Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 17:09
Hoi allen,

Als hobby-fotograaf neem ik fotograferen zeer serieus en wil dan ook het beste uit mijn apparatuur halen. Sinds een paar maanden ben ik naast het calibreren van mijn scherm, ook overgegaan op het gebruik van kleurprofielen, proofing e.d. Ik heb een drukker gevonden welke zijn profielen zeer up-to-date houdt en beschikbaar stelt en hoop dan ook dat ik terug krijg wat ik ervan verwacht (morgen komen ze door de brievenbus). Er is veel onduidelijkheid over temperaturen etc, maar als je logisch nadenkt kom je er in al die discussies al snel achter dat er simpelweg geen eenduidig antwoord is, aangezien de omgevingsfactoren nogal van invloed zijn. Mijn monitor staat op dit moment op 6500 K, 2.2. Fine, nu dus een lamp van 6500 K hebben om de prints te kunnen vergelijken met de monitor. Ik heb nogal zitten zoeken, maar kan eigenlijk niet echt iets vinden online, sommigen hebben het dan over 6500 K, maar komen weer met aparte specificaties aan e.d. Wie weet wat ik het beste kan kopen en waar?

Alvast hartelijk dank, Vincent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 10:56
Kijk eens naar een DIY beamer shop.

Lamp 25 euro, dan nog een balast en starter en klaar.

Die zijn er in 6500K als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Eigenlijk zoek ik een soort van bureau-lamp wat dit kan, bestaan die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:39

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

vgroenewold schreef op maandag 16 maart 2009 @ 16:41:
Eigenlijk zoek ik een soort van bureau-lamp wat dit kan, bestaan die?
Jazeker.

Bij fotokonijnenberg (eerste site waar ik het probeerde) hebben ze twee modellen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MtC
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-05-2021

MtC

Je kan best eens contact opnemen met http://www.marc-en-ciel.be. Dé referentie op gebied van kleurbeheer. Hij zal je met alle plezier helpen, en ik dacht dat hij ook de lampen verkoopt.

--handige links mogen niet van de mods--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-09 21:18
Heb zelf een jaartje terug een Megaman MU111i 6500K CRI 92 (geeft 92% van het spectrum van zonlicht weer) 11W spaarlamp voor in een standaard grote (45mm) fitting gescoord in Amsterdam op de Vijzelstraat. Kostte 25,-. Beetje prijzig, maar wel lekker licht dat mooi bij mijn schermen past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Mwoa, ik had eerlijk gezegd hogere prijzen verwacht (alles wat speciaal met fotografie e.d. te maken heeft...). Bedankt, ik ga eens op zoek. Die van foto Konijnenberg zijn idd heel aardig (vond ze nog moeilijk te vinden overigens), maar ook nog steeds 90 Euro.
Pagina: 1