Toon posts:

wit scherm bij opstarten, frequentie out of range?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Altijd als ik mijn pc opstart krijg ik eerst een hele lange tijd een wit scherm. met verder niets. ook begint het lampje van het scherm wel een te knipperen, en maakt hij rare geluiden. als ik dan na ongeveer een kwartiertje scherm weer uit en weer aan doe, doet ie het gewoon goed. Soms geeft het scherm aan dat de frequentie out of range is. (bericht komt vanuit scherm, niet vanuit pc) windows start ondertussen wel gewoon op.

ik heb een Fujitsu-Siemens 19'' breedbeeld monitor.

iemand enig idee?

Verwijderd

Het aantal plaatjes per seconde is teveel voor je monitor om te verwerken. Het kan aan je kabel liggen, maar je kan ook een lagere resolutie of een lagere vernieuwingsfrequentie in proberen te stellen.

succes.

Verwijderd

Topicstarter
ok. dan zal ik de frequentie wel op 59 zetten ipv 60. en wat kan er verder nog verkeerd aan de kabel zijn?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 21:27

job

Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 17:16:
Als ik dan na ongeveer een kwartiertje scherm weer uit en weer aan doe, doet ie het gewoon goed. Soms geeft het scherm aan dat de frequentie out of range is.
Dan lijkt me een verkeerde frequentie/resolutie uitgesloten.
Twee opties: of je scherm is gaar, of je videokaart is gaar.
Testen en uitsluiten dus.

Kabel kan inderdaad ook gaar zijn, dus die ook even omwisselen met een ander.

[ Voor 8% gewijzigd door job op 16-03-2009 17:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok. Videokaart is nog een half jaar oud, 9400gt, en scherm ook nog aardig nieuw. ik denk dan toch dat het aan de kabel ligt, dus zal het verwisselen.

bedankt voor de hulp!