Aerea al wel gezien, maar vind het aan de prijzige kant. Is wel een goede laatste oplossing natuurlijk!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
kpn? volgens mij kun je zo'n dongleding 1 mnd op proef nemen.

ook niet slim om als je zo afhankelijk bent dingen op te zeggen, neem dan eerder dubbel (redundancy)

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:41
Is het niet mogelijk om gewoon ergens internet aan te vragen en in de tijd dat je het nog niet hebt je telefoon (als het mogelijk is) als modem te gebruiken? Als ik mijn HTC Touch Pro met vodafone internet blox gebruik gaat het nog redelijk vlot

Verwijderd

Topicstarter
ook niet slim om als je zo afhankelijk bent dingen op te zeggen, neem dan eerder dubbel (redundancy)
Tell me about it ....

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 23:11:
PS. ik woon in Amsterdam en heb Aerea al wel gezien, maar vind het aan de prijzige kant. Is wel een goede laatste oplossing natuurlijk!
Heuh, 9.95 voor de goedkoopste variant is niet duur hoor. Is in USB-stickformaat dus je kunt 'm ook makkelijk meenemen. Voor die prijs krijg je niet veel snelheid maar je hebt 't maar een maandje nodig..

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op maandag 16 maart 2009 @ 23:16:
[...]

Heuh, 9.95 voor de goedkoopste variant is niet duur hoor. Is in USB-stickformaat dus je kunt 'm ook makkelijk meenemen. Voor die prijs krijg je niet veel snelheid maar je hebt 't maar een maandje nodig..
Dat klopt, maar als je het maar een maand neemt mag je 90 euro neertikken voor de dongle (die idd bij een abo van 24 maanden gratis is)

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 23:20:
[...]

Dat klopt, maar als je het maar een maand neemt mag je 90 euro neertikken voor de dongle (die idd bij een abo van 24 maanden gratis is)
En dan heb je vervolgens een WiMax dongle gekocht die volgens mij ook prima voor andere doeleinden bruikbaar wordt. (Aerea loopt wat voor..)

Wil je nou internet of wil je internet? :P

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeR op 16-03-2009 23:22 ]

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:48
als er al kabel ligt met gewoon tv dan kun je volgens mij bij upc gewoon kabelmodem ophalen en internetten. Niet tevreden kun je binnen een maand weer opzeggen (was iig altijd zo)

Freelance Drupal Developer

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:51
Er is toch zo'n abbo voor internet van KPN waar je na paar min al online bent.
Dit gaat zover ik weet ook met die dongle inderdaad.

Nadeel snelheid, voordeel mobiel te gebruiken.

Heb het al gevonden, het gaat om het Internet startpakket

Let wel, de dongle is alleen voor de tijd te overbruggen tot je wordt aangesloten op het ADSL netwerk.
Afijn, lees de rest maar via de url.

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
Volgens mij leveren zo'n beetje alle mobiele operators mobiel internet voor je laptop, die kun je uiteraard ook gewoon op je pc gebruiken. Ik heb laatst gewerkt met een dongle van vodafone, werkt prima. Is allemaal echt niet zo duur, en lijkt me sowieso een handige investering als je zo afhankelijk bent. Je hebt overal onderweg internet, en als je ADSL eens een keer in storing is kun je gewoon doorwerken.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik heb trouwens idd ook om die reden een Vodafone datakaartje voor m'n laptop.

• Guuzz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-10-2022
ik heb ooit een chello-verbinding gehad op een vorig woonadres. De huisgenoot die het echter regelde verhuisde, zou het overzetten maar had het zonder te vertellen beeindigd. De dag dat ik het opnieuw aanvroeg en modem meekreeg bij zo'n verkooppunt in de stad, kreeg ik gelijk modem mee, 2 uur later werkte het weer.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:31

MsG

Forumzwerver

Geen speedtouch in de buurt waarvan je het algoritme kan berekenen? ;) http://www.wifisecure.nl/Letop.htm

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-11 21:15
Een mooi moment om je je voor te stellen aan de buren zou ik zeggen. Zeg eventueel dat je dan 2 maanden oid betaald, dan kun jij vooruit en vinden ze vast niet erg.
Dongles hebben vaak wel datalimieten waar je snel tegenaan zit.

