[Python] Python 2.* of 3.*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 16:47
Hallo,

Ik wil mij binnen een zeer korte tijd gaan verdiepen in Python. Lijkt mij een zeer leuke programmeertaal.
Alleen ik weet nog niet of ik Python 2.* of Python 3.* moet nemen; wat ik zo zag zitten er grote verschillen in.

Wat is het makkelijker om mee te beginnen? En wat vindt men fijner?
En laatste vraag, welke IDE gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 22:16

TweakBoy

---

GoTCoast schreef op maandag 16 maart 2009 @ 21:43:
Hallo,

Ik wil mij binnen een zeer korte tijd gaan verdiepen in Python. Lijkt mij een zeer leuke programmeertaal.
Alleen ik weet nog niet of ik Python 2.* of Python 3.* moet nemen; wat ik zo zag zitten er grote verschillen in.

Wat is het makkelijker om mee te beginnen? En wat vindt men fijner?
En laatste vraag, welke IDE gebruiken jullie?
Vincent, het makkelijkste is om met 2.6 series te beginnen, daar is immers veel documentatie en working examples van.

Met 3.* zou ik beginnen als je al wat ervaring heb met Java / C++ .. Python is met 3000 een echt taal aan het worden, helaas zijn hier wat minder working examples van. En boeken hierover zijn ook niet up-to-date.

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

Gewoon 2.5 of 2.6. 3.0 heeft op dit moment nog niet genoeg library support, en als je ook maar iets complexere shit wil bouwen wil je de beschikking hebben over alle libraries die er zijn voor de 2.x range.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 22:16

TweakBoy

---

Om ook je vraag over de IDE te beantwoorden:
zelf werk ik in MacOS met TextWrangler / Coda en TextMate

In linux: EditTra
Voor windows weet ik enkel Komodo van Activestate ( slechte ervaring mee, maar schijnt bij meerdere mensen fijn te werken )

fyi: zelf ben ik fulltime pppp devver (perl, python, php, pl/sql)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc

djc

Qua IDE, Komodo is wel okay. Zelf gebruik ik gewoon nano.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als IDE is Eclipse ook wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:10
Het hangt er een beetje vanaf wat je wil. Versie 2.4 of 2.5 of 2.6 ligt voor de hand als je op bestaande systemen wil deployen of gebruik wil maken van 3rd party libraries die niet beschikbaar zijn voor 3.0. Als je alleen met de taal kennis wil maken kan je net zo goed met 3.0 beginnen, want dat is in veel opzichten een mooiere taal, en de toekomst van Python ligt toch wel bij 3.0. Het lijkt me dus niet zo zinnig om nu moeite te doen om 2.x in detail te leren kennen, want dan moet je daarna weer van alles ontleren.

Mij lijkt voor een beginner 3.0 dus veel zinniger, al hangt het er dus vanaf wat je precies wil coden en wat je daar bij nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc

djc

Soultaker schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 00:54:
Mij lijkt voor een beginner 3.0 dus veel zinniger, al hangt het er dus vanaf wat je precies wil coden en wat je daar bij nodig hebt.
Mja, maar zodra je als beginner daadwerkelijk een projectje wil klussen kan het al snel helpen om gewoon 2.x te gebruiken, omdat je dan zoveel meer bestaande code kunt gebruiken. En code samples werken ook al snel niet meer, zodat je je juist weer moet gaan verdiepen in de verschillen. Denk niet dat het daar makkelijker van wordt.

Rustacean

Pagina: 1