Toon posts:

Kan niet op IRC

Pagina: 1
Acties:
  • 385 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeerde vandaag de IRC op te gaan, kreeg ik deze melding:

Closing Link: Tweaker_9907[a83-161-230-69.adsl.xs4all.nl] (User has been banned from Tweakers.net (Your IP, 83.161.230.69, is in our Open Proxy List.. Please visit http://cbl.abuseat.org/lookup.cgi?ip=83.161.230.69))

Iemand enig idee wat dit is?

Heb al op Open Proxy etc gezocht op internet, snap er niet zoveel van :/

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:50

Qwerty-273

Meukposter

Van de website die je linkt:
At the time of detection, this IP was infected with, or NATting for a computer infected with a high volume spam sending trojan - it is participating or facilitating a botnet sending spam or spreading virus/spam trojans.
Waarschijnlijk heeft een computer die via je inet verbinding naar buiten gaat een virus/trojan opgelopen. Je IP is daarom op deze 'blacklist' gekomen - blijkbaar heeft de irc-service van T.net een filter staan dat IP adressen die op deze 'blacklist' voorkomen geen toegang krijgen tot irc.
Oplossing zou natuurlijk zijn om je systemen te scannen op trojans etc en eventueel het op te ruimen, zodat je niet opnieuw op deze 'blacklist' terecht komt.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Kan het nog duidelijker?

(User has been banned from Tweakers.net

Je IP is geband, want je maakt connectie via een open proxy. Ga gewoon via je eigen IP, dan kan je er wel weer op. Of via een andere verbinding

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
En hoe moet dat dan? Sorry, ben niet zo bedreven hierin. In Firefox staat de proxy gewoon uit :?

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Misschien gewoon eens hier mee beginnen:

http://cbl.abuseat.org/lookup.cgi?ip=83.161.230.69
The Microsoft MSRT (Malicious Software Removal Tool) stands a good chance of being able to find/remove the malicious software. If you can find which machine[s] the malware is on.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Verwijderd

Topicstarter
Crap, bedenk me net dat het net zo goed door mijn broertje, zusje, vader of moeder kan komen. Morgen even navragen of ze nog rare dingen hebben gedaan op hun pc. :/

• kw4h
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:02
GGS_206 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 21:12:
Kan het nog duidelijker?

(User has been banned from Tweakers.net

Je IP is geband, want je maakt connectie via een open proxy. Ga gewoon via je eigen IP, dan kan je er wel weer op. Of via een andere verbinding
Ja, want 'a83-161-230-69.adsl.xs4all.nl' is duidelijk het adres van een open proxy.

Ik zou het advies van Qwerty-273 opvolgen, en je systeem scannen op trojans (oftewel een virusscan)
Een online virusscanner is bijvoorbeeld deze van TrendMicro of deze van Kaspersky

[ Voor 0% gewijzigd door kw4h op 16-03-2009 21:23 . Reden: typfout ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb even de Quick Scan gedaan, niks gevonden. Morgen maar even een Full Scan doen.

EDIT: Ik was toch al van plan om m'n hele C-schijf te formatteren en Windows opnieuw te installeren, lijkt me dat ik dan ook eventuele trojans kwijt ben :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2009 21:27 ]

• kw4h
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:02
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 21:24:
[...]

Heb even de Quick Scan gedaan, niks gevonden. Morgen maar even een Full Scan doen.

EDIT: Ik was toch al van plan om m'n hele C-schijf te formatteren en Windows opnieuw te installeren, lijkt me dat ik dan ook eventuele trojans kwijt ben :)
Ik zou eerst even de andere computers scannen voordat ik zo'n relatief drastisch paardenmiddel zou inschakelen :P

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-03 15:26
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 21:24:
[...]

dat is een juiste conclusie en een rigoreuze oplossing.

Vergeet dan ook meteen de andere PC's in je netwerk niet te scannen.

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Verwijderd

Topicstarter
kw4h schreef op maandag 16 maart 2009 @ 21:28:
[...]

Ik zou eerst even de andere computers scannen voordat ik zo'n relatief drastisch paardenmiddel zou inschakelen :P
Hmm, ik was toch al van plan om Windows opnieuw te installeren, weer lekker clean en snel allemaal. Nu is dan toch een mooi moment? ;)

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 21:31:
[...]

Hmm, ik was toch al van plan om Windows opnieuw te installeren, weer lekker clean en snel allemaal. Nu is dan toch een mooi moment? ;)
Is een mooi moment ja, maar als je het met scannen kan oplossen is dat net zo makkelijk toch. Bespaart je veel moeite ;)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
GGS_206 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 21:35:
[...]

Is een mooi moment ja, maar als je het met scannen kan oplossen is dat net zo makkelijk toch. Bespaart je veel moeite ;)
Ja tuurlijk, maar dan is niet gelijk alle rotzooi, ongewenste programma's etc eraf. Het kan sowieso geen kwaad eens in de zoveel tijd een clean install uit te voeren :)

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
kw4h schreef op maandag 16 maart 2009 @ 21:22:
[...]

Ja, want 'a83-161-230-69.adsl.xs4all.nl' is duidelijk het adres van een open proxy.
das bs. Dat is gewoon zijn eigen ip adres.

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Als je de hele melding leest wordt het vast duidelijker..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.