Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCS88
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-01 08:11
Hallo tweakers. Ik wil wil graag mijn TV (Sony KDL40D3500) op mijn videokaart (Asus Geforce 8800GTS640mb versie) aansluiten. Dit kan via VGA en HDMI (op de TV). Ik heb een DVI -> HDMI kabel gekocht, maar zoals verwacht word het beeld vervormt (kleur, resolutie, scherpte). Bij Asus kaarten hoort een speciale DVI-HDMI plug, maar in ons land en landen rondom ons krijg je dat niet standaard bij je videokaart. Weet iemand waar ik zo'n ding kan kopen. Uiteraard al gegoogled en op Ebay gezocht, maar niks gevonden.

Het is echt bedoelt om HD films af te spelen op mijn TV, via de Playstation lukt dit ook wel, maar dan is het zo'n gedoe met streamen over het netwerk en die harde schijf is ook maar 40gig...

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:16
Ik heb mijn KDL40D3500 op mijn Asus 8800 GTS 512 (2x DVI) aangesloten samen met mijn Samsung beeldscherm (17 inch geval), dit werkt prima. De tv zit op de 1e DVI aansluiting met een 5 meter dvi naar HDMI kabel. Standaard staat mijn pc dus op mijn 2e dvi aansluiting waar m'n beeldscherm aan hangt. Wil ik dus film kijken dan kloon ik mijn bureaublad met als hoofdmonitor m'n tv en zet die op een resolutie van 1920*1080, en dat gaat dus helemaal goed.

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCS88
mach2 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 20:39:
Ik heb mijn KDL40D3500 op mijn Asus 8800 GTS 512 (2x DVI) aangesloten samen met mijn Samsung beeldscherm (17 inch geval), dit werkt prima. De tv zit op de 1e DVI aansluiting met een 5 meter dvi naar HDMI kabel. Standaard staat mijn pc dus op mijn 2e dvi aansluiting waar m'n beeldscherm aan hangt. Wil ik dus film kijken dan kloon ik mijn bureaublad met als hoofdmonitor m'n tv en zet die op een resolutie van 1920*1080, en dat gaat dus helemaal goed.
Thnx voor je reactie. We hebben wel verschillende kaarten, die van jou draait op een nieuwere core, maar of er verder veel verschil is... ik probeer het gewoon nog een keertje met nieuwste drivers.

Ik gebruik trouwens ook nog Rivatuner, is dat een boosdoener op dit gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:16
Ik gebruik ook Rivatuner om te klokken, geen probleem hier. Jouw kaart heeft alleen geen 2 DVI uitgangen zeker? Maar 1x DVI en 1x VGA? Geen idee of dat uithaald. Wat ik in het begin wel had was dat ik de tv dus op de 2e dvi aansluiting had hangen. Toen kreeg ik de reolutie ook niet goed (of misschien deed ik het verkeerd), nu hangt hij dus aan de eerste en m'n beeldscherm aan de 2e. zo werkt het dus prima.
-Desktop klonen (bij optie 'Meerdere beeldschermen installeren')
-Aangeven dat je tv de hoofdmonitor is (bij de optie 'Selecteer het beeldscherm dat u wilt gebruiken')
dus Sony tv + je beeldscherm.
-Resolutie goed zetten, zowel je tv als je monitor wordt dan 1920*1080. Dit werkt prima aangezien je monitor dan gewoon niet het hele beeld laat zien maar je je beeld met je muis kan bewegen. (mijn monitor is 1280*1024)

[ Voor 13% gewijzigd door mach2 op 16-03-2009 21:00 ]

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCS88
ik heb 2x DVI. Ik heb nog wat geklooid en het is gelukt! Lag aan instellingen van TV -.- maar het werkt nu goed. Games zien er niet mooi uit maar films zijn top.