Valt me op dat er weinig over Virtualisatie gesproken wordt. Zijn we tweakers of niet

Ik werk veel met virtualisatie, en heb een voorkeur voor VMware. ( nee , werk niet bij VMware )
Om de discussie weer leven in te blazen, hierbij wat vragen.
Ik wil graag weten wie van jullie met virtualisatie werken in productie. Wie gebruikt er virtualisatie NIET voor consolidatie, maar voor beschikbaarheid. Denk hierbij aan TS en XA onder virtualisatie. Wie gaat verder als alleen maar clusters bouwen.
Wie heeft SQL, SAP, Oracle, Exchange en andere Tier 1 producten onder virtualisatie draaien.
Welke virtualisatie oplossing gebruiken jullie, en waarom. Wat zijn de voordelen van het gekozen product en wat zijn de nadelen.
Wie maakt er al gebruik van prive en externe clouds?
Ik zal aftrappen.
Wij gebruiken VMware en draaien 15 SAP servers, 12 Citrix servers, 15 Oracle en Exchange onder vSphere. Tevens hebben we een externe cloud partner waar indien nodig de nodige recources gekoppeld kan worden naar mijn datacenter. Ik werk dus al met cloudtechnieken, en het is super. Als we een tijdelijk project hebben, hoef ik geen HW te kopen, connect met cloudpartner en binnen een paar stappen heb ik de recourses die ik nodig heb.
Tier 1 hebben we niet voor consolidatie gevirtualiseerd, maar voor beschikbaarheid, schaalbaarheid en omdat we dan ze oplossingen mee kunnen nemen onder SRM.
Nadelen ben ik nog niet tegengekomen, echter de rekening van de cloudprovider komt wel snel als ik wat recources moet hebben, maar dat is meer een luxe probleem
[
Voor 33% gewijzigd door
backupdevice op 12-11-2010 10:02
]