Ik heb nu al een tijdje last van vage problemen met mijn pc, maar na veel te hebben geprobeerd weet ik nu echt niet meer wat te doen.
[specs]
Intel C2D E6850 3.0Ghz @ 3.0Ghz
2 x 2GB OCZ SLI Ready PC2-8000 (5-4-4 @2.1V)
Asus P5N32-E SLI Plus
9800GX2
1000GB Samsung HDD
500GB Samsung HDD
Coolermaster 550W Voeding (ook getest met 700W modulair, geen verschil)
Vista Ultimate 32-bit
Nu is dit systeem instabiel als het maar zijn kan.
Het begon met sporadisch wat vastlopers en dat werd met de tijd meer en meer.
Bleek te liggen aan het toenmalige geheugen dat via Memtest86 ook errors aangaf.
Dus nieuw geheugen besteld (huidige) en deze zijn via Memtest allebei prima.
Alleen de instabiliteit is niet weg!
Windows al paar keer opnieuw geinstalleerd, t hele handeltje geunderclocked, enkel reepje geheugen geprobeerd, alles uit de kast gehaald, CPU opnieuw opgezet, maar niks maakt verschil. Soms gewoon vastlopers, soms netjes een BSOD met dump en dan reboot.
OCCT geeft gemiddeld na 4-8 minuten een error 4 aan, zowel bij RAM, CPU als mix test.
Orthos doet hetzelfde maar dan na 15-20 minuten, ook bij RAM, CPU en mix.
Qua temperaturen zit alles netjes, cpu tijdens stress zo rond de 48-50 graden, gpu idle rond de 65-70 en van de NB kan ik het niet uitlezen. (al word het heatpipe systeem van het moederbord wel erg warm! Warmer dan de gpu)
Welk onderdeel heeft er nu schuld dat het systeem niet stabiel is!
Zelf denk ik het moederbord maar dat weet ik dus niet zeker!
Alvast bedankt voor de hulp!
[specs]
Intel C2D E6850 3.0Ghz @ 3.0Ghz
2 x 2GB OCZ SLI Ready PC2-8000 (5-4-4 @2.1V)
Asus P5N32-E SLI Plus
9800GX2
1000GB Samsung HDD
500GB Samsung HDD
Coolermaster 550W Voeding (ook getest met 700W modulair, geen verschil)
Vista Ultimate 32-bit
Nu is dit systeem instabiel als het maar zijn kan.
Het begon met sporadisch wat vastlopers en dat werd met de tijd meer en meer.
Bleek te liggen aan het toenmalige geheugen dat via Memtest86 ook errors aangaf.
Dus nieuw geheugen besteld (huidige) en deze zijn via Memtest allebei prima.
Alleen de instabiliteit is niet weg!
Windows al paar keer opnieuw geinstalleerd, t hele handeltje geunderclocked, enkel reepje geheugen geprobeerd, alles uit de kast gehaald, CPU opnieuw opgezet, maar niks maakt verschil. Soms gewoon vastlopers, soms netjes een BSOD met dump en dan reboot.
OCCT geeft gemiddeld na 4-8 minuten een error 4 aan, zowel bij RAM, CPU als mix test.
Orthos doet hetzelfde maar dan na 15-20 minuten, ook bij RAM, CPU en mix.
Qua temperaturen zit alles netjes, cpu tijdens stress zo rond de 48-50 graden, gpu idle rond de 65-70 en van de NB kan ik het niet uitlezen. (al word het heatpipe systeem van het moederbord wel erg warm! Warmer dan de gpu)
Welk onderdeel heeft er nu schuld dat het systeem niet stabiel is!
Zelf denk ik het moederbord maar dat weet ik dus niet zeker!
Alvast bedankt voor de hulp!
[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]