Model: Bibi
MUA & fotograaf: Timo Wolthof
[1]

[2]

[3]

[4]
MUA & fotograaf: Timo Wolthof
[1]

[2]

[3]

[4]

Download het gratis e-book reisfotografie via: www.tweemetervijf.nl /
[ Voor 47% gewijzigd door J3roen op 16-03-2009 16:53 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
[ Voor 3% gewijzigd door tdw op 16-03-2009 16:52 ]
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
ja, dat is de bibi418O2 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 16:40:
is dat DE Bibi? Met de lekkerste billen van NL?
Zo ja, dan mis ik de achterkant
Wazige haar komt in dit geval door de studioflitser, niet geheel volgens bedoeling neeSinergyX schreef op maandag 16 maart 2009 @ 16:39:
Was het 'wazige' gedeelte van het haar de bedoeling?
Nr1 had je de bovenkant iets kunnen croppen, mede vind ik omdat er linksboven nog wat kleurverloop is. Blijft wel de mooiste van de set.
Maar met hierboven, minpuntje
Als je m'n vorige serie(s) gezien hebt, dan is't misschien opgevallen dat ik de achtergrond nooit strijk.Damfransje schreef op maandag 16 maart 2009 @ 16:36:
Eerste indruk: volgende keer even eerst de achtergrond strijken...
Afgezien van mij aanvallen op mijn commentaar (waar ik nog altijd 100% achtersta) heb je helemaal gelijk, ik ga ook niks verdedigen wat ik gedaan heb.J3roen schreef op maandag 16 maart 2009 @ 16:37:
hmmm... Waarom zoveel hoofdruimte bij 1, en waarom de kreukels in het achtergronddoek laten zitten?
Komt mij nogal slordig over en verder doen de poses mij ook niet zoveel.
Gezien je commentaar op andere mensen had je wel met wat beters mogen komen.
EDIT: Nu ik toch bezig ben. Ik kan me herinneren dat je het vaakt hebt over dat fotografen teveel met de techniek bezig zijn; als dat zo is (en het op mij overkwam dat JIJ dat dan pretendeert niet te doen), hoe kan het dan zijn dat je het hele figuur van deze mooie dame op bijvoorbeeld foto 1 hebt "weggeflitst"? Wat ik zie is een vlakke foto. Geen vrouwelijke rondingen, terwijl die op de andere wel aanwezig zijn.
Correct me if I'm wrong uiteraard.
[ Voor 105% gewijzigd door Timo op 16-03-2009 17:34 ]
Ik val je niet aan, mocht dat zo overkomen, neem van mij aan van niet. Wat ik probeer duidelijk te maken is dat als je commentaar geeft op anderen, en daar uiteraard achter staat; waarom doe je het dan zelf niet?Afgezien van mij aanvallen op mijn commentaar (waar ik nog altijd 100% achtersta) heb je helemaal gelijk, ik ga ook niks verdedigen wat ik gedaan heb.Wat je met het dikgedrukte gedeelte precies bedoelt?, figuur weg geflitst? het licht is in alle 4 de foto's hetzelfde
[ Voor 182% gewijzigd door J3roen op 16-03-2009 17:48 ]
5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl
Waarom ik het zelf niet doe?, dit is een poging, omdat datgene dat ik constant probeer te vertellen aan mensen idioot moeilijk is. Deze shoot was voor mij niet uitvoerig gepland, ik kon dus vantevoren even nadenken en that's it. Ik wilde intense spanning laten zien zowel door beweging als door blik, het niet gestreken doek, doet me aan mezelf denken, perfectheid is saai ik wil juist die bobbels en kreukjes want dat geeft mij een ander gevoel, het is met deze serie niet de bedoeling om het model als zijnde 'mooi' neer te zetten , dat is bijzaak (sommige mensen vinden dit licht mooi, anderen weer niet).J3roen schreef op maandag 16 maart 2009 @ 17:38:
[...]
Ik val je niet aan, mocht dat zo overkomen, neem van mij aan van niet. Wat ik probeer duidelijk te maken is dat als je commentaar geeft op anderen, en daar uiteraard achter staat; waarom doe je het dan zelf niet?
Zie hierbovenWat mij betreft hoef je niets te verdedigen ook, ik reageer gewoon op jouw testcase en wat je ermee doet moet je zelf weten.
Voor wat betreft het dikgedrukte gedeelte, waar ik op doel is dat haar figuur, lees borsten in dit geval niet naar voren komt. De foto is figuurlijk plat geflitst en de vormen van het model komen er gewoon nu niet uit. Als je een ander doel had dan het model zo mooi mogelijk neer te zetten, dan hoor ik het graag.
Ben erg benieuwd naar dat topicVerder de discussie over het vaak te technisch bezig zijn, en niet inhoudelijk zal ik binnenkort even een topic over starten. Ik ben erg benieuwd naar de verschillende meningen over dit onderwerp. Wellicht dat ik het daarom ook naar voren bracht.
Nabewerking? Koude witbalans en meer contrastParle85 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 17:54:
Overall: Erg slordig, achtergrond strijken is best wat werk, maar zeker de moeite waard. Het vertekent heel je poses.
Ik mis eigenlijk een lekkere close-up en een passende uitdrukking op het gezicht.
# 4 heeft een lekkere pose.
Nabewerking is lekker fris, wat heb je precies gedaan?
[ Voor 19% gewijzigd door Timo op 16-03-2009 17:58 ]
Goeie insteek wat op zich best kan werken maar nu vind ik het niet helemaal lekker uitgevoerd.Timo schreef op maandag 16 maart 2009 @ 17:55:
...perfectheid is saai ik wil juist die bobbels en kreukjes want dat geeft mij een ander gevoel...
Verwijderd
Ik kan bot overkomen maar het is mijn mening:Timo schreef op maandag 16 maart 2009 @ 17:55:
[...] het niet gestreken doek, doet me aan mezelf denken, perfectheid is saai ik wil juist die bobbels en kreukjes want dat geeft mij een ander gevoel, het is met deze serie niet de bedoeling om het model als zijnde 'mooi' neer te zetten , dat is bijzaak (sommige mensen vinden dit licht mooi, anderen weer niet).
Ik wilde even weg van dat cleane studio gebeuren, vandaar dat ik gewoon de kreukjes laat zitten
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2009 19:44 ]
Verwijderd
Laat ik vooraf zeggen dat ik qua fotografie zelf geen ervaring heb met studiofotografie. Dus wat ik schrijf is puur hoe ik het op de foto zou 'willen' zien.Timo schreef op maandag 16 maart 2009 @ 17:55:
[...]
Waarom ik het zelf niet doe?, dit is een poging, omdat datgene dat ik constant probeer te vertellen aan mensen idioot moeilijk is. Deze shoot was voor mij niet uitvoerig gepland, ik kon dus vantevoren even nadenken en that's it. Ik wilde intense spanning laten zien zowel door beweging als door blik, het niet gestreken doek, doet me aan mezelf denken, perfectheid is saai ik wil juist die bobbels en kreukjes want dat geeft mij een ander gevoel, het is met deze serie niet de bedoeling om het model als zijnde 'mooi' neer te zetten , dat is bijzaak (sommige mensen vinden dit licht mooi, anderen weer niet).
Verwijderd
[ Voor 28% gewijzigd door Timo op 16-03-2009 23:42 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq