Tweedehands MacBook

Pagina: 1
Acties:

• Martijn-HK
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:38
Goedenavond,

Ik heb sinds een paar weken OSX86 op mijn pc draaien, nu blijkt dat Mac OS X erg goed werkt, begin ik serieus te twijfelen om tot aanschaf van een macbook over te gaan. Echter ben ik wel een beetje "bang" om helemaal over te stappen, omdat ik o.a. in Word tegen een vervelend feit ben aangelopen, het standaard lettertype voor Office 2007 is Cambria (of zoiets), echter toen ik dit wilde aanpassen in Office 2008 for Mac zei het programma: "lettertype voor deze versie niet beschikbaar?". Zijn er een paar goede redenen om toch echt over te stappen (het uiterlijk spreekt mij erg aan + het feit geen/weinig virussen!), echter ben ik nog maar 15 en zou ik graag een tweede hands macbook kopen via Ebay, (Nederland of UK). Niet uit de VS aangezien ik dan veel importkosten moet betalen, en binnen de EU is dat niet nodig. Nu is mijn vraag: Wat zijn jullie ervaringen van Ebay.co.uk/Ebay.nl, waar moet ik op letten als ik er eentje zou aanschaffen uit de UK? Zo zijn er een paar goede aanbiedingen/nu kopen voor £830,-, dat is ongeveer €900,- voor de Unibody Macbook 2.0Ghz. Ik ga hem niet binnen snelle tijd aanschaffen, echter wil ik wel graag weten of ik het kan wagen een Macbook van Ebay te kopen/waarom nou echt een mac?, als het antwoord op de eerste vraag nee is, dan zal ik helaas :'( blijven bij Windhoos (Windows).

Mvg.

Martijn Heufke

Verwijderd

Je ziet aanbiedingen van rond de 900 euro 2e hands, maar kan je anders niet gewoon een white macbook kopen? (nieuw) die kosten rond de 950 geloof ik..

• Martijn-HK
Dat zou kunnen, echter vind ik de unibody veel mooier, en toen ik dit tegen kwam voor €900, dacht ik bingo, dit zijn de aanbiedingen die ik moet hebben. Dan heb ik een niet zo oude macbook +-3 maanden of soms nog nieuw in verpakking voor €900,-

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
Ik zou sowieso kijken of je hem eerst even kunt testen voor de aankoop. Dus misschien marktplaats ook eens checken. Ik las laatst iets over gerefurbishte Macs, al heb ik hier zelf geen ervaring mee en of dit in Nederland ook geldt. Bijvoorbeeld een MacBook Air voor 900$. En wat snucky ook al zei, een witte MB is dan wellicht ook wel een goede optie.

Ik zou de afweging niet laten afhangen van een font dat wel of niet beschikbaar is. Ik heb persoonlijk nooit een probleem gehad met het veranderen van een font, of een font dat niet beschikbaar was in word. Je bent 15, dus wellicht studerende of bijna, dan kun je Word via surfspot wel goedkoop aanschaffen, en 8% korting krijgen op je MacBook via de Apple store.

Wel een goede keus imo, Ik heb nu 3 maanden mijn eerste Mac. (MacBook Pro) En ik ben blij dat ik van de Apple Koolaid gedronken heb, want als ik nu op een Windows machine moet werken, frustreert dat best wel :P. Beste keus die ik ooit gemaakt heb computer wise is overstappen op een Mac. :) En een wonderuitvinding is de multi gesture trackpad, dat ding is echt zwaar ownend _/-\o_

Succes!

[ Voor 4% gewijzigd door Utopist op 16-03-2009 20:16 ]

• Martijn-HK
dus jullie raden eigenlijk niet aan om een macbook via een ebay uit het buitenland te halen, misschien binnenland of helemaal geen ebay? Opties zouden dus zijn: marktplaats, ebay (binnenland), tweedehandsmac.nl (net gevonden) of de nieuwe witte macbook.

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
Martijn-HK schreef op maandag 16 maart 2009 @ 20:18:
dus jullie raden eigenlijk niet aan om een macbook via een ebay uit het buitenland te halen, misschien binnenland of helemaal geen ebay? Opties zouden dus zijn: marktplaats, ebay (binnenland), tweedehandsmac.nl (net gevonden) of de nieuwe witte macbook.
Nouja, jullie, het hangt denk ik meer af van persoonlijke voorkeur of ervaringen (of van horen zeggen). Ik persoonlijk ben iemand die graag van tevoren wilt zien wat ik koop en ik wil ook wel zien of alles een beetje werkt naar behoren. Voor mij als student is 900 euro ook wel een goeie stapel geld.

Maarja, het blijft natuurlijk je eigen keus. Als je dat geld uitgeeft voor een product, wil je wel weten waar je aan toe bent, dan kun je of tot koop overgaan zonder het product eerst te zien en hetzelfde uit te geven als dat je doet als je bijvoorbeeld via marktplaats iets koopt en het product eerst ziet.

Ik heb mijn MacBook Pro gekocht via een ADC membership, daar is een heel goede en uitgebreide tutorial over hier op het forum. Leverde mij 20% korting op. 10% op MacBooks, dus ontloopt niet veel met de studenten korting van 8% (want de kosten van het membership zijn 79 euro).

• Martijn-HK
Ja, ik vind dat je gelijk hebt, uit het buitenland bestellen heb je vooral op veilingsites geen goede indicatie van wat je koopt, en inderdaad 900 euro is een hoop geld. Dus ik zal hem in het binnenland bestellen, als ik hem tweedehands ga kopen waarschijnlijk bij marktplaats of tweedehandsmac.nl of een nieuwe bij slim.nl, het zelfde als surfspot.nl maar dan voor middelbare scholen (ik zit nu in de 3de van het vwo, dus surfspot.nl kan nog niet). Wat vinden jullie trouwens van de macbook air? Tweedehands ongeveer verkrijgbaar voor ook €900 (wil iedereen er van af...?). 1 usb poort is weinig, maar ik ben niet iemand die veel apparaten tegelijk gebruikt (1 usb stick, en ik heb ook nog een normale windows computer als basis) Ik zie op internet veel mensen die zich hebben vergist in de Air en het een niet zo goed apparaat vinden. Een recente laatste model macbook white kun je vinden voor 850 euro terwijl er een nieuwe is voor 870 met korting bij Apple (lijkt me duidelijk, waarop dan de keuze valt)

Hoe goed presteert de macbook eigenlijk i.v.m een windows laptop, een windows laptop die ik op het oog heb (als de macbook het niet wordt) is de Fujitsu Siemens Computers Si 3655, met de volgende specs. voor €810,-

Si 3655
Intel Core 2 Duo P8400/P8600 2.26ghz/2.4ghz
4GB DDR2-800
250/320GB harddisk
13.3 Inch beeldscherm
Intel GMA4500HD
Batterij: IDLE: tot 4:30 uur/DVD playback: tot 2.20
Windows Vista

Macbook:
Intel Core 2 Duo @2ghz
2GB DDR2-667
120GB harddisk
13.3 Inch beeldscherm
Nvidia 9400M
Batterij: IDLE: tot 4:30/DVD playback: ?
Mac OS X Leopard

De specs van de windows computer zijn toch wel op een paar punten hoger, voor een lagere prijs.

Met de aanschaf wacht ik sowieso totdat Snow Leopard uitkomt, ergens deze zomer.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:36

breinonline

Are you afraid to be known?

Martijn-HK schreef op maandag 16 maart 2009 @ 21:18:
Hoe goed presteert de macbook eigenlijk i.v.m een windows laptop, een windows laptop die ik op het oog heb (als de macbook het niet wordt) is de Fujitsu Siemens Computers Si 3655, met de volgende specs. voor €810,-

Si 3655
Intel Core 2 Duo P8400/P8600 2.26ghz/2.4ghz
4GB DDR2-800
250/320GB harddisk
13.3 Inch beeldscherm
Intel GMA4500HD
Batterij: IDLE: tot 4:30 uur/DVD playback: tot 2.20
Windows Vista

