Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-05 22:10

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-Yn2Vjj4GMwc/USIvoTi2_qI/AAAAAAAAAHw/e_YuhA83vZQ/s640/marquee.jpeg
In mijn jeugdige jaren (lees: 7/8jaar oud) gingen wij ieder jaar naar dezelfde camping. In het speeltuin paviljoen daar stond een apparaat wat mij toch aardig wat vakantiegeld heeft weten te ontfutselen...

En helaas, jaren later is dat nog steeds zo. Onder het motto "bloed kruipt waar het niet gaan kan" heb ik een hele tijd terug een Sega AfterBurner gekocht.

Voor de mensen die dit niet kennen: http://www.klov.com/game_detail.php?game_id=6822

Een foto'tje erbij: (clique voor de grotere versie)
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/--yA7CMdxAVs/USIvSUCRVoI/AAAAAAAAAHg/g3xmAXE0RSA/s640/PICT0925.JPG

Ik ben helaas een aantal foto's kwijtgeraakt, deze stonden op een geheugenkaart die ik nergens meer kan vinden.

Het grote nadeel aan deze AfterBurner is, dat er iemand is geweest die er aan heeft lopen prutsen. Zo waren er condensators op de draden naar de motoren gesoldeerd en vervolgens "geisoleerd" met wat tape. De 4 triacs op het motor stuurbord waren vervangen door 2 transitors enz. Een aantal van deze dingen heb ik al terug gedraaid maar daar heb ik dus helaas geen foto's meer van. Mocht ik deze nog vinden zal ik ze uiteraard posten.

Besturing
Toen ik de AfterBurner kreeg, zat er op de stuurknuppel een lading blauwe tape. Ik vroeg me af waarom dat was en besloot dat de enige manier om daar achter te komen was door de tape eraf te halen. Toen bleek dat er een groot gat onder zat. De stuurknuppel is gemaakt van aluminium en dit was afgebroken of zoiets. Dit moest dus gemaakt worden. Hier heb ik ook helaas geen foto's meer van.

Op deze onscherpe foto is nog wel de blauwe tape te zien:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-__p3yYAYk9g/USIvROq0j7I/AAAAAAAAAHY/qOgfVVd7rSk/s640/PICT0924.JPG

Op deze zie je onder ook nog goed de tape zitten:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-qXbRNm4abNY/USIvII6DwrI/AAAAAAAAAG0/hTJJfBCMNYI/s640/PICT0917.JPG

En zo ziet 'ie er nu uit:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-GtZh0UG8Okw/USIvpRn6G7I/AAAAAAAAAH4/21p-Gkne2Gk/s640/stuurknuppel.jpeg

Toen ik toch bezig was heb ik gelijk de stuurknuppel opnieuw bedraad.

Ik heb ook de power supply onderhanden genomen aangezien deze vreselijk smerig was en niet goed bedraad (again, prutsers)

Gelijk even schoongemaakt en stickertjes opgeplakt:
Afbeeldingslocatie: http://gallery.phison.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=208&g2_serialNumber=3

Van de bovenkant:
Afbeeldingslocatie: http://gallery.phison.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=215&g2_serialNumber=3

En op z'n plek:
Afbeeldingslocatie: http://gallery.phison.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=218&g2_serialNumber=3

Ik mis nog 1 circuitbreker, die moet ik nog even halen.
Hij ziet er nog niet netjes uit, wil het ook nog even netjes zwart spuiten.
Die labeltjes zijn tijdelijk want ik zoek eigenlijk nog iemand die dat erin kan graveren en dan met een klein kwastje mooi witte letters verven...

Omdat er in het self test programma een paar ic's wat errors vertonen heb ik een 2de hands moederbord besteld. Dit komt uit Amerika en ik hoop dat het er deze of volgende week is.
Als ik dat heb ga ik het er uiteraard inzetten.

Daarna komt het nakijken van de monitor aangezien deze ook niet helemaal mooi beeld geeft maar dit kan natuurlijk ook komen door het moederbord.

[ Voor 15% gewijzigd door Mike2k op 18-02-2013 14:58 ]

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Gaaf ding. Wat kost zoiets nou om aan te schaffen 2ehands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

Topicstarter
Dat ligt er maar net aan. Het is een collectors item (deze heeft ook de Sega licentie sticker uit Japan) maar als je iemand treft die er vanaf of er geen verstand van heeft (mijn geval) dan kan dat de prijs flink drukken.

Goedwerkende gaan op ebay weg voor ongeveer 4000 dollar. Deze heb ik kunnen kopen voor 250 euro.
Maar er gaat nu een nieuw moederbord in en dat was ook 250 dollar dus dan zit je alweer aan de 450/500 euro...dus het kan hard oplopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

In bespreking, voor zover dat nog nodig is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Tsja, als de commentaren en vragen al komen voor er toestemming is, dan zien we wel door de vingers dat je case al "af" is, en er vooral restauratiewerk komt. Veel succes met het modden!

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
wat is nou precies je doel en planning? je wilt de oorspronkelijke onderdelen zoveel mogelijk vervangen om hem weer in een zo goed als nieuwe staat te krijgen? is dit vooral electronisch of ga je bijvoorbeeld ook optisch nog het een en ander onder handen nemen, verder ga je hem later ook nog verpatsen op ebay dan of houdt je hem? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
in ieder geval veel respect van mijn kant. man man wat heb ik vroeger veel duiten gespendeerd aan dit apparaat, en er nooit spijt van gehad :P succes met het opknappen!

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

Topicstarter
verder ga je hem later ook nog verpatsen op ebay dan of houdt je hem? :P
Why....heb je interesse ? ;) :P

Het doel is om de AB in de originele staat te herstellen, met her een der een paar kleine verbeter punten. Zo is de stoel niets meer dan een houten planck met wat stof erover heen. dat zit echt niet lekker, vooral niet als het apparaat begint te draaien enzo.Dus ik denk dat ik daar bijv een beetje schuimrubber voor gebruik. Dat tast de originaliteit niet aan vind ik.

Maar er moet optisch ook heel veel aan gebeuren...zo zijn de drukmatten (die zitten aan de zijkant van de stoel. als je daar op gaat staan, stopt het apparaat.) versleten. Die wil ik dus eigenlijk ook vervangen.

