Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:32
Ik heb sinds een jaar een mooie Nokia E51 maar hij begin kuren te vertonen. Ik gebruik het toestel nogal intensief (vooral e-mail en internetten doe ik er graag op) maar ondanks een relatief grote accu moet ik het apparaat vaak 1x per dag of 1x per twee dagen opladen. Nu zit daar het probleem, de oplader blijft erg slecht in mijn telefoon hangen. Het is nu zelfs zo erg dat ik mijn telefoon met oplader erin moet klemmen tussen mijn beeldscherm en een box & de oplader moet met een juiste hoek in de telefoon zitten omdat hij anders gewoon niet oplaadt.

Ik hoop zelf dat er nog garantie op zit. Ik heb hem rond een jaar geleden gekocht maar weet de exacte datum niet.

Maar het vreemde is dat ik hiervoor een N91 had. Deze gebruikt dezelfde lader / adapter maar deze is toen kapot gegaan. Maar vlak voordat deze kapot is gegaan ontstonden er ook al problemen rond het opladen. Dat ging toen ook moeizaam maar met wat gepiel lukte dat toen nog wel. Is dit een algemeen probleem van Nokia en de nieuwe opladers? En hebben meer mensen hiervan last? Ik kon zelf niets vinden in het E51 topic of in het algemeen in dit forum vandaar dat ik het op deze manier vraag.

Het gaat om deze oplader (de AC3) met een heel dun pinnetje:
Afbeeldingslocatie: http://www.mobielbereikbaar.nl/afbeeldingen/producten/SQ71062505_1.jpg

Deze wordt volgens mij standaard geleverd bij telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Er zijn enkele modellen Nokia (reis)laders met dit dunne pinnetje, dat idd wel wat minder robuust is, dan de dikkere connector van enkele jaren geleden.
Heb je overigens al eens een lader van iemand geleend, om te checken, of het aan het toestel of aan de lader ligt ?
Je toestel heeft waarschijnlijk nog garantie, de lader niet meer, maar een nieuwe lader is snel gekocht, bij enkele internetshops heb je hem, indien voor 15 uur besteld, de volgende dag al in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
GSM → NBM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Ben naar de Vodafone winkel in Utrecht geweest. Gelukkig twee jaar garantie op het toestel maar ze weten ook niet wat er aan de hand is. Het ligt niet aan de lader was de conclusie van de medewerker want hun laders hadden er ook problemen mee (het pinnetje bleef niet zitten). Ik werd doorverwezen naar de GSM Shop op Vredenburg en die meldde dat het pinnetje in mijn telefoon kapot was of omgebogen was en dat deze te repareren was voor 20 euro. Dat kunnen ze in de winkel zelf doen en valt gewoon onder garantie. Ik ben er blij mee dat het zo goed opgelost kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Wordt het onder garantie gerepareerd of voor 20 Euro :?

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
Ik had hiervoor een E50 en had ongeveer hetzelfde probleem. Bij mijn nieuwe telefoon, de E71 zit een nieuw model lader waarvan de vorm van het pinnetje iets anders is en ook vastklikt. Dan laadt ie wel altijd op. :)

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Een hele mooi subtiel schopje omhoog.

Vorig jaar meldde ik al het probleem van de oplader (zie startpost). Nu, nog geen 10 maanden later heb ik wéér het probleem te pakken. Het pinnetje blijft weer niet zitten in mijn telefoon en ik moet mijn telefoon nu weer klemmen tegen twee solide objecten aan om te voorkomen dat het pinnetje uit mijn accuoplader schiet.

Ik begin dit probleem een beetje zat te worden. Vorige keer had de verkoper op de Vredenburg nog gezegd dat het mogelijk komt doordat ik mijn telefoon in mijn broekzak stop. En in zo'n zak zit veel stof dat in die ingang van de telefoon terecht kan komen. Maar is het dan mijn fout dat de telefoon dan kapot gaat? Ik ga normaal om met het toestel en op wat lichte krassen op het beeldscherm na, doet hij het nog perfect. Met andere woorden: Ik ga er voorzichtig mee om.

Nu mag ik mijn abonnement op 16 maart 2010 verlengen (= 3 maanden voor verstrijken van het abonnement) en een nieuw toestel uitkiezen bij Vodafone. Dat was vroeger tenminste zo en ik ga ervan uit dat dit nog zo is. Zou ik het bij de verkopers erop kunnen gooien dat ik nu al een nieuw toestel uit mag kiezen? Ik zit er nu eigenlijk niet op te wachten om mijn toestel weer twee weken in te leveren terwijl het kreng nog 6 weken te gaan heeft en het niet mijn fout is geweest dat hij kapot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityEye
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-07 12:14
Ik heb er de laatste 1~2 maanden ook last van bij mijn Nokia 6300 (Gebruik de lader AC-3E, ook met zo'n klein pinnetje dus). Telefoon komt uit april 2008 dus is nu bijna 2 jaar oud. Ik heb de Nokia E72 besteld maar ga met deze denk ik toch nog even naar de winkel, ik heb immers nog garantie.
Al vanaf de eerste week werkte de 2,5mm headphone-jack niet meer, maar die gebruikte ik nooit. Ga dat toch ook even aankaarten in de winkel, kijken wat ze er mee doen.

No trees were cut down or harmed sending this message, however several electrons were severely inconvienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robkazoe schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 23:52:

Nu mag ik mijn abonnement op 16 maart 2010 verlengen (= 3 maanden voor verstrijken van het abonnement) en een nieuw toestel uitkiezen bij Vodafone. Dat was vroeger tenminste zo en ik ga ervan uit dat dit nog zo is. Zou ik het bij de verkopers erop kunnen gooien dat ik nu al een nieuw toestel uit mag kiezen? Ik zit er nu eigenlijk niet op te wachten om mijn toestel weer twee weken in te leveren terwijl het kreng nog 6 weken te gaan heeft en het niet mijn fout is geweest dat hij kapot gaat.
De laatste zie ik bij Vodafone veel abonnementen voorbij komen die veel eerder dan de door jou genoemde 3 maanden zijn te verlengen (soms tot wel 6 maanden).
Dus je hebt een goede kans dat je inderdaad al kunt verlangen.
En overstappen met behoud van nummer kan ook al 120 dagen (bijna 4 maanden) voor einddatum worden aangevraagd bij Hi/KPN.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2010 22:50 . Reden: kleine aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb het probleem met het heel slecht opladen van de E51. Er zit 2 jaar garantie op toch? Misschien binnenkort maar even langs Nokia Centre oid.
Pagina: 1