Macbook:
Intel Core 2 Duo @2ghz
2GB DDR2-667
120GB harddisk
13.3 Inch beeldscherm
Nvidia 9400M
Batterij: IDLE: tot 4:30/DVD playback: ?
Mac OS X Leopard

De specs van de windows computer zijn toch wel op een paar punten hoger, voor een lagere prijs.
De Macbook heeft wel een grote plus vanwege het OS en de degelijkheid. Daarnaast is het ding mooier (vinden de meeste mensen dan) en de restwaarde vele malen hoger dan een Windows-laptop. Helaas betaal je wel wat extra daarvoor.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Martijn-HK
Daarom, is het die prijs waard. Ik denk van wel, maar aan de andere kant ben ik ook wel weer een "bang" dat als ik er eentje heb gekocht, hij eigenlijk heel erg tegenvalt en hem voor een lager prijs zal moeten verkopen en dan zit ik zonder laptop. Ik vind het wel een erg groot plus punt vooral voor onderweg/school dat er geen/nauwelijks virussen zijn, maar als dat dan ook echt het enige is. Hoe snel ben je gewend aan een mac? de besturing enz. Games doe je niet op een laptop, en als je echt een programma voor windows nodig hebt kun je nog bootcamp proberen.

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:10
Als er apperaten zijn die tweedehands voor een hoge prijs weggaan zijn het wel de apple-producten. Een standaard windows laptop zakt zeer snel in prijs terwijl een apple product vrij lang waarde blijft behouden.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• stefan_el
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:56
Misschien heb je mijn advertentie gezien, voor 850 euro een early 09 model macbook.
Anders wel heel toevallig dat je dat bedrag noemt :)

Voor mij is het scherm te klein om echt als desktop te gebruiken (vervanger windows-bak) en Logic op te draaien, heb ik mijzelf echt in vergist.

• Martijn-HK
stefan_el schreef op maandag 16 maart 2009 @ 22:22:
Misschien heb je mijn advertentie gezien, voor 850 euro een early 09 model macbook.
Anders wel heel toevallig dat je dat bedrag noemt :)

Voor mij is het scherm te klein om echt als desktop te gebruiken (vervanger windows-bak) en Logic op te draaien, heb ik mijzelf echt in vergist.
Ja, ik heb jouw advertentie gezien. Maar ik ga geen professionele fotobewerking/videobewerking op doen, gewoon een goede allrounder (internet/ af en toe een spelletje/word/) Het moet een laptop zijn die de komende drie jaar wel mee kan gaan. Wat is eigenlijk de gemiddelde levensduur van een Apple, ik heb laatst nog iets gelezen over smeltende magsafe adapters, is er iemand die kan bevestigen dat dit nu nog gebeurd? Ik was naar de plaatselijke shop geweest waar ze Apple verkopen, ze zeiden dat ze er elke dag wel een paar verkopen maar er nog nooit eentje is teruggekomen vanwege dat probleem.

• stefan_el
Ik denk dat je zeker wel 3 jaar voorruit kan en het is fijn om te weten dat het apparaat na die tijd niet voor 80 procent in zijn waarde is gedaald.

En problemen kan je met elk apparaat krijgen...ook macbooks kunnen en gaan soms stuk. Dat probleem dat jij aangeeft heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. En ik volg toch al maanden het nieuws omtrent macs...aangezien ik ook de overstap wilde maken.

Overigens: een macbook air voor 900 euro? als dingen te mooi om waar te zijn lijken dan zijn ze het vaak ook. Ik zou zelf trouwens nooit uit het buitenland een apparaat kopen van die waarde, of het moet echt een betrouwbare keten zijn (amazon.com ofzo)

[ Voor 34% gewijzigd door stefan_el op 17-03-2009 00:35 ]

• Martijn-HK
Dit bedoelde ik:
Magsafe smelt

Magsafe smelt 2

Weet iemand hier iets van?
Komt dit vaak voor, of is dit iets wat alleen gebeurd bij misbruik van de adapter?

