Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bestanden verplaatsen naar folder op basis van bestandsnaam

Pagina: 1
Acties:

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-11 11:04
Ik ben op zoek naar software waarmee ik een map kan aangeven wat "in de gaten" gehouden moet worden.
En de bestanden in deze map moet ik dan aan de hand van de bestandsnaam kopieren/verplaatsen naar een andere map.

En dit dan elke zoveel minuten doet, of wanneer er een nieuw bestand in de map komt.

Bijvoorbeeld:
Heroes.S01E02.mkv -> C:/shows/Heroes/

Een Windows alternatief van Hazel (http://www.noodlesoft.com/hazel.php) eigenlijk.

Kan iemand mij hier verder mee helpen?

Verwijderd

Ben hier ook naar op zoek, dus deze hou ik even in de gaten ;)

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Neem eens een kijkje op http://www.microsoft.com/.../qanda/mar05/hey0317.mspx. Hoewel het niet een kant en klaar script is wat voor jouw doeleinden gebruikt kan worden, kan deze met niet al te veel moeite deze wel aangepast worden.

Dit kan je vervolgens in taakplanner inplannen om bijvoorbeeld iedere 10 minuten te draaien.

[ Voor 15% gewijzigd door spone op 16-03-2009 21:59 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• RuudBurger
Ik gebruik nu wel Scru (http://codebyte.org/scru.php) om de series welke in rar formaat komen automatisch te extracten en naar de juiste map te kopieren, dat werkt allemaal perfect.

Stom dat er wel een oplossing daarvoor is, maar niet voor zoiets simpels.
Lijkt mij dat wel meer mensen die series downloaden, dit willen..

@spone:
Daar ga ik even naar kijken

[ Voor 5% gewijzigd door RuudBurger op 16-03-2009 22:00 ]

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-11 20:53
ik weet niet waar je mee download.. maar als je de rss feed functie van utorrent gebruikt kan je deze automatisch naar een dir laten verplaatsen.

zo doe ik het iig

android since G1.

• RuudBurger
Ok ik heb een andere manier gevonden.

SCRU doet zijn filter ding alleen als er een nieuwe map wordt aangemaakt, maar er word vaak bij torrents alleen een MKV verstuurd. Hierdoor wordt SCRU dus niet getriggerd.
  1. In uTorrent zet je bij preferences -> directories -> "prepend the torrents label" aan.
  2. Zorg dat bij RSS Downloaden in uTorrent een label meegeeft met je download, met de naam van de map waar hij straks in gekopieerd moet worden, bijv: "Heroes".
  3. Bij SCRU zet je in het settings tabje "search for custom extension" aan.
  4. Vul hier de extenties in bijv: *.mkv
  5. In hetzelfde tabje aan de linker kant staat "If no filter match found, then", deze zet je op "Use_source_dir".
Als er dan een mapje wordt aangemaakt in je SCRU watched folder dan doet hij het volgende:
bekekenfolder/Heroes/file.mkv -> seriefolder/Heroes/file.mkv, waarbij "Heroes" de "Use_source_dir" is.
Zorg wel dat die map al bestaat in je "seriefolder" anders krijg je een error.

linkje met screenshots:
http://www.digisolutions....-tv-shows-autoextracting/

Verwijderd

Toevallig al een programmaatje gevonden dat werkt zonder teveel rompslomp?

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Ik download zelf ook en heb hiervoor een simpel vbs scriptje geschreven.
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/2wcf3ba6(VS.85).aspx

Een batch file met DOS commando: "move" en dat in je scheduler stoppen werkt natuurlijk ook.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Verwijderd

Maar bij mij gaat het er meer om, dat ik altijd al me bestanden opsla op me desktop (luiheid ben ik bang). Waardoor deze binnen notime volstaat.

Dus toen zag ik dit topic, en had gehoopt dat hieruit een programma kwam dat de bestanden vervolgens netjes verplaatste op extensie naar de desbetreffende map.

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

MOVE /Y "C:\Documents and Settings\{user name}\Desktop\*.{extensie}" "C:\{Folder naam}"
Zoiets ?
En dat in je scheduler stoppen ?

Maak je er een VBS bestand met het FSO object van krijg je geen vervelende zwarte scherm te zien.

Verwijderd

Volgens mij had ik eenzelfde soort vraag: (Windows) bestanden sorteren, alfabetisch in mappen (Kwam helaas geen antwoord op: is mijn vraagstelling zo onduidelijk?) Ik zal jullie tips eens bestuderen.

'Move' vraagt steeds of je iets wilt overschrijven. Volgens mij verwijdert 'ie echter het bestand als je daarop 'nee' antwoordt (want alle 100 bestanden zijn verdwenen na 100 keer nee klikken).
Vind het trouwens vreemd dat er geen move+rename-commando bestaat. Ik ben toch niet de enige die bestanden alfabetisch wil sorteren (zonder dubbele namen te wissen)?

