Toon posts:

Installatieprobleem... :-(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik vermoed dat het om een hardwareprobleem gaat, heb ik het in deze rubriek geplaatst.

Een pc die voorheen uitstekend werkte, vertoonde steeds vaker het beruchte blauwe scherm, waardoor ik uiteindelijk besloot de hele boel opnieuw te installeren.

Helaas, met welke win32-versie ik het ook probeerde, gelijk in het begin van de installatie krijgt ik al het volgende bericht:

"SUWIN - An error has occured in your application. If you choose Ignore, you should save your work in a new file. If you choose Close, your application will terminate."

Als ik "Ignore" kies, lijkt er niets te gebeuren.

Als ik "Close" kies, krijg ik de volgende mededeling op het scherm:

"Application error - SUWIN caused a General Protection Fault in module SUWIN.EXE at 000C:195A"

Als ik hier op "CLose" klik, kom ik weer terug bij een dos-prompt.

Mijn eerste gedachte gaat uit naar een geheugenprobleem, maar ik heb al geprobeerd met de simms te varieren.

De installatie blijft hetzelfde probleem geven als ik met een minimale opstelling (moederbord+cpu, geheugen en videokaart en hd) de boel probeer te installeren.

Mijn configuratie is als volgt:

- AOpen AX6-PC mainboard
- Intell PII-450 Klamath
- 2x64MB 100MHZ
- ATI RAGE PRO 8MB
- IBM 7200RPM 13.6GB IDE

Probleem geconstateerd met Windows 95B,98SE en ME

Hopelijk kan iemand mij op weg helpen in mijn desperate pogingen mijn pc weer aan de praat te krijgen?

Alvast bedankt!

Terence

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Mijn eerste gedachte gaat uit naar een geheugenprobleem, maar ik heb al geprobeerd met de simms te varieren.
Heb je het ook al geprobeerd met 1 simmetje geheugen?
En ik zou alle kaartjes en de processor er eens uit halen en er weer netjes inprikken.

PSN-id: Chrasher

Verwijderd

Topicstarter
Ja hoor, wel met 1 simmetje geprobeerd. Met beiden al geprobeerd. Heb niet de luxe om ergens anders vandaan nog een derde simmetje uit te proberen. Misschien wel een idee om processor en kabels even van hun voetje te lichten. Probeer overigens al met minimale configuratie. Op mijn tafel liggen nu her en der een 2940, een hollywood+, een Soundblaster 64 pci, 3com netwerkkaartje en pci modemkaartje.

Terence

• MethinX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-05 11:30

MethinX

't is wat!

Waar is die SUWIN.EXE voor nodig???
of is dat een applicatie van jou?

Lycoz

Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 07:47

Stefano

Ondertitel Not Found

Al op virussen gecheckt?

Verwijderd

Topicstarter
quote:
<blockquote>
Waar is die SUWIN.EXE voor nodig???
of is dat een applicatie van jou?[/quote]

Geen idee. Ik krijg deze melding vrijwel gelijk als ik setup van de windows installatie-dir draai. Uit een ander forum heb ik begrepen dat deze meldingen vaak komen bij het upgraden, maar beide mogelijkheden (nieuwe installatie als upgraden) al uitgeprobeerd.

Las zojuist op een ander scherm een interessant stukje, dus er is nog hoop...
Pagina: 1