Macbook Air op marktplaats, nu te vinden voor €800, (moet nog wel opgeboden worden)
http://link.marktplaats.nl/237466058

Maar ik denk toch dat de Macbook Air, niet echt ideaal is, je wilt soms ook wel is een film kijken enz. Moet je die weer eerst op een usb stick zetten enz. Dus ik ga waarschijnlijk voor een Tweedehands macbook unibody / nieuwe witte macbook. Wat vinden jullie, welke moet ik kiezen?

[ Voor 40% gewijzigd door Martijn-HK op 17-03-2009 07:40 ]

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-02 15:51

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Utopist schreef op maandag 16 maart 2009 @ 20:14:

En een wonderuitvinding is de multi gesture trackpad, dat ding is echt zwaar ownend _/-\o_

Succes!
En gewend zijn aan die pwned multi gesture pad en dan weer op een windows lap moeten werken (lees repareren voor iemand) is pas frusti , hele tijd met 2vingers scrollen terwijl dat niet werkt op windows :P

Kwam ik gister achter, ik werk ook sinds een maand of 2 op een mac en wil echt niks anders meer.....
(Ow en ik ben ook begonnen met OSX86 op de PC, laat maar weer zien hoeveel mensen er overstappen na het proberen van OSX86 :) )
Martijn-HK schreef op maandag 16 maart 2009 @ 21:33:
Daarom, is het die prijs waard. Ik denk van wel, maar aan de andere kant ben ik ook wel weer een "bang" dat als ik er eentje heb gekocht, hij eigenlijk heel erg tegenvalt en hem voor een lager prijs zal moeten verkopen en dan zit ik zonder laptop. Ik vind het wel een erg groot plus punt vooral voor onderweg/school dat er geen/nauwelijks virussen zijn, maar als dat dan ook echt het enige is. Hoe snel ben je gewend aan een mac? de besturing enz. Games doe je niet op een laptop, en als je echt een programma voor windows nodig hebt kun je nog bootcamp proberen.
Ik was zeer snel gewend aan de mac, binnen 1 dag eigenlijk, maar dat komt meer door mac dan door mij imho, het werkt gewoon handiger.
En gamen, ja dat doe ik ook op me unibody dmv bootcamp, werkt perfect eigenlijk.
(al heb ik dan wel een extern display eraan (lees me tv :P )

[ Voor 42% gewijzigd door CrankyGamerOG op 17-03-2009 07:40 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• stefan_el
Hoe kan een macbook eigenlijk tegevallen als je al een tijdje met OSX werkt? Zal wel aan mij liggen maareh...wát kan er dan precies tegenvallen? Als je een macbook Air koopt kan ik me voorstellen dat hij gaat tegenvallen eerlijk gezegd. Als enige laptop zou ik dat echt niet doen. Wel leuk voor bij je iMac ofzo of als je écht mobiel wilt zijn (aan de andere kant, hoe groot is een normale macbook nou eigenlijk?).

• Martijn-HK
Ik heb nu alleen maar Leopard en Office draaien meest gebruikte programma's, echter denk ik dat als ik een macbook koopt, ik er toch achter kom dat veel niet werkt. Ik zit een beetje te twijfelen of ik de overstap wel moet wagen, ik werk al heel lang met windows. Vanaf +-7 jaar, Windows is gewoon vertrouwd geworden.

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Martijn-HK schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 07:26:
Dit bedoelde ik:
[afbeelding]

[afbeelding]

Weet iemand hier iets van?
Komt dit vaak voor, of is dit iets wat alleen gebeurd bij misbruik van de adapter?