Verwijderd

't klinkt zo simpel, maar kan dr nog steeds geen programma voor vinden, ik zit idd met hetzelfde dilemma als hierboven. het automatisch hernoemen..

Maybe..

http://www.easy-to-use-software.com/html/robobasket-help-to-keep-clean-desktop

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2009 18:58 ]

• Maxxi
  • Laatst online: 21-11 19:32
Als je hier zelf een scriptje voor schrijft in C#/Java of iets in die richting dan moet dat met 50 regels code kunnen.

Kan je beetje scripten?

Heb op mijn werk een scriptje liggen dat dit doet, maar kan dat helaas niet naar buiten brengen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 10:53:
Maar bij mij gaat het er meer om, dat ik altijd al me bestanden opsla op me desktop (luiheid ben ik bang). Waardoor deze binnen notime volstaat.
offtopic:
Kun je dan niet beter proberen dat gedrag te veranderen in plaats van krampachtig dergelijke kunstgrepen toe te passen? :)
Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 18:39:

'Move' vraagt steeds of je iets wilt overschrijven.
alleen als je 'm dat laat vragen.
Volgens mij verwijdert 'ie echter het bestand als je daarop 'nee' antwoordt (want alle 100 bestanden zijn verdwenen na 100 keer nee klikken).
Dat is de essentie van een move operatie, helemaal als je die via de command prompt met MOVE verplaatst.

MOVE in batch is unreliable, helemaal over UNC paden. Do not use.

Een Copy/Delete is dan veiliger.
Vind het trouwens vreemd dat er geen move+rename-commando bestaat. Ik ben toch niet de enige die bestanden alfabetisch wil sorteren (zonder dubbele namen te wissen)?
Wat let je om een move via FSO te doen waar je de naam verandert?

Je kan er zelfs een automagische nummering achter zetten als er al een bestand met dezelfde naam is (woei, bestand.ext is er al > maak bestand_1.ext ).

[ Voor 55% gewijzigd door alt-92 op 22-03-2009 19:16 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:23
Misschien wel, maar ik vind het in mindere mate ook wel irritant. hetzelfde met unzippen van allerlei bestanden, waarom niet eerst de map suggereren die meestal voor die extentie gebruikt wordt ? Nu krijg je een (random?) map van een willekeurige schijf en van daaruit moet je je zien te redden.

Misschien ligt het wel aan mijn matige 'Vista Skills', maar volgens mij was dit in XP net ff iets beter.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

MEN-O schreef op zondag 22 maart 2009 @ 19:19:
Misschien wel, maar ik vind het in mindere mate ook wel irritant. hetzelfde met unzippen van allerlei bestanden, waarom niet eerst de map suggereren die meestal voor die extentie gebruikt wordt ? Nu krijg je een (random?) map van een willekeurige schijf en van daaruit moet je je zien te redden.
Ik heb werkelijk geen ideeeeee waar je het over hebt.
De ingebouwde Zipped Folder handler van zowel XP als Vista doen helemaal niks met mappen op basis van extensies of wat dan ook.
Ook 7-zip of Winzip of *rar niet.

[edit]
Of verwacht je dat het OS voor jou gaat gokken dat je misschien wel alle .zip files in folder 2, .mp3 files in folder X en .avi in folder B wil hebben?
Wat als ik dat nou weer niet wil?

Daarom laat het OS dus jou de keuze, al dan niet de applicatie die jij installeert/gebruikt.

[ Voor 19% gewijzigd door alt-92 op 22-03-2009 19:32 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• MEN-O
Ehrm, nee dat bedoel ik juist ! waarom word daar niets mee gedaan ? lijkt mij nu juist erg handig ; mkv's, avi's standaard in de map \MyDocuments\movies\ bijvoorbeeld, en xls in \MyDocuments\data\sheets etc.

Of is dit wel mogelijk en zie ik het niet ? Sinds jaar en dag komt alles nu in de vergaarbak \MyDocuments\downloads\%insert map%\ of zo kaal erin, gaat een tijdje goed, maar word al snel een puinhoop.
(En ja, ook voor mij geldt waarschijnlijk dat mijn gedrag veranderen misschien sneller/beter is, maar toch...)

Edit : hum, tsja als jij dat niet wilt, mag jij het lekker uitzetten ! eventueel met een dialoogvenster van : "Dit is de eerste keer dat U een bestand opslaat met extensie .XXX, wat wilt U er voortaan mee doen ?