Grootste zorg is eerst het electische en mechanische gedeelte in orde krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290406

mooi project, deze blijf ik volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-04 08:42
Misschien is het wel vloeken in de kerk, maar je zou natuurlijk ook de beeldbuis kunnen vervangen door een flatscreentje en de overgebleven ruimte benutten om een pc erin te monteren. Zo zou je dan bijvoorbeeld ook andere vliegsims kunnen spelen. Dat zou in elk geval nog een echte mod zijn ipv restaureren. :9~
Niet dat restaureren makkelijk is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-04 17:33
Wat. Ontzettend. Gaaf. Zeker omdat je alles zo origineel mogelijk wilt hebben/houden, écht, respect :D Veel succes er mee, deze thread blijf ik volgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timv37
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-05 16:03
elmertje schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:58:
Misschien is het wel vloeken in de kerk, maar je zou natuurlijk ook de beeldbuis kunnen vervangen door een flatscreentje en de overgebleven ruimte benutten om een pc erin te monteren. Zo zou je dan bijvoorbeeld ook andere vliegsims kunnen spelen. Dat zou in elk geval nog een echte mod zijn ipv restaureren. :9~
Niet dat restaureren makkelijk is.....
Zat ik ook al aan te denken dat zou echt VET zijn :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

Topicstarter
@ elmer en tim:
Het is inderdaad vloeken in de kerk...het zou gaaf zijn, maar deze heeft bijv ook een originele licentie sticker van Sega Japan...het is niet cool om dat weg te gooien...

Dan zou ik nog liever een andere vliegsim bouwen met deze als model....das niet zo moeilijk...dat is ook origineel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Vet man _O_

Ik vind het wel vreemd trouwens dat die bak met schakelaartjes gewoon aan de onderkant zit met die aansluitingen redelijk bloot (1x een vinger ofzo erin, of een draadje en je hebt kortsluiting, omdat de 230V niet eens is afgeschermd :S

Heb je misschien ook nog foto's van het moederbord wat in zo'n apparaat zit :P ?

[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 18-03-2009 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:56
Wat een onwijs gaaf ding :D Dit MOET k gewoon volgen!
Keep it up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:54
Als een echte Sega fanboy en eigenaar van een Sega Mega Play arcade kabinet, veel succes! Ik heb ook nog het nodige restauratie werk te doen. Ben begonnen met het bestellen van nieuwe bestickering. Het volgende project is het controleren van de schermen want het 2de scherm is een clone van het hoofdscherm terwijl daar scores op moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

Topicstarter
@ThinkPad: Ik heb op dit moment geen foto van het moederbord, maar dan kan ik wel even maken. Die post ik dan vrijdag even want vrijdag is verhuisdag voor de AB. Hij gaat dan van opslag (moest hem tijdelijk even kwijt) naar fully stocked garage...

PS: die aansluitingen liggen in principe bloot, maar hey het was 1987 ;)
Daarbij komt: recht daar boven zit een houten planck (ja, hout!) met 2 loeigrote trafo's erop...dus je komt er echt niet zomaar bij...

Wellicht iets om toch even aan te pakken maar dat moet ik nog even bekijken...

[ Voor 37% gewijzigd door Mike2k op 18-03-2009 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

Topicstarter
Heb je misschien ook nog foto's van het moederbord wat in zo'n apparaat zit :P ?
Dit is het moederbord wat erin zit:
http://www.system16.com/hardware.php?id=698

Maar liefst een dual CPU @ 12.5 Mhz...those were the days....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
ik ga deze restauratie ook zekers volgen(nieuw begrip in de computer wereld trouwens :P ) in hoeverre is het mechanische deel aan onderhoud behoevig eigenlijk? 12.5 hz dat is al bijna weer binnen het geluidsspectrum zeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

megaherz, en dat is n factor 1000 hoger dan hoorbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50893

Retro tot en met, heb destijds heel wat kwartjes en piekjes in dergelijke kasten gestopt en in die tijd kregen we net Pong voor in huis :) Op zich erg leuk dat je hem origineel wil houden, houd Afterburner wel in ere maar zelf zou ik hem up to date gemod hebben met de huidige hardware en games, laatste flightsims etc :)

Vraag me af, just thinking, kan je hem niet zo maken dat je zowel het origineel als een moderne mod erin tegelijk kan gebruiken ? Best of both worlds zal maar zeggen :)

Verder erg leuk om te zien dat je hem voor een prikkie heb kunnen kopen en zal meer op leveren als hij klaar is dan 1000 aandelen op de beurs, als je hem al wil verkopen, ik zou hem persoonlijk nooit weg doen :)

Succes met je restauratie, blijf hem zeker vogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
AlexanderB schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 01:47:
megaherz, en dat is n factor 1000 hoger dan hoorbaar...
wat ik bedoelde te zeggen is dat een recente proc(bijvoorbeeld 4 X 3.1ghz) ook weer 1000 keer hoger is, daarom komt het alweer in de buurt vond ik ;) was een grapje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

Topicstarter
Anoniem: 50893 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 02:05:
Retro tot en met, heb destijds heel wat kwartjes en piekjes in dergelijke kasten gestopt en in die tijd kregen we net Pong voor in huis :) Op zich erg leuk dat je hem origineel wil houden, houd Afterburner wel in ere maar zelf zou ik hem up to date gemod hebben met de huidige hardware en games, laatste flightsims etc :)

Vraag me af, just thinking, kan je hem niet zo maken dat je zowel het origineel als een moderne mod erin tegelijk kan gebruiken ? Best of both worlds zal maar zeggen :)

Verder erg leuk om te zien dat je hem voor een prikkie heb kunnen kopen en zal meer op leveren als hij klaar is dan 1000 aandelen op de beurs, als je hem al wil verkopen, ik zou hem persoonlijk nooit weg doen :)

Succes met je restauratie, blijf hem zeker vogen :)
Dat zou best wel kunnen, maar, and I can't stress this enough, ik wil hem zo origineel mogelijk houden met wellicht een paar moderne 'touches' zoals die verbeterde zitting, nettere bekabeling ed..maar de rode draad is echt dat 'ie origineel blijft...

En nogmaals, als je dit ding ziet, zie je al dat het niet moeilijk in elkaar zit...met wat oud ijzer zet je zo een cabinet in elkaar...daarna is het alleen nog electronica erin zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252976

:9~ Vet ! Dit geeft me enigzins nostalgische gevoelens... O-) Blijf dit draadje zeker volgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [object Object]
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-05 11:53
Supervet om zoiets te kopen! Ben heel benieuwd hoe het afloopt :D Succes!

In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

Topicstarter
Well, gisteren dan eindelijk de AfterBurner verhuisd. Ik had hem tijdelijk in een garagebox staan, maar dat had ik geen stroom of gereedschap en kon ik er dus weinig aan doen. Nu staat 'ie in een "fully stocked" garage waar ik alle ruimte heb.

