Nee het is meer
Windows ===> Linux (Via ssh tunnel) en dan is het de bedoeling dat de verbinding gaat vanaf de PC ==> Linux ==> Windows.
Ik heb nog een aantal dingen getest. Zoals hierboven genoemd met Links2 kan ik de pagina vanaf de linux server benaderen. Als ik nmap <externip> -p 10422 (poort die ik wil gebruiken voor het testen) komt daar het volgende resultaat uit:
Ik moet het voor elkaar zien te krijgen om de poort 10422 die vanaf het internet bij de linux server door te forwarden naar de ssh tunnel.
Alleen hoe ik dat doe heb ik geen idee van.
Om het idee misschien iets duidelijker te maken heb ik hieronder een tekening van wat het idee is.

Groetjes Gerrit jan
ps hooi timbo
Windows ===> Linux (Via ssh tunnel) en dan is het de bedoeling dat de verbinding gaat vanaf de PC ==> Linux ==> Windows.
Ik heb nog een aantal dingen getest. Zoals hierboven genoemd met Links2 kan ik de pagina vanaf de linux server benaderen. Als ik nmap <externip> -p 10422 (poort die ik wil gebruiken voor het testen) komt daar het volgende resultaat uit:
In het modem/router wordt dus de poort door gestuurd, maar als ik op de linux server doe nmap localhost -p 10422 dan komt daar het volgende uit:Starting Nmap 4.53 ( http://insecure.org ) at 2009-03-17 06:57 CET
Interesting ports on *****:
PORT STATE SERVICE
10422/tcp filtered unknown
Nmap done: 1 IP address (1 host up) scanned in 0.315 seconds
De poort is gesloten, dat is denk ik het probleem.Starting Nmap 4.53 ( http://insecure.org ) at 2009-03-17 06:57 CET
Interesting ports on localhost (127.0.0.1):
PORT STATE SERVICE
10422/tcp closed unknown
Nmap done: 1 IP address (1 host up) scanned in 0.084 seconds
Ik moet het voor elkaar zien te krijgen om de poort 10422 die vanaf het internet bij de linux server door te forwarden naar de ssh tunnel.
Alleen hoe ik dat doe heb ik geen idee van.
Om het idee misschien iets duidelijker te maken heb ik hieronder een tekening van wat het idee is.

Groetjes Gerrit jan
ps hooi timbo
[ Voor 6% gewijzigd door Gerrit Jan op 17-03-2009 07:29 ]