Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi guys,

Ik heb al aardig wat zitten googlen voor mijn probleem maar nog steeds niet een concrete oplossing gevonden. Het gaat om het volgende.

Macbook Pro aangesloten via DVI to HDMI op Panasonic (TH42-PV70), echter wordt er bij "Beeldschermen" in systeemvoorkeuren niet de juiste resolutie weergegeven. Ik heb alleen de keuze uit 1024 x 768 (uitgerekt) en 1024 x 768 (interlaced). Hierdoor valt een kwart van mijn dock weg en is de bovenste menubalk niet meer zichtbaar. De resolutie 1024 x 768 alleen wordt niet weergegeven, terwijl dat bij een Samsung van een vriend van mij dit wel gebeurd

In eerdere topics had ik gelezen om in het servicemenu van de panasonic te gaan en deze op "hotel mode" te zetten. Echter maakt dit geen enkel verschil. Tevens geprobeerd om van HDMI poorten te wisselen, maar dit wil ook niet baten.

Heeft iemand een oplossing? Voor de volledigheid ook even een screenshot van de systeemvoorkeuren.

http://img134.imageshack.us/img134/2227/afbeelding3e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 06:56
Ik heb mijn panasonic ingesteld op 1280x720. Dit kan jij ook kiezen, dan schaalt de tv dit terug naar zijn native resolutie, voor fims ed. is dit perfect voor standaard internet verhaal zie je wel wat kartels enzo, maar het is wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb ik dus ook gedaan, voor films werkt het idd prima, maar als je op je computer wil navigeren dan is het echt waardeloos + dat het niet scherp is...

Er moet toch een oplossing zijn om dit correct te tonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 07:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Waardeloos waardeloos. Die panasonic is gewoon geen PC scherm. Ik heb die schermen vaak genoeg in actie gezien en het is prima om lekker een beetje op websites te surfen enzo. Je moet er alleen geen 3u achter elkaar in excel op gaan zitten werken. Dan krijg je hoofdpijn :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 20:25:
Waardeloos waardeloos. Die panasonic is gewoon geen PC scherm. Ik heb die schermen vaak genoeg in actie gezien en het is prima om lekker een beetje op websites te surfen enzo. Je moet er alleen geen 3u achter elkaar in excel op gaan zitten werken. Dan krijg je hoofdpijn :P.
Hoe kan het dan dat een vriend van mij met een Samsung TS42Q91 haarscherp beeld heeft? De specificaties van beide televisies zijn nagenoeg hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 06:56
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 23:20:
[...]

Hoe kan het dan dat een vriend van mij met een Samsung TS42Q91 haarscherp beeld heeft? De specificaties van beide televisies zijn nagenoeg hetzelfde...
Misshien heeft deze tv andere processing waardoor deze beter schaalt dan de pv70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:33
Het is heel simpel: een Panasonic plasma ondersteunt maar 2 hd resoluties over hdmi en dat zijn
1280x720 en 1920x1080. Deze 2 reso's worden door de tv gewoon goed gescaled naar de reso van het scherm. (ik zag de 1280x720 al op je foto staan bij de opties).
Het instellen van andere resoluties is niet goed en worden dus niet scherp weergegeven. Zelfs niet de native reso van het scherm.

Wat je echter niet moet vergeten is om de overscan van de tv te compenseren in de beeldinstellingen van de videokaart!! Anders valt je taakbalk een stuk buiten beeld en wordt het niet scherp.
Dit komt omdat bij de eerste hdtv's de overscan niet kon worden uitgezet.

Ik internet dagelijks op mn Panasonic 50 inch plasma (1366x768) en dit gaat gewoon erg goed.
Ik heb alleen nog geen mogelijkheid gehad om te zien hoe het op een 1024x768 eruit ziet.Ik heb wel een PX80 in mn huiskamer staan, maar heb daar geen pc op.

Hoe moet je de instellingen van je videokaart instellen?

Bij nvidia kaarten doe je t zo:
-zet eerst de resolutie op 1280x720

-klik met rechter muisknop op bureaublad
-bij Nvidia control panel dubbelklik je op Video en Televisie
-onder Televisie klik je op "het formaat van het hdtv-bureaublad wijzigen. (deze optie verschijnt alleen als je de tv aan de pc hebt aangesloten via dvi-hdmi).

Even later verschijnt een venster met een horizontale en een vertikale schuifbalk en daarmee rek en vooral krimp je het formaat van je pcbeeld en dus ook je bureaublad.
Nu kan je dit aanpassen zodat alles er precies oppast.
Klik op OK en bekijk het resultaat.
Meestal moet je het even een paar keer proberen om hem precies passend te krijgen.

De letters zijn nu wel scherp!

Ikzelf heb de overscan op mn PV70 in t servicemenu er voor n groot gedeelte ook uitgehaald en dat was ook niet moeilijk. De nieuwere plasma's hebben een optie waardoor er geen overscan meer plaats vindt.
Maar hiervoor moet je het servicemenu in en dat is overbodig omdat je de overscan in de videokaart instellingen kunt doen.

In de hotelmode kan je regelen dat de tv met een andere source start als je hem aanzet, dus bijv meteen op hdmi1.

[ Voor 46% gewijzigd door Ferry34 op 23-03-2009 23:25 ]

Pagina: 1