[Excel 2002] Mogelijke onveilige ActiveX besturingselementen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demasterbaas
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-03 09:42
Als ik Excel start krijg ik een foutmelding:

Microsoft Forms
Deze toepassing staat op het punt om ActiveX-besturingselementen te initialiseren die mogelijk onveilig zijn.

Dan mag ik op OK drukken om aan te geven dat ik het toesta.

Wie weet waar ik die invoegtoepassingen kan zien, kan vetrouwen en/of verwijderen?? Popup komt 5 keer terug elke keer als ik Excel start!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-06 21:06
in VBA zal er waarschijnlijk een verwijzing zijn gemaakt naar een Active-X-besturingselement. In de VBA-editor (via Alt+F11) kun je in je werkbalk via Extra -> Verwijzingen zien welke dll's worden aangeroepen.

Helaas is de informatie die je hier vindt vrij beknopt, maar gezond verstand en Google doen dan de rest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113297

in het menu extra->invoegtoepassingen kan dit beheerd worden.

waarschijnlijk is er een invoegtoepassing die een userform activeert met een ingebedde webbrowser control (=internet explorer) of iets gelijkaardigs. in dat geval moet je de beveiligingsinstelligen misschien aanpassen via internet explorer zelf.

mogelijkerwijs levert de werkwijze gesuggereerd door Chris03 ook iets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demasterbaas
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-03 09:42
Heb hem gevonden, stond bij de invoegtoepassingen. er wordt een ander excel ding waar visual basic in zit geladen bij het starten ervan... als ik die uit zet is het weg. waarom de fout nou komt weet ik niet, maar zal het programma waar de plugin bij hoort wel even opnieuw installeren.