Macbook Air op marktplaats, nu te vinden voor €800, (moet nog wel opgeboden worden)
http://link.marktplaats.nl/237466058

Maar ik denk toch dat de Macbook Air, niet echt ideaal is, je wilt soms ook wel is een film kijken enz. Moet je die weer eerst op een usb stick zetten enz. Dus ik ga waarschijnlijk voor een Tweedehands macbook unibody / nieuwe witte macbook. Wat vinden jullie, welke moet ik kiezen?
dit komt bij de oudere adapters vaker voor, tegenwoordig zijn die krimpkousen ietsjes langer. De MacBook air heeft zelfs een nog 'betere' plug (verbaast me dat ze die plug niet voor de nieuwe MacBooks gebruiken)

en ik heb juist kabelslijtage bij de adapter zelf meegemaakt
[reparatieMOD]Magsafe adapter MacBook

• stefan_el
Martijn-HK schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 11:02:
Ik heb nu alleen maar Leopard en Office draaien meest gebruikte programma's, echter denk ik dat als ik een macbook koopt, ik er toch achter kom dat veel niet werkt. Ik zit een beetje te twijfelen of ik de overstap wel moet wagen, ik werk al heel lang met windows. Vanaf +-7 jaar, Windows is gewoon vertrouwd geworden.
Zoals ik het lees ben je veel te bang concessies te moeten doen als je de overstap maakt. Dan zou ik gewoon bij Windows blijven. Óf de overstap maken en accepteren dat sommige dingen anders werken dan in Windows (en dat valt eventueel op te lossen met bootcamp). Die keuze moet je zelf maken. Als je struikelt over issues als een standaardlettertype dan zou ik het vooral niet doen. God knows waar je dan allemaal wel niet over gaat twijfelen

• Martijn-HK
stefan_el schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 12:25:
[...]

Zoals ik het lees ben je veel te bang concessies te moeten doen als je de overstap maakt. Dan zou ik gewoon bij Windows blijven. Óf de overstap maken en accepteren dat sommige dingen anders werken dan in Windows (en dat valt eventueel op te lossen met bootcamp). Die keuze moet je zelf maken. Als je struikelt over issues als een standaardlettertype dan zou ik het vooral niet doen. God knows waar je dan allemaal wel niet over gaat twijfelen
Dat is maar een klein ding waar ik even tegen aanliep, daar maak ik geen probleem van, en volgens mij zijn er voor ieder Windows programma wel een alternatief voor Mac, mooier uiterlijk, geen virussen, gebruiksvriendelijkheid allemaal positieve dingen, eigenlijk als je het zo leest de perfecte machine. Toch vind ik het wel een gok die je neemt, ik denk dat ik het er gewoon maar op waag, ik lees hier zoveel berichten van mensen die zo blij zijn dat ze zijn overgestapt (die hebben ooit ook zo zitten twijfelen). Nu alleen nog mijn vraag: Tweedehands unibody in Nederland of nieuwe witte macbook? Bij nieuw weet je wel dat alles het echt doet, je krijgt echt alles nieuw. Bij tweedehands weet je niet wat er allemaal mee is gebeurd, (zeker als ie al een paar maanden uit is.)

PS. Kun je AppleCare wel kopen via Ebay of Marktplaats, ik lees hier veel mensen die dat doen, hoezo kun je op Ebay/Marktplaats AppleCare kopen voor 100 Euro? Is dit al gebruikt, verlopen of verkoopt Apple hun garantie voor een veel te hoge prijs?.

• stefan_el
Martijn-HK schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 12:54:
[...]

Dat is maar een klein ding waar ik even tegen aanliep, daar maak ik geen probleem van, en volgens mij zijn er voor ieder Windows programma wel een alternatief voor Mac, mooier uiterlijk, geen virussen, gebruiksvriendelijkheid allemaal positieve dingen, eigenlijk als je het zo leest de perfecte machine. Toch vind ik het wel een gok die je neemt, ik denk dat ik het er gewoon maar op waag, ik lees hier zoveel berichten van mensen die zo blij zijn dat ze zijn overgestapt (die hebben ooit ook zo zitten twijfelen). Nu alleen nog mijn vraag: Tweedehands unibody in Nederland of nieuwe witte macbook? Bij nieuw weet je wel dat alles het echt doet, je krijgt echt alles nieuw. Bij tweedehands weet je niet wat er allemaal mee is gebeurd, (zeker als ie al een paar maanden uit is.)