Verwijderd

Topicstarter
We hebben er uiteindelijk voor gekozen naar UPC te gaan, die sluiten het binnen 3 werkdagen aan als je nog geen werkend TV-abo hebt. Dat is wel snel genoeg. Een paar dagen geen internet is ook nog wel te overleven.

Dank voor jullie suggesties!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:28

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Als je je bedrijf echt belangrijk vindt, dan is het misschien verstandig om eens wat sereuzer naar bedrijfsvoeringsaspecten te gaan kijken. Het lijkt erop dat je nu wat opportunistisch aan de slag bent gegaan. ;)

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Edmin schreef op maandag 23 maart 2009 @ 11:18:
Als je je bedrijf echt belangrijk vindt, dan is het misschien verstandig om eens wat sereuzer naar bedrijfsvoeringsaspecten te gaan kijken. Het lijkt erop dat je nu wat opportunistisch aan de slag bent gegaan. ;)
Inderdaad, mensen die een eigen bedrijf hebben nemen vaak een consumenten abbo, en als het er uit ligt jammeren ze dat ze het nodig hebben "voor het werk"

Neem dan een zakelijk abbo, daar heb je gewoon uptime garanties dmv SLA's

Als het echt zo belangrijk is moet je daar niet op beknibbelen. Als je als zakelijke instelling een consumenten abbo hebt, heb je echt geen poot om op te staan als je begint te jammeren over uptime e.d

[ Voor 10% gewijzigd door Slasher op 23-03-2009 11:22 ]

Elect a clown, expect a circus.

Verwijderd

Topicstarter
Een paar uur of zelfs een dag downtime is geen probleem. we ontwikkelen toch alles op een server die we lokaal hebben staan. zakelijke abo's zijn daardoor dus voor ons niet noodzakelijk, en bovendien erg duur vergeleken met consumenten abo's.
Daarom een consumenten abo.
Het probleem was ook meer dat we het aansluiten van ADSL 3 weken of langer moesten wachten, en ja, dat is natuurlijk gewoon echt te lang!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2009 11:24 ]

Verwijderd

Edmin schreef op maandag 23 maart 2009 @ 11:18:
Nou zeg, hij baalt toch al flink? :+ Wrijf het er nog even in voor 'm. Hij heeft het probleem toch geschetst, het ging gewoon niet volgens plan.

Wat Guuzz zegt, was ook het geval bij mij. Ik ben verhuisd, ging naar de UPC 'winkel' en mocht het meenemen (ik moest geloof ik wel wat borg erbij doen + eerste maand, weet ik niet zeker meer)

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11 08:03

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 11:24:
Een paar uur of zelfs een dag downtime is geen probleem. we ontwikkelen toch alles op een server die we lokaal hebben staan. zakelijke abo's zijn daardoor dus voor ons niet noodzakelijk, en bovendien erg duur vergeleken met consumenten abo's.
Daarom een consumenten abo.
Het probleem was ook meer dat we het aansluiten van ADSL 3 weken of langer moesten wachten, en ja, dat is natuurlijk gewoon echt te lang!
Maar dat had je toch kunnen zien aankomen?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
SeatRider schreef op maandag 23 maart 2009 @ 11:27:
[...]

Maar dat had je toch kunnen zien aankomen?
Idd gewoon een geval van 'jammer joh'. Dan moet je maar even naar de bieb, buren, vrienden of zoiets om wat te regelen.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik had eerlijkgezegd verwacht dat anno 2009 de ADSL-boeren toch wel wat sneller zouden kunnen leveren dan 3 weken.
Probleem is ook nog dat Het Net niet weet wanneer de verbinding fysiek verbroken gaat worden. Dus als we al iets anders aan zouden vragen, die willen het een aansluiten maar blijkt dat er nog een ander stekkertje in zit, gaan ze weer weg, kan je weer minimaal 3 weken wachten.
Daarnaast, ook op Het Net zelf zouden we 3 weken moeten wachten, terwijl de benodigde fysieke lijn er ligt en correct werkt.
Ze moeten dus naar de wijkcentrale om die stekker er uit te trekken en daarnaa kunnen ze het pas weer aansluiten, terwijl ze ook helemaal niets zouden kunnen doen, en een modem sturen en dan is het met 3 dagen ook opgelost ...
Ergens in mijn achterhoofd daagt het woord "burocratie" ...