Eerste probleem:
De AB heeft onder elke hoek een wieltje zitten zodat 'ie kan rijden. Deze wieltjes worden normaal alleen gebruikt om hem eventjes te verplaatsen want daarna hoort 'ie op stelvoeten te staan. Dat is alleen niet gebeurd....

Een ketchup plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://gallery.phison.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=743&g2_serialNumber=2
Dat grijze hoekplaatje is waar het wieltje onder zit. Daar zit ook nog een opstaand randje aan voor wat stevigheid maar door het gewicht (360 kg + persoon die speelt: 70 kg = 430 kg) zijn die hoekplaatjes verbogen waardoor het wieltje niet meer kan draaien. Door het staan is het wieltje ook vierkant geworden.

Versteviging:
Afbeeldingslocatie: http://gallery.phison.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=746&g2_serialNumber=2
Ik wil dus een plaatje staal met een paar zelftappers in die hoek zetten zodat het hoekstukje niet meer door kan buigen...Setje nieuwe wieltjes eronder en hij zou weer lekker moet rollen.

Ik ga dan gelijk nieuwe stelvoeten eronder zetten:
Afbeeldingslocatie: http://www.wielen-bandenhuis.nl/stelvoeten/stv080pp.jpg

'Keep on rollin'.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

Topicstarter
Minor update 1
Wheelies....nee, niet die maar de wielen onder de afterburner...

Hier een foto van hoe het was:
Afbeeldingslocatie: http://gallery.phison.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=752&g2_serialNumber=2
Zoals je ziet is het plaatje helemaal krom en kan het wieltje niet meer fatsoenlijk draaien...

Het losse wieltje:
Afbeeldingslocatie: http://gallery.phison.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=755&g2_serialNumber=2
Echt alles is krom.....

En dan als laatste:
Afbeeldingslocatie: http://gallery.phison.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=749&g2_serialNumber=2
Alles weer redelijk recht gebogen, plaatje recht geslaan met een vuistje en wieltje geolied...Draait weer prima...

Dit zijn de stelvoeten...Links de oude, rechts de nieuwe:
Afbeeldingslocatie: http://gallery.phison.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=758&g2_serialNumber=2
Ik heb inmiddels ook de nieuwe stelvoeten eronder gezet...plaatje komt er deze week aan...

[ Voor 10% gewijzigd door Mike2k op 01-04-2009 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
je hebt wel geluk gehad dat het wieltje verder niet beschadigt was dan! enne hoe heb je eigenlijk het vierkante aan de wieltjes weer weggekregen? :P (vorige post)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

Topicstarter
LlamaWereldOver schreef op woensdag 01 april 2009 @ 16:41:
je hebt wel geluk gehad dat het wieltje verder niet beschadigt was dan! enne hoe heb je eigenlijk het vierkante aan de wieltjes weer weggekregen? :P (vorige post)
Welk "vierkante" bedoel je ? sommige wieltjes zijn inderdaad on even afgesleten, maar dit is eigenlijk meer "jammer dan" want ze zijn niet echt makkelijk te verkrijgen vanwege de aparte maat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

Topicstarter
The mailman

Hey ma, look what the mailman brought in...
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-zbV-8bdz68A/UBeBCL9WOzI/AAAAAAAAAE8/2AWc5W3cJRo/w459-h307-n-k/6.jpg

Could it be....let's unwrap it...
Afbeeldingslocatie: http://gallery.phison.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=764&g2_serialNumber=2

Hell yeah! Het nieuwe moederbord voor de Afterburner...recht uit Amerika

[ Voor 26% gewijzigd door Mike2k op 31-07-2012 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Coops
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-01-2024
Holly crisps batman, that a lot of chips on a board :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291785

er viel me wat op:
het origineel
Afbeeldingslocatie: http://www.system16.com/boards/supermonacogp.jpg

joue:
Afbeeldingslocatie: http://gallery.phison.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=762

jij hebt links boven de 2 chipjes niet de aansluiting ook niet mid onder

klopt dat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

Topicstarter
Anoniem: 291785 schreef op woensdag 01 april 2009 @ 18:48:
er viel me wat op:
het origineel
[afbeelding]

joue:
[afbeelding]

jij hebt links boven de 2 chipjes niet de aansluiting ook niet mid onder

klopt dat??
Dit bord is een redelijk "common" bord en werd in veel machines gebruikt...
Ik heb em vandaag met het oude bord vergeleken en ik kon geen afwijkingen vinden...misschien is dit bord wat jij vond voor een andere spel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
het hele principe achter het moederboard is gewoon anders dan wat we nu kennen :P niets is modulair en overal zijn gelijkwaardige chipjes :P Maar ik ben benieuwd of het allemaal weer gaat werken! keep up the good work!

ps ik refereerde naar een vorige post van je waarin stond dat de wieltjes vierkant waren wat ik niet helemaal goed begreep ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

Topicstarter
LlamaWereldOver schreef op woensdag 01 april 2009 @ 21:57:
het hele principe achter het moederboard is gewoon anders dan wat we nu kennen :P niets is modulair en overal zijn gelijkwaardige chipjes :P Maar ik ben benieuwd of het allemaal weer gaat werken! keep up the good work!

ps ik refereerde naar een vorige post van je waarin stond dat de wieltjes vierkant waren wat ik niet helemaal goed begreep ;)
Yes, nu ik het even heb terug gelezen snap ik wat je bedoeld en wat ik bedoelde...Er is inderdaad 1 wieltje goed vierkant geworden, de rest viel verbazingwekkend genoeg reuze mee. Ik heb vandaag nog even zitten brainstormen over of ik wel of niet de wieltjes ga vervangen en ik denk dat ik het maar beter gewoon kan doen.
Dat moet alleen wel even wachten want die dingen zijn nog best duur ook. (voor 4 van die wieltjes betaal je zomaar 150 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297352

pff dat ding is 21 jaar oud en ik heb ff naar de graphics van die game gekeken..
verbazingwekkend wat vet heb er niet meer woorden voor..

zet dit ding bij je in de straat en de hordes 30 jarige kinderen staan in de rij en vullen dat ding voor je met hun zuur verdiende loon in deze crisis tijd..

tenminste ik zou er cker in die rij staan ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

Topicstarter
Update

Weer een hoop gedaan aan de AB.
Ik heb een nieuwe onderplaat gemaakt voor het moederbord:
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-f0hHm7UwXdY/UBeFBNycEmI/AAAAAAAAAG8/JLjwblvK-kQ/w342-h228-n-k/7.jpg
Links is de oude en rechts de nieuwe. De oude plaat is redelijk verrot en die nieuwe is van een of ander soort board wat niet rot. Ik heb 'em inmiddels afgemaakt en de foto's daarvan komen in de volgende update.

De electronica:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-3QP8RRjT_1o/UBeFPHeqvzI/AAAAAAAAAHI/7JKqkieK0ZU/w279-h186-n-k/2.jpg
Ik weet niet of ik die plaat nog ga vervangen. Dat ding is namelijk loeizwaar door de transformatoren die erop zitten. Ik moet nog wel een oefenprintplaat halen. Links onder zit een bruggelijkrichter die een beetje provisorisch vast zit en die wil ik netjes op een printplaat zetten.

Provisorische condensatoren:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-HuX73loN9SQ/UBeBBMNidQI/AAAAAAAAAEo/JuSzxqwb6Ro/w279-h186-n-k/3.jpg
Dit zijn de draden die naar de motoren gaan. Hier was een condensator op gesoldeerd en vervolgens geisoleerd met een beetje tape...Die condensatoren heb ik er al afgehaald. Nu moet ik de kabel nog repareren met een stukje krimpkous.

De gashendel:
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-S6caPjMcm-U/UBeBAIwoz8I/AAAAAAAAAEk/UhZHESCdfmI/w290-h193-n-k/5.jpg
En ook hier is er weer aan gekloot. Dit ga ik ook herstellen met een beetje krimpkous of, als er voldoende ruimte is, haal ik dat laatste stukje helemaal weg.

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-j_Q1lmikwp8/T5hWrEOoMKI/AAAAAAAAAC0/9ujVY9aFyeI/w279-h209-n-k/IMG_20120425215502.jpg
De gashendel is vrij roestig. Ik heb hem inmiddels met een staalborstel voor de boormachine* verwijderd. Sommige delen van de gashendel heb ik opnieuw in de zinkverf gezet. De hendel zelf is origineel zwart volgens mij dus in de kleur ga ik hem ook weer spuiten.

*:
Afbeeldingslocatie: http://www.toolstation.nl/images/library/stock/webbig/56238.jpg

Tot slot van deze update, de nieuwe stelvoeten:
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-HxTo9-SiHvc/UBeBEpjeIqI/AAAAAAAAAFU/BTIzv1On0IE/w129-h191-n-k/1.jpg
Nu lijkt het op de foto of ze scheef zitten maar dat is niet zo (denk ik). Ik heb ze alle vier opnieuw moeten tappen met M12. De draad is hierdoor wel zwakker maar het gaat zo te zien prima.

Tot de volgende keer...

[ Voor 31% gewijzigd door Mike2k op 31-07-2012 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Laatst online: 12-05 17:04

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Ik vond een youtube filmpje van het apparaat in actie.

Vet project man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

Topicstarter
@sopsop:
Dat is em helemaal! Alleen volgens mij is hij daar niet echt aant spelen. De stoel schommelt namelijk wel heel erg regelmatig en hij roert als een malle met die vliegstick...tevens raakt hij het gas helemaal niet aan. Ik denk dat de AB daar in demo mode draait...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Erg gaaf projectje man, blijf het zeggen :)
Misschien vraag van een advocaat van de duivel...maar wat ga je er mee doen als je klaar bent :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspara
  • Laatst online: 07-05 17:06
GAAF ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-05 14:44

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Fastex schreef op donderdag 16 april 2009 @ 13:43:
Update

die nieuwe is van een of ander soort board wat niet rot.
Trespa :)

Mooi project man! petje af _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Soww hey wat een geweldig project! _/-\o_

*Jaloers* 8)7

Wat zou ik ook graag zo'n Sega Afterburner willen hebben... of een andere arcadekast van Sega.
(House of the Dead of Virtua Cop). :*)

Woon helaas nog thuis en kan hem moeilijk in m'n - toch al niet zo grote- kamer zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Fastex schreef op donderdag 16 april 2009 @ 13:43:
De oude plaat is redelijk verrot en die nieuwe is van een of ander soort board wat niet rot.
Ik denk dat je trespa hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:33

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Wellicht dat je ook ff in het retro-games/consoles topic een berichtje achter kunt laten?

Dit is wel ultieme nostalgie...heb één keer op zo`n kast mogen spelen op vakantie :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Nu online
Michael Knight schreef op zondag 19 april 2009 @ 20:18:
Wellicht dat je ook ff in het retro-games/consoles topic een berichtje achter kunt laten?

Dit is wel ultieme nostalgie...heb één keer op zo`n kast mogen spelen op vakantie :)
Haha, die gedachte had ik inderdaad ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:56
Haha ik kreeg een grijns op me gezicht toen ik dit topic aan het lezen was :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-05 20:09
mooi project ben heel benieuwd naar de volgende update ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

Topicstarter
Ik ga morgen een bus primer halen om de geldautomaat opnieuw te spuiten in de originele kleur blauw...
Dat wordt de volgende update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

/ wat jij wil.

[ Voor 93% gewijzigd door Oyster op 28-04-2009 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

Topicstarter
Poeder coaten zou inderdaad een hardere laag opleveren maar dat is best duur.
Daarbij wordt de geld automaat niet zo vaak geraakt. Alleen de voorkant en die is zwart en hoeft niet gespoten te worden..

Plus, met een blanke lak laag is het denk ik wel hard genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Coops
  • Laatst online: 14-01-2024
Daar komt nog eens bij dat je natuurlijk mocht het wel te vaak/snel beschadigen altijd nog kunt kiezen om het dan toch maar met powder coating op te lossen... Als je er gelijk mee begint ben je een stuk duurder uit terwijl het mischien helemaal niet nodig is.

Een heel leuk project trouwens, lijkt me niet alleen leuk om het eind product te hebben maar het werk ziet er ook gewoon leuk uit. Ik heb een tijdje met wat mensen op school gezeten die dit soort kasten "repareerden" en wat ik me van hun verhalen kan herinneren past helemaal bij de ravage en "reparaties" die jij tegen komt.

Het lijkt me geweldig om zo een leuk ding in repareren en het een nieuw leven te geven waar het wel goed behandeled wordt. Het lijkt me best wel leuk om zo iets ook eens te doen maar dat zal moeten wachten tot ik een huis heb met een flinke kamer voor me zelf, wan tik geloof nooit dat m'n vriendin het ook zo'n leuk idee zou vinden om zo iets in de huiskamer te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Laatst online: 07-05-2023
Fastex schreef op maandag 20 april 2009 @ 21:44:
Poeder coaten zou inderdaad een hardere laag opleveren maar dat is best duur.
Daarbij wordt de geld automaat niet zo vaak geraakt. Alleen de voorkant en die is zwart en hoeft niet gespoten te worden..

Plus, met een blanke lak laag is het denk ik wel hard genoeg...
Geen blanke lak etc doen, gebruik gewoon zwarte hamerite. Heel stevig en mooi zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

Topicstarter
0X55AA schreef op zondag 26 april 2009 @ 11:59:
[...]

Geen blanke lak etc doen, gebruik gewoon zwarte hamerite. Heel stevig en mooi zwart.
Zwarte hamerite op een geldautomaat die blauw moet worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

/ wat jij wil.

[ Voor 111% gewijzigd door Oyster op 28-04-2009 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

Topicstarter
Xander2000 schreef op maandag 27 april 2009 @ 15:04:
[...]

Ik zou echt eens informeren naar poedercoaten. Als je wat meer spulletjes hebt is het echt niet duur en geeft het een hoop minder werk. Bij lakken moet je gronden, (plamuren), aflakken en dat is een tijdrovend proces. Aan een set MOTIP spuitbussen ben je ook zo 30e kwijt. En dat terwijl poedercoaten voor 45e kan. Dan is het strak, hard en geen stress. Stralen is niet nodig, gewoon zelf goed opschuren. De hele machine kan voor 100e. En dan is het gewoon als nieuw en kan het 10-tallen jaren mee.
Volgens mij moet je bij poedercoaten ook plamuren en schuren als de ondergrond niet helemaal goed is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Fastex schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 10:30:
[...]

Volgens mij moet je bij poedercoaten ook plamuren en schuren als de ondergrond niet helemaal goed is...
Plamuur op iets dat op 200 graden wordt afgebakken. Riiigggggghhhht.

Blijkbaar heb jij geen behoefte aan advies, je weet het toch beter. ;)

[ Voor 69% gewijzigd door Oyster op 28-04-2009 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

Topicstarter
Xander2000 schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 13:40:
[...]

Hmm, maar hoe kan je dan de panelen met putjes erin netjes vlak krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-05 14:44

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Xander2000 schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 13:40:
[...]

Lekker irritant 2 posts wegeditten en dan zo'n opmerking :/

Wat je trouwens ook kunt proberen. Ik weet niet of je een compressor hebt maar zo'n vrij goedkope verfspuit werkt naar mijn ervaring al stukken beter dan een spuitbus. Ik heb als leek tenminste minder moeite om de verf te laten vloeien.

Strak spuiten blijft natuurlijk vakwerk. Maar ik denk dat je nog staat te kijken wat voor resultaten je kunt halen met zo'n goedkoop pistool en wat oefening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

Topicstarter
Minor update

Dit is echt een super minor update...maar wel een belangrijke...ik ben begonnen met spuiten van de geldautomaat...

Afbeeldingslocatie: http://gallery.phison.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=785&g2_serialNumber=2
Afbeeldingslocatie: http://gallery.phison.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=788&g2_serialNumber=2
Foto's zijn niet super van kwaliteit. Ze zijn gemaakt met mijn telefoon...had even niets anders bij de hand....

Tot snel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Laatst online: 12-05 17:04

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Pfff. Je hebt net een lang weekend gehad en dan alleen een deurtje in de grondverf?! Wij willen een flinke update! :+

Keep up the good work!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

Topicstarter
Heb ook nog 2 andere panelen gespoten...De rest van de tijd heb ik gespendeerd aan mijn auto :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

Topicstarter
Vervolg spuiten geldautomaat

Ik heb weer een aantal panelen van de geld automaat gedaan....

Dit is het deurtje waar de geldbak achter zit:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-iVZwJQXyDO4/UBeBGnK5tHI/AAAAAAAAAFo/o9l4yTfV070/w341-h228-n-k/11.jpg

Dit is de buitenkant van de onderkant met verf...
Afbeeldingslocatie: http://gallery.phison.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=794&g2_serialNumber=2

Dit is de binnenkant van de onderkant zonder verf...
Afbeeldingslocatie: http://gallery.phison.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=797&g2_serialNumber=2

We gaan gestaag verder...

[ Voor 17% gewijzigd door Mike2k op 31-07-2012 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:22

BCC

tvp

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:33

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

of je gebruikt een bookmark O-)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-02 22:33

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Ziet er super vet uit :) Blijf als 13'jarige dit zelfs nog volgen, nog nooit op zo'n ding gespeelt, maar het ziet er vet uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
  • Laatst online: 21-02-2022
Ik begon spontaan het afterburner-deuntje te neuriën toen ik dit topic zojuist ontdekte en las.
Het lijkt me prachtig om zo'n kast te bezitten.

Overigens was er in 2005 sprake van een next generation remake van dit spel.
Een coole cgi trailer was gereleased op de e3 destijds. Hierna echter nooit meer iets van gehoord.
ANyway, arcades waren echt de shit.

edit: omg! de game is wel uitgekomen!
http://www.youtube.com/wa...X00N7j1mM&feature=related

[ Voor 12% gewijzigd door Faust op 07-05-2009 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-04 07:56

Krentenbol

Prutz0r

Ga alsjeblieft terug naar fok :+
Jullie hebben ook kentekens van allerhande auto's aan de muur hangen? :D Wij ook. Er hangen nu zeker 10 kentekens in de garage van ong. 6 auto's en de helft van de auto's hebben we al niet meer O-) En er hangen er ook 10 op de deur van mijn kamer, zag er wel leuk uit :+
DJ-Visto schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 22:13:
Ziet er super vet uit :) Blijf als 13'jarige dit zelfs nog volgen, nog nooit op zo'n ding gespeelt, maar het ziet er vet uit!
Ik heb met mijn 16 jaren ook nooit op zo'n ding gespeeld, maar ik vind 't wel awesome om te volgen :9~

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
  • Laatst online: 11-05 16:12
die goeie ouwe tijd, menig zakcentje in die automaten gegooid :D

keep up the good work d:)b

You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

Topicstarter
Update

Herinneren jullie je die draden naar de motor nog ? Daar was een condensator op gesoldeerd die er absoluut niet thuis hoort...

Zo zag het eruit:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-HuX73loN9SQ/UBeBBMNidQI/AAAAAAAAAEo/JuSzxqwb6Ro/w375-h250-n-k/3.jpg
En zo ziet het er nu uit:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-39H4GqpieRY/UBeFPaTNSJI/AAAAAAAAAHM/orx4QJv98hY/w375-h250-n-k/13.jpg
De draden zijn dan wel een beetje goor, maar in ieder geval is die ranzige isolatie tape eraf...

