Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 22:05
Vorige week werd bij een flink aantal webshops de Intel Core2Quad Q9300 processor voor een wel heel aantrekkelijk bedrag aangeboden. (zo rond de € 130,-) Omdat ik een dergelijke upgrade wel zie zitten heb ik er direct ééntje besteld bij Databyte. Nu krijg ik vandaag een mailtje dat de processor end-of-life is. :?
Gisteren stond er op de site dat dit product (al dan niet tijdelijk) uit het assortiment is gehaald. Vandaag staat de hele Q9300 niet meer op de site)

Wat ik ook verwachtte, niet dit. Hoogstens dat er een fout in het systeem geslopen was en dat de processor tegen een verkeerde prijs aangeboden was. Gezien het feit dat er zeker 4 webshops eenzelfde prijsstelling hanteerden was dit voor mij niet als overduidelijk onjuist herkenbaar. (Denk aan de LCD TV van Otto) Ook al niet omdat het prijsverschil met de nu goedkoopste shop niet schokkend groot is, tw. € 50,-

Navraag bij Alternate wees uit dat zij hem niet (meer?) kunnen leveren. Terwijl bijv. Azerty hem nog bij twee leveranciers kan bestellen.

Wat moet ik hier nu van geloven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Het kan best zijn dat de leverancier van Azerty nog wat van die dingen in het magazijn heeft liggen, maar dat ze niet meer geproduceerd worden. Ik zou het bij Azerty bestellen, ze zeggen immers zelf dat ze het hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 11:34
Eerder zoiets gehad, was een x aantal dagen geleden. 4gb geheugen voor een tientje in de webshop bij Azerty. Uiteraard direct met Ideal besteld i.c.m een enkel SO dimmetje van 2gb voor 3,67. Te mooie prijzen om waar te zijn uiteraard maar als zij het leveren, wat heb ik te verliezen? Uiteindelijk krijg je dan zo'n -met-hangende-pootjes mailtje een x aantal uur later dat de producten allebei 'plots' niet meer leverbaar zijn. In mijn geval gewoon met een foute prijs de site opgegaan..

Kan dus goed zijn dat zij hem ook niet meer hebben en dat hij wel even op de site gestaan heeft. Helaas, je kan er heel weinig mee. Zowat elke shop heeft wel een rotsvaste vaste voorwaarden lijst van heb ik jou daar dus het beste is om je geld terug te laten storten denk ik :)

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 22:05
Weet je, ik heb de algemene voorwaarden van Databyte -voor de verandering eens wel- gelezen en daarin staat dus niets over voorbehouden van prijsverhogingen (de prijs is na de orderbevestiging vast.)enzo. Ook zijn ze heel ondubbelzinnig op hun site: afspraak is afspraak. Dit is ook een reden voor mij geweest om hem daar te bestellen. Eigenlijk hebben ze één mogelijkheid in de AV om onder levering uit te komen: maximale levertijd is 30 dagen.

Maar ik heb een goed voorstel, splits de order en lever de voorradige spullen alvast uit. Laat de processor maar in backorder staan. Als hij echt EOL is dan heb ik pech, mocht 'ie ooit opeens zomaar weer leverbaar zijn dan heb ik in ieder geval één klein pootje om op te staan.

Azerty kan hem nog wel leveren maar tegen een prijs die € 80,- hoger ligt dan die van Databyte...
De op één na goedkoopste destijds PC megastore heeft inmiddels ook al een levertijd van meer dan 10 werkdagen. Informatique: niet meer leverbaar. Het lijkt er dus echt op dat hij met stille trom het slagveld verlaat.
Heel jammer, ik snap niet waarom een interessante processor als de Q9300 zo'n kort leven beschoren moet zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door IQM op 16-03-2009 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
De Q9300 is nog niet EOL. De CPU is op de markt gekomen in Q1 2008 en heeft een manufacturer availability van 2+ jaar. Dat betekent dat op z'n vroegst in Q1 2010 de last-time buy periode begint, die duurt doorgaans 12 maanden (wellicht 6 maanden voor consumer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
Er komt wel een prijsverlaging aan:
http://www.tomshardware.c...-i7-core-prices,7326.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
insan1ty schreef op maandag 16 maart 2009 @ 21:57:
De Q9300 is nog niet EOL. De CPU is op de markt gekomen in Q1 2008 en heeft een manufacturer availability van 2+ jaar. Dat betekent dat op z'n vroegst in Q1 2010 de last-time buy periode begint, die duurt doorgaans 12 maanden (wellicht 6 maanden voor consumer).
De cpu is inderdaad nog niet EOL, echter staat deze bij geen enkel leverancier meer in de prijslijst. Zelf Tech Data heeft hem niet meer in aanbieding.

March of the Eagles

Pagina: 1