Toon posts:

Gateway word niet opgeslagen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren heb ik op mijn vista 64 bit (ultimatie) geen internet verbinding meer. Ik heb naar het probleem gekeken en ik had altijd de instellingen statisch staan op deze machine. Als ik de eigenschappen van de lan verbinding nu bekijk zie ik geen Gateway staan, deze was voorheen 192.168.1.1. Als ik deze handmatig instel en op ok druk en daarna weer kijk staat de gateway weer niet ingesteld. De lan verbinding geeft hierna aan dat de netwerk kabel niet is aangesloten.

Er is overigens niets op de computer verandert, ik heb de laatste dagen gewoon goed kunnen werken en heb bij windows update gezien dat de laatste update op 06-03 was.

Als ik DHCP bij de adapter instel zegt hij dat geen 1 verbinding in staat is om te vernieuwen.

Wat heb ik nog meer gedaan?

Lan verbinding in en uitgeschakeld --> geen succes

Netwerkkaart gedeinstalleerd, nieuwste drivers van Nvidea site gedownload, netwerkkaart opnieuw geinstaleerd.

Zelfde ip instellingen ingesteld, zelfde probleem: Gateway word niet onthouden.

Moet ik nu aan een kapotte on-board netwerk adapter denken, een kapotte ip-stack? Ik hoop dat jullie hier ideen over hebben! O-)

Overigens heb ik de tele2 modem aan en uitgezet, wat geen resultaat opleverde.

Ik heb wel een fout in de DHCP configuratie gezien van de modem, hij deelde adressen vanaf 192.168.1.2 uit, dit heb ik aangepast zodat de machine met 192.168.1.6 buiten de dhcp valt.

Met mijn laptop krijg ik wel gewoon dhcp, hetgene wat hieraan wel opvalt is dat ik precies het ip van het werkstation krijg 192.168.1.6. Het aanpassen van het ip op het werkstation heeft overigens geen verandering in het probleem.

Ik heb overigens al eerder problemen gehad met het netwerk, dit had te maken met VPN software die het een vmware werkstation niet mogelijk maakte om DNS te krijgen, dit probleem was echter al opgelost en de pc is hierna ook al een aantal keer gereboot geweest.

Als ik de netwerk-kabel eruit haal zegt de adapter netwerkkabel niet aangesloten. Als ik de kabel erin doe zegt hij ingeschakeld, het icoontje van de netwerk adapter verandert dan in een icoontje wat word weergegeven als hij het icoon niet kan vinden.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2009 14:39 ]

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Hm, lijkt een beetje op mijn probleem.
Heb sinds een paar weken dat de gateway af en toe spontaan "leeg" is. (werk met vaste ip-gegevens etc.)
Gateway opnieuw invullen, netwerkverbinding uitschakelen en vervolgens weer inschakelen helpt bij mij, misschien kan je dit eens proberen?
Nergens nog een echte oplossing kunnen ontdekken.

Heb ook alle drivers opnieuw geïnstalleerd etc.

Verwijderd

Topicstarter
Computer maar opnieuw geinstalleerd, alles werkt weer!

Verwijderd

Als je dit in commandprompt invoert zou nog weleens kunnen helpen.

netsh int ip reset resetlog.txt

How to reset Internet Protocol (TCP/IP) in Windows XP