Dit is de zijkant van de AfterBurner, en zoals je denk ik wel snapt, dat plaatje hoort blauw te zijn ipv blauw/roest/ranzig...
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-xWVtDLLzoBc/UBeBDHOxHMI/AAAAAAAAAFE/Px7MPKjZ984/w460-h307-n-k/12.jpg
Plaatje los:
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-fdZigh7K5Ww/UBeFP3fxndI/AAAAAAAAAHY/X9DlKLt7B0k/w375-h250-n-k/14.jpg
Plaatje helemaal kaal gemaakt en in de primer:
Afbeeldingslocatie: http://gallery.phison.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=809&g2_serialNumber=2

En dan tot slot de gashendel...
Afbeeldingslocatie: http://gallery.phison.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=812&g2_serialNumber=2
Die gashendel wilde ik ook helemaal kaal maken en in de primer zetten alleen halverwege stopte mijn oude vertrouwde boormachine ermee dus dat komt de volgende keer....

[ Voor 32% gewijzigd door Mike2k op 31-07-2012 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
Als ik jou was zou ik toch eens gaan denken aan het vervangen van de bedrading. Niet te veel moeite als je een beetje met een soldeerbout overweg kan lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

Topicstarter
gravitone schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 09:11:
Als ik jou was zou ik toch eens gaan denken aan het vervangen van de bedrading. Niet te veel moeite als je een beetje met een soldeerbout overweg kan lijkt me.
Een deel van de bedrading wordt ook vervangen. Het nadeel is alleen dat alles met stekkertjes aan elkaar zit en die stekkertjes hebben allemaal een andere grootte en kleur om ze uit elkaar te houden, en die zijn niet meer te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
  • Laatst online: 21-02-2022
Fastex schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 10:37:
[...]

Een deel van de bedrading wordt ook vervangen. Het nadeel is alleen dat alles met stekkertjes aan elkaar zit en die stekkertjes hebben allemaal een andere grootte en kleur om ze uit elkaar te houden, en die zijn niet meer te krijgen...
Daarvoor ben je een tweaker toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:54
Probeer anders met wasbenzine en een doek die kabels schoon te krijgen. Dat doe ik ook altijd als er plak troep en andere rotzooi aanzit. Werkt als een tierelier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

Topicstarter
Om even aan te geven dat ik er nog steeds mee bezig ben.

Ik heb de panelen inmiddels gespoten, maar dat is compleet mislukt. De verf is vreselijk dof en 'houd' ook helemaal niet lekker.

Ik ben me op dit moment aan het beraden wat ik ermee moet gaan doen.
Het liefste zou ik natuurlijk alles zelf doen, maar ik denk dat het beter is het om weg te brengen voor zandstralen en poedercoaten...

We blijven er mee bezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Als het echt goedkoop moet kan je het ook simpelweg rollen. Een pot verf bij de action kost €5. Als je de ondergrond goed voorbereid wordt dit sterker dan spuiten. Daarbij lever je natuurlijk wel wat netheid in van de afwerking. Veelal is dit niet storend.

Maar zoals ik al zei, tegen een poedercoat kan niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Volgens mij zijn je plaatjes kapot... Ik krijg allemaal 404's hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
  • Laatst online: 11-05 16:12
Plaats je nog een foto update? om je stuk nostalgie toch weer te bewonderen, (aangezien het jeugdsentiment is) ;)

You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

Topicstarter
Allen,

Na een hele lange periode van afwezigheid... (understatement) hier een flinke grave-kick van dit topic..

Door allerlei zaken (oa. het verbouwen van een huis :$) ben ik er lange tijd niet aan toegekomen om hier verder aan te gaan maar nu ga ik weer beginnen!

First order of business:
Reparen van de plaatjes...houd dit topic in de gaten want ik ga vandaag zoveel mogelijk foto's weer online proberen te krijgen...

edit:
De plaatjes zijn aangepast! dit is alles wat ik tot nu toe heb...vanavond als ik thuis ben ga ik de rest in orde proberen te maken.
Ik heb inmiddels wel de beschikking over een compressor. Nu nog een goede verfspuit scoren en dan kan ik alles gaan spuiten i.p.v. de spuitbussen.

Ook beschik ik nu over een volledig ingerichte grote schuur waar ik veel kan doen (helaas kan ik er de AB niet kwijt (kan wel, maar ik kan hem daar niet krijgen volgens mij :(

Update gashendel
De gashendel was al gespoten maar die foto's zijn hier nooit geplaatst...bij deze en geniet ervan :)

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-hZlOZMiaHuY/UBeBK7mr1tI/AAAAAAAAAFw/8ECRF8Lumfc/w459-h307-n-k/15.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-j_Q1lmikwp8/T5hWrEOoMKI/AAAAAAAAAC0/9ujVY9aFyeI/w375-h281-n-k/IMG_20120425215502.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-f0L7DwWXaGg/T5hWzRR4o3I/AAAAAAAAAC8/rQE45xaNwaw/w374-h281-n-k/IMG_20120425215536.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-S_dw1IXpEMc/T5hW8Fo-8AI/AAAAAAAAADE/_fQ16WbyYJ8/w279-h209-n-k/IMG_20120425215604.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-pr9vjae0sas/T5hXrJzAo-I/AAAAAAAAADc/aTejsoBqZMQ/w258-h193-n-k/IMG_20120425215923.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-NVtN7CAJ2Wg/UBeFRj1ksjI/AAAAAAAAAHc/6pmOuuxI_Jg/w323-h216-n-k/16.jpg

[ Voor 82% gewijzigd door Mike2k op 31-07-2012 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:15

Stoney3K

Flatsehats!

Leuk project, misschien de moeite waard om eens te kijken op:

Tweakers met een eigen Motion-Simulator

Kun je toevallig de oude foto's ergens terug halen of een nieuw setje overzichts-shots maken? Alle plaatjes in de TS zijn nogal 404 geworden.

Ben je verder van plan om alleen de originele Sega game-hardware erin te laten of wordt het een ander platform? Ik kan me nog best leuke games voorstellen die ook op zo'n ding goed spelen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

Topicstarter
Stoney3K schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:53:
Leuk project, misschien de moeite waard om eens te kijken op:

Tweakers met een eigen Motion-Simulator

Kun je toevallig de oude foto's ergens terug halen of een nieuw setje overzichts-shots maken? Alle plaatjes in de TS zijn nogal 404 geworden.

Ben je verder van plan om alleen de originele Sega game-hardware erin te laten of wordt het een ander platform? Ik kan me nog best leuke games voorstellen die ook op zo'n ding goed spelen.
Lezen?
Mike2k schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 08:38:
[...]