PS. Kun je AppleCare wel kopen via Ebay of Marktplaats, ik lees hier veel mensen die dat doen, hoezo kun je op Ebay/Marktplaats AppleCare kopen voor 100 Euro? Is dit al gebruikt, verlopen of verkoopt Apple hun garantie voor een veel te hoge prijs?.
Tweedehands brengt altijd een beetje risico met zich mee maar het gros van de verkopers wilt gewoon op een eerlijke manier iets verkopen, waaronder ik. En op elke unibody macbook of witte macbook 2009 zit nog garantie dus als het werkt en je krijgt de bon erbij is er niet echt een probleem lijkt me. Ik zou zelf geen macbook halen waar geen garantie op zit want als er dan iets misgaat (of de verkoper nou wist of niet dat er iets mis was) baal je er ontzettend van dat je ipv 650 euro voor een 2 jaar oude geen 800 hebt betaald voor eentje van 6 maanden oud (bijv.)

• Martijn-HK
Als ik een nieuwe koop, ga ik zeker wachten tot er Snow Leopard is, tweedehands ga ik ook in de zomer kopen. Weet iemand wat goede tips/websites waar tips op staan als ik een tweedehands macbook ga kopen? Ik denk er op het moment wel aan om een nieuwe te kopen.

[ Voor 12% gewijzigd door Martijn-HK op 17-03-2009 13:37 ]

• stefan_el
Kom op, zoek zelf eens wat op in plaats van alles hier neer te gooien.

http://www.macfreak.nl/cg...c.cgi?forum=5&topic=10036

Eerste hit op google...

En trouwens, als je iets tweedehands koopt moet je gewoon letten op de algehele staat van het ding. Dat is bij iedere tweedehands aankoop. Dan erbij als je toch wacht tot de zomer met je aankoop heb je tijd genoeg om zelf wat research te doen.

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-02 18:04
Hoi Martijn,

Overstappen zal zeker geen probleem zijn, als het alleen gaat om dat kleine euvel in word. Je kan of een nieuwe font installeren, of gewoon windows opstarten via je macbook. Daarnaast kan je ook gebruik maken van paralell's, waarmee je gewoon office 2007 windows in macosx kan starten.

Ebay is overigens ook prima, maar je moet dan wel goed opletten op de feedback van de verkoper en weten wat je doet.

Je kan ook gewoon een macbook importeren via een engelse apple premium seller. Ik heb verder goede verhalen gehoord over http://www.macuniverse.co.uk/. Daarnaast staan zij ook op de officiele Britse apple website vermeld onder resellers. Daar kost een aluminium macbook £925.75 . De dagkoers van vandaag is 1.08 per pond. Vergeet niet verzendkosten erbij te rekenen en bij de configuratie te kiezen voor english-US lay-out.

Je kan ook voor een white macbook gaan. Deze kost 718 pond. De specs zijn bijna gelijk, op het scherm na en de casing+touchpad. Daarentegen heeft hij wel firewire.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

• Martijn-HK
Monkeydancer schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 21:18:
Hoi Martijn,

Overstappen zal zeker geen probleem zijn, als het alleen gaat om dat kleine euvel in word. Je kan of een nieuwe font installeren, of gewoon windows opstarten via je macbook. Daarnaast kan je ook gebruik maken van paralell's, waarmee je gewoon office 2007 windows in macosx kan starten.

Ebay is overigens ook prima, maar je moet dan wel goed opletten op de feedback van de verkoper en weten wat je doet.

Je kan ook gewoon een macbook importeren via een engelse apple premium seller. Ik heb verder goede verhalen gehoord over http://www.macuniverse.co.uk/. Daarnaast staan zij ook op de officiele Britse apple website vermeld onder resellers. Daar kost een aluminium macbook £925.75 . De dagkoers van vandaag is 1.08 per pond. Vergeet niet verzendkosten erbij te rekenen en bij de configuratie te kiezen voor english-US lay-out.

