Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracktor
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-02-2023
Hallo,
Ik heb een oude computer die opzich nog prima volstaat alleen kan ik er maar 1 beeldscherm op aan sluiten. helaas heeft deze computer alleen een PCI slot, dus geen AGP of PCI express.
daarom zoek ik een PCI (geen pci express/agp)videokaart om 2x22inch breedbeeld aan te sluiten.

Is dit wat?
TWINTECH GeForce FX 5200 - 128 MB DDR - PCI, te koop bij pixmania, hier zit een dvi en een vga aansluiting op, zou ik dan een beeldscherm op de vga aansluiting kunnen pluggen en het andere scherm middels een dvi-->vga adapter op de dvi aansluiting ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ja, dat is bij de meeste kaarten geen probleem. Je moet gewoon zien dat de kaart een DVI-I uitgang heeft (die zowel een digitaal als een analoog signaal kan uitsturen) en geen DVI-D uitgang (die alleen een digitaal signaal heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 05:25

Pubbert

random gestoord

Ik heb recentelijk de Club3D Videokaart PCI Radeon HD2400Pro 256MB 1xDVI/HDCP LP gekocht voor in een PC met een rotte AGP poort, hier zit VGA én DVI-I op, werkt prima met 2 analoge beeldschermen :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ja, dat is heel goed mogelijk.

Je vertelt alleen niet wat je gaat doen met het systeem. Toevallig was de fx5200 een niet zo bijster snelle kaart (al low budget bij introductie en vrij magere prestaties; de GF4MX440 en 480 kwamen er regelmatig beter uit).

Als je redelijk intensieve dingen gaat doen, probeer dan iets uit de 6 serie te vinden :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:01

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

2x22inch breedbeeld aan te sluiten.
22" zegt nog niet zoveel. Relevanter is welke resolutie aangestuurd moet worden. Als dat te hoog is, kan het zijn dat je een dual-link DVI aansluiting nodig hebt. Is het lager, dan maakt dat niet uit. Zoek even op welke reso je nodig hebt en kijk in de DVI spec (of de FAQ van dit subforum) of daar dual-link voor nodig is.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zou wel naar een recente snelle videokaart kijken, kost misschien wat meer (50-70 euro) maar dan weet je zeker dat je geen performance issues krijgt, 2x22" zal best zwaar zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Tsurany schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 17:52:
Zou wel naar een recente snelle videokaart kijken, kost misschien wat meer (50-70 euro) maar dan weet je zeker dat je geen performance issues krijgt, 2x22" zal best zwaar zijn.
Hangt er van af wat je verder allemaal met je systeem doet. Vroeger ook twee 21" bakbeesten aangestuurd met een matrox G550. Veel plezier mee beleeft maar voor spellen was het niet echt geschikt.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
dion_b schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 17:48:
[...]

22" zegt nog niet zoveel. Relevanter is welke resolutie aangestuurd moet worden. Als dat te hoog is, kan het zijn dat je een dual-link DVI aansluiting nodig hebt. Is het lager, dan maakt dat niet uit. Zoek even op welke reso je nodig hebt en kijk in de DVI spec (of de FAQ van dit subforum) of daar dual-link voor nodig is.
Hij zegt dat hij ze analoog wil aansturen dus dan lijken de digitale mogelijkheden mij minder relevant :)
Overigens lijkt een FX5200 mij wel voldoende kracht te hebben om gewoon twee schermen aan te sturen, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zonder meer, maar goed, daarvoor is een Matrox Millennium uit 1995 ook voor geschikt :z

Sterker nog, als je per se analoog wilt aansluiten (op hogere reso sterk af te raden) is een Matrox G450DH PCI allicht de beste keuze ivm zeer goede analoge filters. En geheid 2e hands goedkoper dan die el-cheapo FX5200 waar ik al bij voorbaat gruwel van hoe het analoog beeld eruit zou zien.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1