First order of business:
Reparen van de plaatjes...houd dit topic in de gaten want ik ga vandaag zoveel mogelijk foto's weer online proberen te krijgen...

edit:
De plaatjes zijn aangepast! dit is alles wat ik tot nu toe heb...vanavond als ik thuis ben ga ik de rest in orde proberen te maken.
Ik heb inmiddels wel de beschikking over een compressor. Nu nog een goede verfspuit scoren en dan kan ik alles gaan spuiten i.p.v. de spuitbussen.

[...]
Mike2k schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 09:00:
[...]

Dat zou best wel kunnen, maar, and I can't stress this enough, ik wil hem zo origineel mogelijk houden met wellicht een paar moderne 'touches' zoals die verbeterde zitting, nettere bekabeling ed..maar de rode draad is echt dat 'ie origineel blijft...

En nogmaals, als je dit ding ziet, zie je al dat het niet moeilijk in elkaar zit...met wat oud ijzer zet je zo een cabinet in elkaar...daarna is het alleen nog electronica erin zetten...
Maar hey, het is ook nog vroeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ik meende ergens voorin het draadje te lezen dat een hoop foto's op een ander geheugenkaartje stonden waar je niet meer bij kon (vandaar, nieuwe foto's maken?). Anders zien we ze wel verschijnen hoor :)

Restaureren vind ik trouwens net zo'n tof werkje als er een 'universele' sim van bouwen, whatever floats your boat ;)... vooral sinds je er een originele SEGA-sticker op hebt zitten is het inderdaad een beetje jammer om hem stuk te modificeren.

In hoeverre is er überhaupt aanbod voor dit soort machines tweedehands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

Topicstarter
Stoney3K schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 13:03:
[...]

Ik meende ergens voorin het draadje te lezen dat een hoop foto's op een ander geheugenkaartje stonden waar je niet meer bij kon (vandaar, nieuwe foto's maken?). Anders zien we ze wel verschijnen hoor :)

Restaureren vind ik trouwens net zo'n tof werkje als er een 'universele' sim van bouwen, whatever floats your boat ;)... vooral sinds je er een originele SEGA-sticker op hebt zitten is het inderdaad een beetje jammer om hem stuk te modificeren.

In hoeverre is er überhaupt aanbod voor dit soort machines tweedehands?
Ahh, die foto's ben ik volgens mij laatste wel weer eens ergens tegenkomen....
* Mike2k graaft in de vele terabytes grijs geheugen

Dit soort kasten hoort, naar mijn mening, echt origineel te blijven...zou het zonde vinden om het om te bouwen...vooral een kast met dit allure ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heli0s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-04 15:07

Heli0s

Liberate tuteme ex inferis

Super cool dat je er nog (Weer) me bezig bent! Ik vind dit soort oude "hardware" echt super. Heb zelf een oude Gottlieb Magnotron in de berging staan die ik wil restaureren. Helaas geen tijd en plek er voor.

Zal deze zeker weer in de gaten gaan houden!

The fear that keeps me going and going and going. Is the same fear that brings me to my knees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Heli0s schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 13:28:
Super cool dat je er nog (Weer) me bezig bent! Ik vind dit soort oude "hardware" echt super. Heb zelf een oude Gottlieb Magnotron in de berging staan die ik wil restaureren. Helaas geen tijd en plek er voor.

Tijd voor "Het grote Arcade & Flipperkasten-topic"? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

Topicstarter
Stoney3K schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 13:30:
[...]

Als dat er komt, zet ik deze er ook in...
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-pe-k8wjSRjI/UBeBA40zdbI/AAAAAAAAAEs/3f-aUAu0mds/w279-h186-n-k/1254.jpg

Ja, die heb ik ook nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

Topicstarter
Heli0s schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 13:28:

Die is ook wel dik oud! vet hoor...
Het liefste zou ik een eigen kleine arcadehalletje hebben met de Sega, de Terminator en natuurlijk Outrun
Maarja...ruimtes ruimtes ruimtes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Nu online
Geweldig om te lezen dat dit project toch niet helemaal stil is gevallen! Heb me wel eens afgevraagd of je hem helemaal gerestaureerd had al.

Echt een mooi ding is het, jammer dat zulke dingen altijd zo verschrikkelijk veel plek in beslag nemen. En als je alles uit elkaar haalt heb je nog dubbel zo veel ruimte nodig om alle onderdelen op te bergen.

Ik heb nu alleen een mortal kombat 1 kast hoop ooit ook plek te hebben voor een kleine mini arcadehal... ooit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

Topicstarter
Weet iemand een goede manier om de verf van de ijzeren platen te krijgen? Wil ze schuren maar daarmee beschadigd het metaal zo...

Laten stralen is het mooiste maar dat kost weer een hoop centjes...

Weet iemand een mooie tussenoplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Hangt er vanaf wat voor verf.
Thinner pakt alleen op 1k lak, en dan ook niet echt op de oude lakken. (dan doet het niet veel meer dan ontvetten.)
Zandstralen, inderdaad duur bij bedrijven, maar misschien een garage of autohobbyist in de buurt die een cabine heeft? Ik weet niet wat het formaat is wat je moet doen.
Verfstripper/afbrander kan ook nog.
En er zijn volgens mij ook wel chemische goedjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verfafbijt werkt wel maar dat is ook niet geweldig spul.Schuren is denk ik toch je beste optie, je schuurt echt niet zomaar door staal heen hoor =)
Mike2k schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 14:25:
Die is ook wel dik oud! vet hoor...
Het liefste zou ik een eigen kleine arcadehalletje hebben met de Sega, de Terminator en natuurlijk Outrun
Maarja...ruimtes ruimtes ruimtes
Ik vind het zelf ook jammer dat de arcadehallen in NL een beetje uit het straatbeeld zijn verdwenen. Het enige wat je tegenwoordig kan vinden zijn hallen vol met gokkasten.

Eigenlijk ben ik wel eens benieuwd hoeveel animo er zou zijn om een stichting op te richten die oude arcade- en flipperkasten inkoopt en ze neerzet zodat mensen erop kunnen spelen, eventueel met iets van een bar/lounge erbij. Speelhallen waren in de 80s echt een sociale hangplek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

Topicstarter
Stoney3K schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 19:50:
Verfafbijt werkt wel maar dat is ook niet geweldig spul.Schuren is denk ik toch je beste optie, je schuurt echt niet zomaar door staal heen hoor =)

[...]

