Wireless Problemen (zonnet/versatel/Tele2)

Pagina: 1
Acties:

• tzwaans
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-07-2015
Goede dag mede Tweakers,

Na weken een oplossing te zoeken voor dit probleem ben ik toch maar tot de conclusie gekomen dat ik er zelf niet uit kom. Daarom vraag ik jullie om hulp.

8)7 HELP! 8)7

To The Point:
Ik woon thuis bij mijn ouders, we hebben al zo lang internet van Tele2 dat ze het toen nog zonnet noemde.
In het begin hadden we troep van Speedtouch(router+ontvanger), daar hadden we in mens veel gekloot mee en hebben toen de router uit het raam gegooid. We hebben toen een Versatel DavoLink router aangeschaft. Met deze router nooit geen problemen gehad. Het werkte perfect icm de speedtouch ontvanger.

Nu dat ik sinds kort mijn eigen PC heb aangeschaft (i7 systeem) heb ik een tijdje gewoon met UTP kabel op het net gezeten. Dat werkt natuurlijk zonder enig probleem. Maar me pa werd/wordt er een beetje gek van. Ik zit namelijk op de 1ste verdieping daardoor lag de kabel dwars door het huis heen te kijken. Best irritant voor hun maar fijn voor mij >:)

Toen heb ik een Wireless Pc Card van Linksys aangeschaft voor 30euro's, dit werkte opzich wel goed had een ontvangst van 80% en volle download snelheid van 1,5mb/s. (dit was toen ik nog in de serre zat, BG) ben paar weken daarna naar boven verhuist met de PC en de kaart weigerde toen zijn dienst te bewijzen, heb dus met veel frustratie een Eminent EM4055wBus aangeschaft wat me weer 30euro kosten. De verkoper in de winkel zei dat het zonder enige probleem zou moeten werken, kon het weer inruilen als het niet werkten. Ik dus meteen netjes de software geïnstalleerd en het apparaat aangesloten. Ik kreeg verbindingen maar kreeg niet meer dan 24% met een download snelheid van 50kb/s. kortom om te huilen dus! |:(

Ik dacht misschien heb ik de ontvanger net op een klote plaats gezet dus ben ik met het kastje flink aan de haal gegaan. Heb er zelfs 6meter USB verlengkabel voor gekocht, maar het mocht niet baten. Maximaal kreeg ik een ontvangst van 60-70% en 70kb/s download snelheid. Nog steeds niet echt wat ik zoek.

Jullie zullen vast denken hij zal wel veel te ver van de router afzitten nou nee. Dat is het gekken ik heb de ontvanger zo ongeveer pal boven de router staan. we hebben een huis uit de 2de oorlog en het plafond zou je zo doorheen kunnen springen(sort of speek). en gemeten is het ongeveer 1,5m.

Me pa en ik snappen er dus beide geen zak meer van en zijn er beide door geïrriteerd.

ik hoop dat jullie ons kunnen helpen,
alvast bedankt voor het lezen van heel het verhaal :)

Hier de links van de spullen die genoemd zijn:
USB wireless SpeedTouch 120 (kan er geen Specs meer van vinden)

Linksys Wireless PCI adapter WMP54G:
http://www.komplett.nl/k/...NzKxofxp5kCFZSD3god_UXcpA

Eminent EM4055wBus:
http://www.eminent-online...tap2.php?dt=1&ps=01304055

• tzwaans
Vergeten te vermelden:

-Ik heb ook geprobeerd om de Speedtouch ontvanger (waar het internet wel 100% werkt) aan mijn Pc te hangen maar er zijn geen vista drivers voor.

-Kan de Eminent niet meer ruilen i.v.m gezeik over de verpakking.

-Heb grotere antenne op de router geschroefd geen verschil.

-Ringetje tussen de antenne en de router gedaan, geen verschil.

Alvast bedankt voor het lezen,

Met vriendelijke groet

Tom

Verwijderd

Je kunt mss is zien naar de antennes. Een antenne die verticaal sta, zal horizontaal uitzenden. Dus als uwe ontvanger pal boven uwe router staat, zit deze niet (of bijna niet) in het bereik van je router's antenne.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Zoals NickPen al zegt heb je in het verlengde van je antenne er pal boven vrijwel geen ontvangst.

De meeste spriet antenne's zenden namelijk in een donutvorm om de antenne heen, waarbij je de donut over de antenne legt zeg maar.