Je kan ook voor een white macbook gaan. Deze kost 718 pond. De specs zijn bijna gelijk, op het scherm na en de casing+touchpad. Daarentegen heeft hij wel firewire.
Welk model is die witte? Er staat namelijk in het te kiezen scherm welke macbook je wilt hebben, intel x3100, klik je erop dan staat er in het grijs bovenaan het scherm Nvidia 9400m. Is dit nu het oude of het nieuwe model? Dank je wel voor de website, een heel nieuw model voor €780,-!, + verzendkosten, geen importkosten+geen nederlandse btw= Heel voordelig!

[ Voor 4% gewijzigd door Martijn-HK op 17-03-2009 21:38 ]

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-02 18:04
Ik neem zelf aan dat dit het nieuwe model is. (geforce 9400m), aangezien het oude model al uitgefaseerd is. Stuur een mail voor de zekerheid naar de zaak. Zelf heb ik nog geen ervaringen met de shop, maar bij onemorethingforums, ging het verder allemaal prima. Hier de officiele vermelding bij de apple website:

http://apple.viamichelin....Text=planet+audio&x=0&y=0

Houdt er rekening mee, dat een engelse macbook standaard een britse keyboard lay-out heeft. Het verschil bij een britse toetsenbord zit hem in 1 toets: de # teken is vervangen door een pond teken. Als het goed is, zijn de rest van de toetsen identiek. Daarom moet je dus bij aankoop gaan kiezen voor een english-us keyboard.

Houdt ook rekening met koersen en verzendkosten nogmaals. De pond is namelijk heel erg springerig op dit moment. Dus timing is funest.

Ik moet ook zeggen dat er degelijk verschil zit in een witte en een aluminium macbook. Je moet ze echt allebei een keer onder ogen zien bij de mediamarkt, apple store, of dynabyte.

[ Voor 8% gewijzigd door Monkeydancer op 17-03-2009 21:48 ]

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Verwijderd

@ Martijn,

Ook ik was jarenlang gewend aan een windows pc en laptop.
Ben nu 21 en op de basisschool, was toen volgens mij een jaar of 8/9 ben ik begonnen met experimenteren op computers.
Na veel twijfel heb ik de gok gewaagd de overstap te maken.

Waarom?
- Mooie machines en accessoires
- Sneller, functioneler en makkelijker
- Waardevast

Wat heb ik?
- Alu Imac 24 inch
- MacBook zwart (2ehands)
- Iphone

Wat voor iemand ben ik?
1) Vrouw
2) Studente, 21 jaar
3) Gadget en computerfan
4) Ik houd van stijlvolle, strakke en snelle apparatuur
5) Wanneer ik iets nieuws wil aanschaffen, wil ik het "oude" en dus "gebruikte" voor een leuke prijs kunnen verkopen om in mijn behoefte van nieuw materiaal te kunnen voorzien

Wat doe ik?
1) Adminstratie wegwerken en beheren van stichtingen
2) Studie
3) Websites beheren

Daarnaast zijn er vele handige programma's voor op de mac.
Ook ik ben nog aan het experimenteren, maar ik probeer hier zoveel mogelijk mijn gevoel te ventileren zodat ik misschien wat van je twijfel kan wegnemen.
Zo heb ik sinds een paar maanden Fruux geinstalleerd, zo kan ik snel, makkelijk en met twee drukken op de knop mijn MacBook en Imac synchroniseren.

Mijn Imac alu is nieuw.
Mijn macbook is 2e hands.
Opgezocht via Speurders.nl
Wilde er een apple laptop bij, omdat ik mijn Dell "niets" was vergeleken met de mooie Imac hier.
Waarom dan geen nieuwe macbook?
- Geen geld voor gezien de net nieuwe Imac
- Ik wilde eerst uitproberen of de macbook wel wat voor me was
- De nieuwe alu versie vind ik niet zo mooi, ik vind de zwarte versie het mooist, maar de zwarte en witte vind ik net wat sportiever en stoerder ogen.

Hoop dat je ook wat aan mijn mening hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2009 19:55 ]

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-01 16:44
Check electronicking op ebay.. Heb ik de mijne gekocht..

• BluRay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:49
*knip* spam

[ Voor 94% gewijzigd door Daedalus op 19-03-2009 21:47 ]

Pagina: 1