Ik heb het in deze post overigens niet over dat ik het wil gebruiken "voor de zaak", mijn frustratie over de lange levertijd staat in dit geval even helemaal los van het doel van de verbinding.

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
Hmmm... dan ontgaat me een beetje wat nou het nut van je topic is. In je TS meld je nog dat je geen dag zonder internet kunt, en daar zijn diverse oplossingen voor aangedragen.

Dat de lijn er fysiek ligt en werkt en zo door de nieuwe provider gebruikt zou kunnen worden is dacht ik niet helemaal waar. Als ik me niet vergis zit er in de wijkcentrale een stukje hardware dat eigendom is van de isp (inderdaad cyber, ik bedoel de DSLAM). Dit zijn nogal dure apparaten en elke provider gebruikt zijn eigen variant. dus provider A gaat hem inderdaad ophalen zodra er een monteur is ingepland, en provider B gaat een monteur sturen om een nieuwe te plaatsen. Zo ging het althans toen ik nog bij Tiscali werkte. Zelfs overstappen tussen Tiscali over KPN en Tiscali over BabyXL was daarom echt meer dan alleen een administratieve handeling.

Ik denk dat het niet zozeer een kwestie van bureaucratie is maar meer een kwestie van geld. Zolang er geen verplichting van bijv. de EU zijn zal de provider kiezen voor de goedkoopste oplossing. Geef ze eens ongelijk. Uit mijn tijd bij Tiscali weet ik nog dat een gemiddelde ADSL lijn pas na 18 maanden winstgevend werd, dat zal in de tussentijd niet zo heel drastisch veranderd zijn, dus zullen ze nog steeds elke euro willen besparen.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

'Stiften' zijn gewoon een doorverbindingsmethode. Dat kost geen drol. Maar je hebt gelijk in dat er een stuk apparatuur van de ISP in de CO staat: de DSLAM. En daar moet inderdaad fysiek een kruisverbinding van naar jouw telefoonlijn mee worden gemaakt, eventueel gecombineerd met de telefoonverbinding zelf. Om dat te doen moeten er monteurs ingezet worden en die hebben het druk dus dat kost tijd. Bovendien moet op kantoor jouw aanvraag ook nog de hele molen door, wat ook tijd kost.

Geloof mij: het kan allemaal snel (en als je de goede knoppen in weet te drukken gebeurt dat ook). Maar aangezien KPN ettelijke miljoenen aansluitingen beheert zijn er processen ingericht die een enkele aansluiting helaas wat vertragen.

Verwijderd

CyBeR schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 03:03:
'Stiften' zijn gewoon een doorverbindingsmethode. Dat kost geen drol. Maar je hebt gelijk in dat er een stuk apparatuur van de ISP in de CO staat: de DSLAM. En daar moet inderdaad fysiek een kruisverbinding van naar jouw telefoonlijn mee worden gemaakt, eventueel gecombineerd met de telefoonverbinding zelf. Om dat te doen moeten er monteurs ingezet worden en die hebben het druk dus dat kost tijd. Bovendien moet op kantoor jouw aanvraag ook nog de hele molen door, wat ook tijd kost.

Geloof mij: het kan allemaal snel (en als je de goede knoppen in weet te drukken gebeurt dat ook). Maar aangezien KPN ettelijke miljoenen aansluitingen beheert zijn er processen ingericht die een enkele aansluiting helaas wat vertragen.
Jah.... het kan snel bij de KPN. Maar niet voor een particulier die enkel een InternetPlusBellen afneemt. (Misschien als je zelf bij de KPN werkt... dat ze dan wel harder gaan lopen.) Zelfs zakelijk zul je "bijzonder duidelijk" tegen je account-manager moeten zijn om dingen snel geregeld te krijgen en hem/haar er keihard op afrekenen als KPN de afspraken niet nakomt.

Als je als particulier snel een verbinding nodig hebt, heb je grof geschetst 2 opties:
- kabel (startpakket ophalen en dezelfde dag nog online, ook voor gewone particulieren)
- mobiel (helaas wel wat duur, maar een prima noodoplossing)

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
(jarig!)
Inbellen via 56k modem. Niet snel maar wel direct online. Waren vroeger sloten met aanbieders waarlangs je kon inbellen. geen idee hoe dat nu gaat.
Pagina: 1