Actieve antenne anders richten en het zou zo maar eens heel erg veel kunnen schelen.
-Ik heb ook geprobeerd om de Speedtouch ontvanger (waar het internet wel 100% werkt) aan mijn Pc te hangen maar er zijn geen vista drivers voor.
En de Xp drivers ? Dikke kans dat die ook werken
-Kan de Eminent niet meer ruilen i.v.m gezeik over de verpakking.
Maar die doet het ook, is niet nodig.
Wel flauw van de verkoper gezien zijn eerdere opmerking. Hoe moet je het anders proberen ?
Of je moet de verpakking wel heel erg mishandeld hebben...
-Heb grotere antenne op de router geschroefd geen verschil.
Wat voor, en waarschijnlijk nog verkeerd gericht...
-Ringetje tussen de antenne en de router gedaan, geen verschil.
Waar komt dat "gouden" idee vandaan ?

En anders stap je over op een ander medium : DLan ?

Zoiets : Afbeeldingslocatie: http://www.zyxel.nl/upload/images/product/pla_401_250x250.jpg

[ Voor 66% gewijzigd door aZuL2001 op 16-03-2009 18:08 . Reden: aanvulling ]

Abort, Retry, Quake ???

• tzwaans
Hallo allemaal,

alvast bedankt voor de reacties,

-Over de "Donut" heb ik al over na gedacht en getest. Heb de Ontvanger (eminent) op z'n kop/zij gehangen/gelegd maar geen verschil. De antenne van de router heb ik ook al verschillende manieren gericht gehad. Maakt allemaal maar minuscule verschillen. (denk aan 2-5%)

-Het gaat me niet echt om de Percentages maar eerder om de download snelheid, heb namelijk geabonneerd op nieuwsgroepen en wil daar natuurlijk vol benut van kunnen maken. Maar meestal gaat dit samen meer % is meer KB/S. Uit een aantal test die ik gedaan had, kan ik concluderen dat als ik boven de 84% zit volledige download snelheid heb.

-De andere antenne die ik er op heb geschroefd is gewoon de antenne van de PCI insteek kaart van Linksys (is 2 maal zo groot, dacht misschien dat dit verschil maakt)

-Dat "gouden" idee, komt van me pa, vroeger in het oude huis konden we niet internetten zonder dat ringetje! _/-\o_

-Xp drivers werken ook niet. Al geprobeerd natuurlijk.

-Wat ik niet snap is wat NickPen zegt:
Een antenne die verticaal sta, zal horizontaal uitzenden.
Dus de Antenne zal niet naar boven toe uitzenden? Ik heb de antenne nog niet Horizontaal geplaatst zo ver ik weet ik ga dit natuurlijk even testen, maar zou het echt raar vinden als dit de oplossing zou zijn.
En anders stap je over op een ander medium : DLan ?
Zou zonde van het geld zijn, over 3 dagen komen ze met de Glashart rommel :9
Maar ik wil niet het zelfde probleem hebben.

Iemand nog ideeën voor me?

Bedankt,

Met vriendelijke groet,

Tom

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Afbeeldingslocatie: http://zedacademic.net/networking_wireless/images/antenna_omni_low_gain.gif
Zo'n donut dus..

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Het is simpel.

Wil je performance, dan neem je een kabel.
Als UTP niet kan/mag/wil, zou je de plastic "glasvezel" variant kunnen nemen. Paar mm dik, dus makkelijker weg te werken.
Als dat niet wil, is DLan een goed alternatief. Is mijn ervaring.
Wifi is geschikt om wat te surfen, chatten en mailen. Punt.

Mijn persoonlijke mening. Maar gebaseerd op diverse ervaringen. (o.a. bij diverse klanten)

Verder denk nog eens na over die donut die je over de antenne zou kunnen zetten, en kijk dan nog eens naar de tekening van MaximusTG. Hoe zou je de antenne op je AP / wifi router dan moeten richten ? En hoe zou je dan de antenne van je pc moeten richten ?

Tot slot kan het verplaatsen van de antenne van 10 cm al een erg groot verschil maken.
over 3 dagen komen ze met de Glashart rommel
Wat heeft dat met je wifi / interne netwerk te maken ?

Abort, Retry, Quake ???

• tzwaans
Heb hem bekeken en getest,

conclusie: krijg niet meer als 70kb download snelheid met Wlan en Max verbinding van 60%.

wat daaruit voortkomt is dat we toch maar een kabel gaan trekken door het huis zodat ik mooi via Glasvezel kabel kan Nette =)

allemaal bedankt voor jullie hulp!

Keep on the good work!

Mvg,

Tom Zwaans
Pagina: 1