Ik vind het zelf ook jammer dat de arcadehallen in NL een beetje uit het straatbeeld zijn verdwenen. Het enige wat je tegenwoordig kan vinden zijn hallen vol met gokkasten.

Eigenlijk ben ik wel eens benieuwd hoeveel animo er zou zijn om een stichting op te richten die oude arcade- en flipperkasten inkoopt en ze neerzet zodat mensen erop kunnen spelen, eventueel met iets van een bar/lounge erbij. Speelhallen waren in de 80s echt een sociale hangplek ;)
Je gaat er ook niet doorheen maar je krijgt een hoop krassen en kost ontzettend veel moeite om dat netjes te krijgen.

Daarnaast zijn er ontzettend veel hoekjes waar je met schuren niet bij komt, met stralen wel...

Heb ook ergens gelezen dat soda werkt maar daar weet ik het fijne niet van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

Stoney3K schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 13:30:
[...]

Flipperkastentopic is er alwel :) Het Grote Flipperkast Topic

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

Topicstarter
Stoney3K schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 19:50:
[...]

Dat is ook logisch...zelfde als de lanparties van begin 2000...die zie je nu ook steeds minder...Die werden toen gehouden omdat de internetverbindingen niet snel genoeg waren...nu heb ik 100/100 mbit

Arcadehallen ook...waarom zou je daar heen gaan voor dat oude beeld en slechte graphics terwijl elke zichzelf respecterende ouder zijn kind een xbox/wii/ps3 geeft...

Dat het zo hoort, met een beker kwartjes je de hele dag vermaecken bij knipperend neonlicht, zijn de meeste blijkbaar vergeten...

Als ik de ruimte had zou ik het zo doen...vind het prima om anderen op mijn toestellen te laten...als iedereen zich maar vermaeckt toch?

Ik ga vanmiddag langs bij zelfzandstralen.nl om te kijken wat het kost om de geldautomaat te (laten) stralen en in de primer te zetten...hou jullie op de hoogte...

[ Voor 78% gewijzigd door Mike2k op 01-08-2012 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Mike2k schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 13:01:
[...]

Arcadehallen ook...waarom zou je daar heen gaan voor dat oude beeld en slechte graphics terwijl elke zichzelf respecterende ouder zijn kind een xbox/wii/ps3 geeft...

Dat het zo hoort, met een beker kwartjes je de hele dag vermaecken bij knipperend neonlicht, zijn de meeste blijkbaar vergeten...
Het is ook meer dat de kids van de 80s vooral werkelijk buiten de deur moesten om een potje te gaan gamen, in plaats van aan hun eigen veilige 40" flat-screen en breedbandverbinding te zijn vastgeplakt. :+

Een arcadehal vind ik ook vooral een functie van bar/kroeg/eetcafé vervullen voor de gamende jeugd, het bij elkaar komen is een stuk belangrijker dan met zijn allen op knopjes rammen. En ik heb toch stiekem wel het idee dat daar een "markt" voor zou zijn als er een paar mensen de koppen bij elkaar zouden steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

Topicstarter
Stoney3K schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:03:
[...]
Het is ook meer dat de kids van de 80s vooral werkelijk buiten de deur moesten om een potje te gaan gamen, in plaats van aan hun eigen veilige 40" flat-screen en breedbandverbinding te zijn vastgeplakt. :+

Een arcadehal vind ik ook vooral een functie van bar/kroeg/eetcafé vervullen voor de gamende jeugd, het bij elkaar komen is een stuk belangrijker dan met zijn allen op knopjes rammen. En ik heb toch stiekem wel het idee dat daar een "markt" voor zou zijn als er een paar mensen de koppen bij elkaar zouden steken.
Zal er vast wel zijn alleen een arcade hal is ontzettend duur....echt ontzettend duur...Die AB van mij gebruikt 5.6 Amp wanneer hij in bedrijf is...die Terminator iets minder maar met zijn 3 Amp "lust ie em toch ook aardig"

Zo'n halletje vol met van die apparaten kost dus echt een bak geld aan stroom alleen al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:56

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Mike2k schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 13:01:
[...]...
...
Doet me denken aan de kermis in den tijd, luna parken :D

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k

Mike2k

Topicstarter
Damic schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 19:56:
[...]

Doet me denken aan de kermis in den tijd, luna parken :D
True that! Als ik ergens die attractie zie staan moet ik er gewoon in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Nu online
[...]

Ja ik denk dit ook wel eigenlijk.Vroegah was alles beter is ook weer zoiets om te zeggen... Maar ik denk persoonlijk dat zo'n arcadehal heel wat voordelen heeft ten opzichte van hoe de situatie nu is. Nu heb je al die toetsenbord helden die anderen verrot aan het schelden zijn. Beetje hetzelfde idee met lanparties, wat is er nu zo leuk aan om over het internet tegen elkaar te spelen als je het ook kunt doen in dezelfde ruimte en de reactie van de andere persoon kunt meemaken wanneer je hem inmaakt of niet natuurlijk. Je kunt ook eens bij andere gaan kijken of gewoon wat kletsen met personen die je niet kent.
Mike2k schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:15:
[...]

Zal er vast wel zijn alleen een arcade hal is ontzettend duur....echt ontzettend duur...Die AB van mij gebruikt 5.6 Amp wanneer hij in bedrijf is...die Terminator iets minder maar met zijn 3 Amp "lust ie em toch ook aardig"

Zo'n halletje vol met van die apparaten kost dus echt een bak geld aan stroom alleen al...
En die oude kasten zijn toch ook nogal onderhouds gevoelig.. vooral de beeldbuizen willen er nog wel eens mee ophouden. :X

[ Voor 18% gewijzigd door CrystalViriS op 02-08-2012 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-05 11:33
[...]

Er zal vast wel een markt voor zijn, maar dan zijn het echt alleen fanaten/hobbyisten die het nog van vroeger kennen en graag een jaarlijkse donatie willen doen. En dan over het bij elkaar komen van de jeugd. (technisch gezien ben ik ook jeugd (19) , maar het grootste deel wil ik toch niet aan mijn kast hebben zitten. Veel mensen gaan nou eenmaal niet zuinig om met deze apparaten als ze niet van hunzelf zijn. Je zou de jukeboxen eens moeten zien die hier binnenkomen om opgeknapt te worden. Vol met nicotine, krassen en hele deuken. Bij het plaatselijke café waar ik in het weekend nog wel eens rondhang staat ook een pinball, maar daar is ook niet meer veel van over.

Kortom, je moet mensen vinden die het echt leuk vinden en er veel geld voor over hebben. Anders is het gewoon niet rendabel.
Pagina: 1 2 Laatste