Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe VISTA install, tips?

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 19:45

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik heb nog nooit Windows Vista gebruikt en ben er zelf nooit echt enthousiast over geweest en had een goede XP install met alles er op en er aan. Maar nu wil ik toch wel de overstap maken naar een Vista install zodat de overstap naar Windows7 laten wat smoother gaat denk ik dan... en XP ben ook wel wat zat onderhand.

Dus nu wil ik een Vista install gaan maken, ik heb een (legale) vista versie maar ik vroeg me af wat voor tips jullie hebben voor mij? Ik erger me altijd dood dat ik na een reinstall van een OS ook al mijn pakketten/programma's etc opnieuw moet installeren. Kan dat niet allemaal tegelijk? Vanaf een netwerk of install partitie?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
http://www.vlite.net/ helpt je wel met het een en ander slopen/installeren :)

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:34

M2M

medicijnman

mocht je schijfruimte genoeg / over hebben, maak dan eerst een image van je xp install. Trek een zondag uit voor de reinstall van het nieuwe OS en probeer eerst een upgrade uit te voeren (volgens mij was de enige vereiste dat je dezelfde taal moest hebben geloof ik...). Mocht het allemaal niet lukken dan kun je altijd de image nog terug zetten en werkt alles weer als vanouds.

Verstandig is echter om toch echt helemaal van voor af aan te beginnen. Alvast in XP alle programma's op een rijtje zetten (images maken en daemon-tools werkt uitstekend aangezien de installatie van een pakket dan stukken sneller gaat en je ook wat meer installaties tegelijk kunt doen). de kans op complicaties is dan een stuk kleiner.

[ Voor 3% gewijzigd door M2M op 16-03-2009 15:16 ]

-_-

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 19:45

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Op mijn laptop heb ik niet heel veel schijfruimte maar op mijn PC des te meer. Ik wil graag me schijf formatten en een clean install er op zetten dus upgraden is niet echt een optie.

Ik heb van alle belangrijke gegevens al een back-up gemaakt op mijn pc. Dus wat jij voorstelt is om een partitie te maken met alle install bestanden/dvds van de programma's te maken en die dus te draaien nadat ik mijn OS heb geinstaled? Klinkt opzich wel goed maar dat is juist het werk dat ik wil vermijden.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

MrVegeta schreef op maandag 16 maart 2009 @ 15:11:
Maar nu wil ik toch wel de overstap maken naar een Vista install zodat de overstap naar Windows7 laten wat smoother gaat denk ik dan..
Verstandig :)
Dus nu wil ik een Vista install gaan maken, ik heb een (legale) vista versie maar ik vroeg me af wat voor tips jullie hebben voor mij?
Wat tips?
Wat bedoel je met wat tips?
Ik erger me altijd dood dat ik na een reinstall van een OS ook al mijn pakketten/programma's etc opnieuw moet installeren. Kan dat niet allemaal tegelijk? Vanaf een netwerk of install partitie?
Natuurlijk kan dat, maar denk je niet dat het handiger is om zelf alvast de meest eenvoudige zaken eens op een rijtje te zetten en dan pas met een stel gerichte vragen te komen?

Zoals je topicstart nu eruit ziet straalt het nou niet bepaald inzet uit van jouw kant, da's niet echt de bedoeling - en dat weet je ook wel ;)

Probeer het even opnieuw met een wat beter voorbereid verhaal in je topicstart waar je in laat zien dat je wel een beetje clue hebt - gebruik de search hiervoor ook, en vergeet niet dat er ook nog zoiets als [google=vista unattended install] is? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.