Fotoboek, wat zoek ik?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C7Diemaco
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-04 11:31

C7Diemaco

Je naait het steeds of America

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de FAQ gelezen, toch stel ik de vraag.

Voor mijn website ben ik op zoek naar een kant en klaar fotoboek. Hiervoor weet ik precies wat ik wil hebben. Op hotscripts of binnen dit forum kan ik echter niet het juiste fotoboek vinden, dit gewoonweg omdat ik niet weet op welke termen ik moet zoeken (waar ik mee zoek kan ik niet vinden).

In het kort, tegenwoordig zie je steeds meer fotoboeken (image gallery's) waarbij zodra je op een foto uit het album klikt het scherm zwart wordt en de foto (veelal) gecentreerd in het midden verschijnt. Vanuit deze "fullscreen" optie kun je scrollen naar de volgende foto etc.

Hoe heet dit pakket of zijn er meerdere gallery's die dit tegenwoordig kunnen? Bedoeling is dat ik een sfeerimpressie pagina wil waar alle foto's als thumbnails op te zien zijn. Bij het klikken verschijnt dus de foto groot met alles er omheen doorschijnend zwart. Vanuit hier dus verder klikken door de foto's (prev - next, of met klein overzichtje). Vanuit de sfeerimpressie moeten altijd een paar foto's op de voorpagina doorrouleren.

Wie kan mij aan de naam of richting helpen?

Alvast bedankt!

There is no knowlegde that is not power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Lightbox is wat je zoekt :)

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

lightbox, slimbox, pick yours ;)

Had je overigens ook kunnen vinden door hier op GoT te zoeken, aangezien dit al vaker is gevraagd :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Lightbox, Thickbox, Graybox, Modalbox, ... allemaal namen voor "het zelfde".

Let er op dat dit een Javascript oplossing is voor het openen van de foto's, het genereren van de thumbnails, overzicht, links etc. zal je nog wel zelf moeten doen.

Ik ben zelf wel een fan van nyroModal, maar die is wel gebaseerd op jQuery, dus misschien wat overkill.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C7Diemaco

C7Diemaco

Topicstarter
Bedankt voor de reactie, ik ga mij er straks in verdiepen.

Het blijft iets simpels, er hoeft geen database achter te hangen. Het zal beperkt blijven tot een groep foto's. Dus niet meerdere albums etc.

Idealiter upload ik foto's in een directory, worden ze middels thumbnails met zelfde afmeting op een pagina getoond en krijg je bij klikken op een willekeurige foto mijn eerder beschreven situatie. Als aanvulling dient een sciptje random foto's op de hoofdpagina te tonen die ook aanklikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
Voor het automatisch maken van thumbnails heb ik ook nog wel een leuke tip voor je!
http://shiftingpixel.com/2008/03/03/smart-image-resizer/

Handig scriptje met een hoop leuke opties. Evt. te combineren met een mod_rewrite om plaatjes een handige url te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C7Diemaco

C7Diemaco

Topicstarter
Er gaat een hele nieuwe wereld voor mij open. Het is allemaal kinderlijk eenvoudig. Kan alleen geen enkele vinden die op de door mij gewenste wijze de foto's laat zien (nu het zo makkelijk is gaan de requirements omhoog).

Is er bij jullie eentje bekend die een foto opent in een lightbox, en onderaan de foto een preview van bijv. de 2 foto's voor en 2 na laat zien? Soort slideshow effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:47

TeeDee

CQB 241

http://smoothgallery.jondesign.net/showcase/gallery/ :?

En anders staan er hier nog wel wat tussen!

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C7Diemaco

C7Diemaco

Topicstarter
Die bovenste link had ik al vrij snel gevonden, dit is inderdaad wat ik bedoel alleen dient de slideshow dan losgekoppeld te zijn van de foto....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Het is wel de bedoeling dat je zelf wat inzet toont. Op deze manier is het een verkapte scriptrequest en dat is nou net het ene wat we hier liever niet hebben ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C7Diemaco

C7Diemaco

Topicstarter
BtM909 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 22:44:
[mbr]Het is wel de bedoeling dat je zelf wat inzet toont. Op deze manier is het een verkapte scriptrequest en dat is nou net het ene wat we hier liever niet hebben ;)[/]
Dat is echt niet de bedoeling. Een paar steekwoorden hebben mij op 95% geholpen. Wist alleen niet dat het zo makkelijk was, kan nu alleen niet de laatste 5% uitvogelen, lijkt gewoonweg nog niet in de hoedanigheid te bestaan zoals ik hem idealiter zie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Jij denkt dus dat je alles maar gewoon van 't internet kan afhalen? Soms, heel soms, moet je gewoon zelf wat werk verrichten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C7Diemaco

C7Diemaco

Topicstarter
BtM909 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 10:33:
Jij denkt dus dat je alles maar gewoon van 't internet kan afhalen? Soms, heel soms, moet je gewoon zelf wat werk verrichten ;)
Je hebt gelijk! Maar goed, het wiel opnieuw uitvinden is aan de andere kant ook zonde. Vragen of iemand het weet (dat is niet vragen of iemand het voor je wilt uitzoeken) kost daarentegen amper tijd!

Pagina: 1