[ Voor 17% gewijzigd door MEN-O op 22-03-2009 19:42 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

MEN-O schreef op zondag 22 maart 2009 @ 19:39:

Edit : hum, tsja als jij dat niet wilt, mag jij het lekker uitzetten ! eventueel met een dialoogvenster van : "Dit is de eerste keer dat U een bestand opslaat met extensie .XXX, wat wilt U er voortaan mee doen ?
Les 1 voor OS ontwikkelaars: stel geen overbodige technische vragen waar de eindgebruiker het antwoord niet op gaat weten. :+

maar even serieus nu: Windows als OS en de enorme hoop aan software die er voor beschikbaar is hebben voldoende alternatieven om je die mogelijkheid te geven.
Je moet er alleen zelf wat aan doen - niet lastig, niet moeilijk, wel leerzaam.

Ik zou persoonlijk knettergek worden als bij elke bestandstype het OS gaat vragen "Dit is de eerste keer dat U een bestand opslaat met extensie .XXX, wat wilt U er voortaan mee doen ?"

Nope, mij niet gezien.

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

alt-92 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 19:10:
[...]

MOVE in batch is unreliable, helemaal over UNC paden. Do not use.

Een Copy/Delete is dan veiliger.
verify on
net use M: \\computernaam\share
... en dan naar M: moven.

Maar ik ben wel voorstander van VBS met FSO, je moet er alleen iets meer voor doen.

Verwijderd

Ik probeer het nog 'n keer...

UNC, VBS en FSO gaan mij boven de pet. Commerciële programma'tjes doen niet wat ik wil.
MOVE is dus heel gevaarlijk, want je raakt je bestanden kwijt als ze dezelfde naam hebben.
Met COPY weet je ook niet welke bestanden correct verplaatst zijn, dus is DELETE daarna gevaarlijk.

Is er nou echt geen simpel standaard scriptje om bestanden aa* t/m zz* naar mappen 'aa' t/m 'zz' te verplaatsen, en de nieuwe te renamen als de naam in de doelmap al bestaat? Er moeten in 20 jaar computeren toch genoeg wizzkids zijn geweest die ook bestanden alfabetisch in mappen wilden sorteren?

Ik heb een batchbestand met een opbouw als volgt (ongeveer):
code:
1
2
3
4
5
move /-Y aa*.* C:\veg\a\aa
move /-Y ab*.* C:\veg\a\ab
[... en nog 30 van zulke regels ...]
move /-Y zy*.* C:\veg\z\zy
move /-Y zz*.* C:\veg\z\zz

...maar ik raak zo bestanden met dezelfde naam kwijt, want het oude bestand wordt overschreven (zonder /-Y), of het nieuwe bestand gewist (met /-Y).

Ik kom net dit tegen: http://www.davinci.platsen.org/
Moet het nog bekijken. Schijnt makkelijker dan VBS te zijn.

• MEN-O
Nog niet uitgeprobeerd, maar er lijkt een oplossing te zijn voor firefox : http://www.nu.nl/lifehack...-folder-voor-firefox.html

Verwijderd

Als het alleen om TV-programma's gaat heeft de nieuwsgroepenlezer Sabnzbd+ een sorteerfunktie (config > folders).

Ik heb nog een tijd gezocht naar een bruikbaar script, maar kan niets vinden. Er is dus nog nooit iemand geweest die bestanden alfabetisch in mappen wilde sorteren (move+rename). Zelf programmeren is mij te moeilijk.

Ik doe het nu zo:
Ik stop alle bestanden in een basismap.
Een copy.bat-file kopiëert ze dan naar folders a\aa t/m z\zz (= (26x26)+26= 702 mappen). Door -Y worden bestaande bestanden niet overschreven, maar 100 keer nee-klikken blijft vervelend.
copy /-Y az*.* X:\backup\a\az
copy /-Y ay*.* X:\backup\a\ay
copy /-Y ax*.* X:\backup\a\ax
copy /-Y aw*.* X:\backup\a\aw
copy /-Y av*.* X:\backup\a\av
copy /-Y au*.* X:\backup\a\au
[...]
copy /-Y zc*.* X:\backup\z\zc
copy /-Y zb*.* X:\backup\z\zb
copy /-Y za*.* X:\backup\z\za
(totaal zo'n 676 regels - de omgekeerde volgorde is 'historisch gegroeid')

Daarna draai ik een comparator-programma (Unique Filer, Comparator, Beyond Compare...) tussen de basismap en de mappen aa t/m zz, en verwijder ik de dubbele bestanden in de basismap. Dan hou ik de niet-gekopiëerde bestanden over. Die hernoem ik (naar *_2), en dan draai ik het batchbestand weer. Herhalen totdat alles verplaatst is.

Al deze moeite omdat MOVE bestaande bestanden overschrijft, of delete...
Pagina: 1