[Flash] Alleen de button op een layer 'transparant' maken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023
Het is de eerste keer dat ik iets in Flash probeer te maken. Het welbekende nichtje dat even een website moet hebben. Ik vol goede moed notepad al gestart, maar helaas. Het moet allemaal bewegen :P

Ik heb nu een plaatje waarin ik een aantal buttons heb gedefinieerd. Op de mouseover van zo'n button moet er ergens anders op het plaatje tekst verschijnen. Dat lukt. Echter, op het moment dat ik de button transparant maak door de blend mode op alpha te zetten, wordt ook de tekst transparant :/ Het lukt me niet om die tekst op een eigen layer te zetten. Hoewel dat volgens mij wel met de oplossing te maken heeft. Het zou erg prettig zjin als iemand me een duwtje in de goede richting kan geven.

[ Voor 11% gewijzigd door wizl op 06-07-2020 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 18:24

TheBorg

Resistance is futile.

Het lukt me niet om die tekst op een eigen layer te zetten.
Waarom niet? Je kan toch gewoon een extra layer maken in de buttons. Deze kun je dan transparant maken, de button zelf laat je zonder blend o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023
Ik weet dus niet waarom het niet lukt. Ik kan wel een 2e layer maken, maar als ik dan de scene bekijk, staat er een blauw vierkant om de tekst én de button.... En dat hele stuk maakt ie dus transparant

[edit]
Ik moet de outline en de fill van de knop op alpha 0% zetten :o

[ Voor 27% gewijzigd door wizl op 16-03-2009 22:09 ]