Lampje lanport pc

Pagina: 1
Acties:

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-03 11:42
Oude situatie: ADSL van Tele2 400 kb/s dl 90 kb/s up
Lampje van mijn lanpoort van de pc kleurde groen.

Nieuwe situatie: ADSL van KPN 900kb/s dl 100 kb/s up
Lampje van mijn lanpoort van de pc kleurt oranje.

Dit vond ik op internet: ORANJEPoortverbinding: 100 Mbit GROENPoortverbinding: 1000 Mbit

Dit is in mijn geval toch niet logisch?

Oja: Marvell Yukon 88E8053 PCI-E Gigabit Ethernet Controller

PSN: Mondaatje

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ik snap het probleem niet helemaal, welke kleur je lampje wordt heeft te maken met de snelheid van de andere apparaten (router, switch) in je netwerk. Blijkbaar was je oude modem een gigabit router/switch, en de nieuwe niet. Maar zolang je internetsnelheid niet hoger is dan je netwerksnelheid maakt dat voor jou helemaal niks uit.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Verwijderd

Blijkbaar heeft de ADSL modem van Tele2 een Gbit switch ingebouwd en het modem van modem van KPN een 100 Mbit switch.

Maak je geen zorgen, 100 Mbit is meer dan genoeg om 900 k/sec door heen te jagen :)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:20
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 23:13:
Blijkbaar heeft de ADSL modem van Tele2 een Gbit switch ingebouwd en het modem van modem van KPN een 100 Mbit switch.

Maak je geen zorgen, 100 Mbit is meer dan genoeg om 900 k/sec door heen te jagen :)
Ja, hier ben ik het volledig mee eens :)

Verwijderd

900 kb/sec is ongeveer gelijk aan 10mbit ruwe weg genomen. Dus aan een 100mbit linkje heb je meer dan voldoende ;). En om een 1000mbit linkje te krijgen moeten beide 'poorten' deze overdrachtssnelheid ondersteunen, in jouw geval ondersteund alleen je computer het, dus om toch een link te leggen scaled deze down naar 100mbit.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2009 23:20 ]

• Monda
MaximusTG schreef op maandag 16 maart 2009 @ 23:12:
Ik snap het probleem niet helemaal, welke kleur je lampje wordt heeft te maken met de snelheid van de andere apparaten (router, switch) in je netwerk. Blijkbaar was je oude modem een gigabit router/switch, en de nieuwe niet. Maar zolang je internetsnelheid niet hoger is dan je netwerksnelheid maakt dat voor jou helemaal niks uit.
Aha oke wist ik niet! Wel vreemd dat een nieuwe Thomson 787v router geen gigabit router is. Maar het is ik hoef me dus geen zorgen te maken hierom.

• Monda
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 23:17:
900 kb/sec is ongeveer gelijk aan 10mbit ruwe weg genomen. Dus aan een 100mbit linkje heb je meer dan voldoende ;).
Ah lees dit net. Oke duidelijk jongens ik heb weer wat geleerd en kan rustig gaan slapen! Bedankt! Slotje kan erop.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Monda schreef op maandag 16 maart 2009 @ 23:19:
[...]

Aha oke wist ik niet! Wel vreemd dat een nieuwe Thomson 787v router geen gigabit router is. Maar het is ik hoef me dus geen zorgen te maken hierom.
Dat is eigenlijk standaard zo, meeste routers zijn dat niet, althans de meeste routers die je gratis krijgt. Gigabit is namelijk wat duurder dan gewoon 100mbit.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Pagina: 1