HD modden

Pagina: 1
Acties:

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Ik wil een harddisk modden. Het idee is dat de bovenste plaat vervangen wordt door een plaat plexiglas.

Om dit te doen heb ik de beschikking over een stofvrije ruimte, dus als ik het ding lief en zachtjes demonteer en monteer zou_alles_theoretisch goed moeten gaan.

Maar zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten?

Ik heb gehoord dat een HD moet kunnen 'ademen' om op dezelfde druk als de buitenlucht te blijven. Klopt dat?

Zitten er ook rubbers tussen de bovenplaat en de rest?

Ik wil alles van tevoren in een keer maken en monteren. Omdat zo'n HD nogal kwetsbaar is wil ik hem niet te lang open hebben.

ieeeepppppp :P

• Muurbestormer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 15:07
ik zou eerst ff oefenen op een ouwe HD die je nog op zolder hebt liggen. het zou jammer zijn als je gloednieuwe IBM 75 gig eraan zou gaan.

ojah. volgens mij kan een HD best wel tegen een (klein) stootje hoor. maar goed, toch maar eerst een ouwe ontleden.

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Kijk eens of je een harddisk kan krijgen van het type dat je al hebt alleen een defecte zonder garantie, kan je deze eerst openschroeven om te kijken hoe het echt zit.

Ik weet uit ervaring dat de meeste harddisks inderdaad "breathing holes" hebben met een filtersysteem. Deze filters zitten vaak op het dekseltje zelf en zou je dus ook op een of andere manier op je plexiglas moeten maken.

Ik raad het af om met een harddisk waar dierbare informatie op staat te lijf te gaan met een schroevendraaier, doe het alleen als je (als het mis gaat) de harddisk echt kan missen.

Murphy was an optimist

Verwijderd

je moet het wel in een ruimte doen waar het minste stof rond dwarelt.

de plaat van de HDD kan nl. stof aantrekken.

ik heb zelf een 200Mb schijf die open kan.
deze werkt zelfs door zonder kap.

een schijf die ik eerder open maakte trok zoveel stof aan dat hij niet meer te gebruiken is.

ik zou ook geen schijf groter dan 2Gb gebruiken zodat stof (zo klein dat je het niet ziet) geen invloed heeft op de werking.

het is wel geinig om te zien hoe snel de kop kan bewegen tijdens een defragmentatie

• KeeP IT ReaL
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:14
Je kan een douche als stofvrije ruimte gebruiken. Je maakt het dan eerst heel vochtig in de douche en dan moet je wachten totdat er geen waterdamp meer is. In de waterdamp zit dan de stof :)

Verwijderd

dat word dan inderdaad een stof vrije ruimte.

had zelf al aan het vernevelen van water in een normale kamer gedacht

maar douche is beter

Verwijderd

wat is trouwens de maximale legte van een ide kabel voor een 486 zodat ik hem tegen de muur kan schroeven.
ik weet alleen dat er tot 90cm zijn
ik wil hem dan ook binnenin verlichten.

Verwijderd

Aaahhh hoever kun je gaan met modden... :?
Ik ben zelf nu met mijn case bezig en dat vind ik wel genoeg...
Maarja als je het toch wilt, dan zou ik het inderdaad in de douche doen... En echt zorgen dat het stofvrij is... Van binnenin verlichten lijkt me vrij lastig, omdat je binnenin een schijf heel weinig ruimte hebt
Maar toch... Succes :)

Verwijderd

maar hoelang mag de ide kabel zijn?

heb nog eens in de schijf gekeken en er is nog plaats voor 4 witte LED`s

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
douche...mietjes >:)

Ik mag werken in een echte stofarme kamer die ESD beveiligd is. Er staat nu een waferstepper in. Dus daar hoef ik niet meer moeilijk over te doen.

Het gaat meer om de technische details van het knutselen zelf.

De schijf krijg ik voor nop, die komt in een winkel in de showroom te staan. Dus garantie wordt geen probleem. :7

ieeeepppppp :P

Pagina: 1