Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Pingen naar een pc over het internet via Dyndns

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik heb een domeinnaam geregistreerd via dyndns.org en heb ook een updateclient op mijn pc geinstalleerd..

echter als ik nu extern ping naar het xxxxxxx.dyndns.org domein komt er steeds een time-out...
Wel wordt het IP adres gegeven, dus de accountinstellingen lijken me goed?
Een ping vanop mijn eigen machine (waar het dyndns account naar verwijst) lukt me wel...

Het is toch niet zo dat ik een webserver moet geinstalleerd hebben om alleen maar te kunnen pingen??

Ook is mijn provider het Belgische Telenet. Kan het hier iets mee te maken hebben?
Ik zou het zo willen dat bij een ping naar het dyndns account binnen de 10 seconden een echo-reply krijgt.

Heeft iemand ervaring met deze materie?

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-11 20:07
Waarschijnlijk is je modem/router ingesteld dat hij niet reageert op ICMP/ping requests. Zoek daar eens op in de webinterface van je modem.

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is dat ik daar niet veel aan kan veranderen. het is een kabelmodem van Telenet (België). Heeft er iemand enig idee hoe dit op te lossen valt??

Zou het iets met de firewall van vista te maken kunnen hebben?
Ik weet ook dat mijn provider standaard alle uitgaande poorten onder 1000 afsluit. Kan dit ook veroorzaken dat er geen reply op een ping wordt gestuurd?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2009 20:56 ]

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-11 20:07
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 20:54:

Zou het iets met de firewall van vista te maken kunnen hebben?
http://www.howtogeek.com/...r-windows-vista-firewall/
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 20:54:
Ik weet ook dat mijn provider standaard alle uitgaande poorten onder 1000 afsluit. Kan dit ook veroorzaken dat er geen reply op een ping wordt gestuurd?
Voor zover mij bekend blokkeren ISP's een ping niet. Maar dat kan ik niet met volledige zekerheid zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ontdekt dat het de firewall van vista is die echo replys blokkeert.

misschien heeft ooit iemand iets aan de oplossing:

run dos prompt als administrator en geef volgend commando in:

netsh firewall set icmpsetting 8 enable

daarna kan er gepingd worden.

edit: thx ik zie nu dat de oplossing er al stond voor ik ze zelf vond _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2009 21:51 ]