In mijn jeugdige jaren (lees: 7/8jaar oud) gingen wij ieder jaar naar dezelfde camping. In het speeltuin paviljoen daar stond een apparaat wat mij toch aardig wat vakantiegeld heeft weten te ontfutselen...
En helaas, jaren later is dat nog steeds zo. Onder het motto "bloed kruipt waar het niet gaan kan" heb ik een hele tijd terug een Sega AfterBurner gekocht.
Voor de mensen die dit niet kennen: http://www.klov.com/game_detail.php?game_id=6822
Een foto'tje erbij: (clique voor de grotere versie)
Ik ben helaas een aantal foto's kwijtgeraakt, deze stonden op een geheugenkaart die ik nergens meer kan vinden.
Het grote nadeel aan deze AfterBurner is, dat er iemand is geweest die er aan heeft lopen prutsen. Zo waren er condensators op de draden naar de motoren gesoldeerd en vervolgens "geisoleerd" met wat tape. De 4 triacs op het motor stuurbord waren vervangen door 2 transitors enz. Een aantal van deze dingen heb ik al terug gedraaid maar daar heb ik dus helaas geen foto's meer van. Mocht ik deze nog vinden zal ik ze uiteraard posten.
Besturing
Toen ik de AfterBurner kreeg, zat er op de stuurknuppel een lading blauwe tape. Ik vroeg me af waarom dat was en besloot dat de enige manier om daar achter te komen was door de tape eraf te halen. Toen bleek dat er een groot gat onder zat. De stuurknuppel is gemaakt van aluminium en dit was afgebroken of zoiets. Dit moest dus gemaakt worden. Hier heb ik ook helaas geen foto's meer van.
Op deze onscherpe foto is nog wel de blauwe tape te zien:
Op deze zie je onder ook nog goed de tape zitten:
En zo ziet 'ie er nu uit:

Toen ik toch bezig was heb ik gelijk de stuurknuppel opnieuw bedraad.
Ik heb ook de power supply onderhanden genomen aangezien deze vreselijk smerig was en niet goed bedraad (again, prutsers)
Gelijk even schoongemaakt en stickertjes opgeplakt:
Van de bovenkant:
En op z'n plek:
Ik mis nog 1 circuitbreker, die moet ik nog even halen.
Hij ziet er nog niet netjes uit, wil het ook nog even netjes zwart spuiten.
Die labeltjes zijn tijdelijk want ik zoek eigenlijk nog iemand die dat erin kan graveren en dan met een klein kwastje mooi witte letters verven...
Omdat er in het self test programma een paar ic's wat errors vertonen heb ik een 2de hands moederbord besteld. Dit komt uit Amerika en ik hoop dat het er deze of volgende week is.
Als ik dat heb ga ik het er uiteraard inzetten.
Daarna komt het nakijken van de monitor aangezien deze ook niet helemaal mooi beeld geeft maar dit kan natuurlijk ook komen door het moederbord.
[ Voor 15% gewijzigd door Mike2k op 18-02-2013 14:58 ]
You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.