Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

asio/geluidskaart probleem

Pagina: 1
Acties:

• kingtim
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-11 07:52
hallo, ik zit nu een beetje met een midi keyboard + sonar te spelen.
eerst had ik het probleem met enorm veel vertraging tussen de toets indrukken en het geluid. dat bleek aan de drivers te liggen dus toen heb ik de asio4all driver gedownload en dat probleem is nu opgelost.

toen zat ik met een ander probleem. die asio driver neemt een hele geluidskaart in! als die drivers in gebruik zijn kan ik geen andere geluiden afspelen in andere programma's!
hoort dit?
dit heb ik in ieder geval even snel opgelost door een 2e geluidskaart te installeren (had ik nog liggen) en dan 1tje toe te wijzen aan de asio driver en de andere te gebruiken voor mijn normale geluiden. Dit werkt in principe goed maar ik heb maar 1 setje boxen (en ik ben ook niet van plan om er 1 bij te nemen). dus toen heb ik maar een y snoertje gemaakt (2 mannelijke jacks naar 1 vrouwtje). nu komt al het geluid er wel uit maar de kwaliteit is enorm afgenomen (het klinkt allemaal een beetje dof...).

nu wil ik gewoon het mooie geluid hebben! Is dit op te lossen met een geluidskaart die van zichzelf al asio drivers heeft? (zo ja hebben jullie suggesties? ik heb nl. veel moeite met het vinden van een beetje goedkope kaarten die ook nog asio ondersteunen...).
of moet ik gewoon wat meer met die asio4all drivers klooien? (heb ik daar iets fout gedaan?)
of is het gewoon een hopeloos geval en moet ik maar met m'n doffe geluid leren leven?

8x 335 Wp = 2680 | Growatt 2500TL-X | Zuid | Amersfoort

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:36

Flotter

Pelipper!

Dat die asiodrivers je geluidskaart bezet houden klopt volgens mij wel, dat heeft mijn geluidskaart (met native asio-support) ook. Zodra je Sonar afsluit zou je kaart weer beschikbaar moeten zijn voor andere programma's.

Als je naast Sonar tegelijkertijd nog andere geluiden wilt horen denk ik dat je inderdaad een tweede kaart moet installeren. Als je dan de uitgangen aan elkaar knoopt gaat dat inderdaad niet goed. Je zou dan een klein mixertje moeten hebben waarmee je de twee bronnen kunt mixen, of misschien de uitgang van kaart 1 aan de ingang van kaart 2 hangen en de line-in aanzetten op die kaart (en speakers aansluiten op de uitgang van kaart 2).

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter