Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] foutmelding "de ingang is ongeldig"*

Pagina: 1
Acties:

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik heb hier een windows Xp pro SP3 machine staat met een probleem waar ik zo 1..2..3.. niet uitkom.
ik heb google en de search hierzo al geraadpleegd, maar niet gevonden wat ik zocht.

mijn probleem is als ik een applicatie of een setup wil starten van een USB stick of cd-rom speler dan krijg ik de melding "de ingang is ongeldig"
dit is met alle uitvoerende bestanden die je probeert te openen, bijv. een PDFje of een word document openen is geen probleem.
kopieer ik de inhoud naar een tijdelijke map op de C of D schijf, dan kan ik de desbetreffende software wel installeren.

dit alles is op een pc met een schone installatie, incl. alle updates.

ik heb zelf al gekeken of er misschien een verwijzing van .exe bestanden bij mapopties stond, maar dat is niet het geval.

wie weet raad?

[ Voor 8% gewijzigd door Shanquish op 16-03-2009 13:47 ]

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:57
Een aantal vragen:
-Betreft het alle executables (welke gebruik je?)?
-Gebeurt dit ook als je de executable onder w2000 compatiblity modus draait?
-Als je een executable naar je locale schijf kopieert, werkt deze dan wel?
-Heb je meldingen in je event log die relevant zijn?
-Zit je toevallig in een domein?
-geen software restriction policy actief (http://c-netconsulting.co...bat-files-from-usb-drive/)

[ Voor 17% gewijzigd door asfaloth_arwen op 16-03-2009 13:51 ]

Specs

• Shanquish
  • Niet online
asfaloth_arwen schreef op maandag 16 maart 2009 @ 13:47:
Een aantal vragen:
-Betreft het alle executables (welke gebruik je?)?
-Gebeurt dit ook als je de executable onder w2000 compatiblity modus draait?
-Als je een executable naar je locale schijf kopieert, werkt deze dan wel?
-Heb je meldingen in je event log die relevant zijn?
-Zit je toevallig in een domein?
- yup, zowel de executables om bijv. een flashintro te starten om bijv. een hp printer te installeren. als de exe's voor de diverse programma's die ik op een USB stick heb staan (demon tools, CDex.) de usb stick en/of cd in een andere pc doet het wel.
- dan geeft die wizard een foutmelding dat ie dat programma niet kan openen. "fout bij het starten van het programma"
-ja, dan doet ie het wel.
-nee, er wordt geen logboekvermelding van gemaakt.
- nee, geen domein, gewoon een losse pc zonder poespas.
Edit: en helaas.. ook geen softwarerestrictiebeleid gedefinieert.

ik verdacht eerst m'n cdrom speler als defect, maar die heb ik met 2 andere verwisseld, en dat maakte ook niet uit, maar ook al zou die kapot zijn dan verklaart dat nog niet het gedrag van de usb sticks.

ik heb net nog even de KB uitgeplozen, maar ook daar kan ik niets erover vinden

[ Voor 8% gewijzigd door Shanquish op 16-03-2009 14:02 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Een engelstalige vertaling is http://www.google.com/search?q=invalid+entry+point - dat zou wellicht meer resultaat op kunnen leveren.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Shanquish
  • Niet online
alt-92 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 14:24:
Een engelstalige vertaling is http://www.google.com/search?q=invalid+entry+point - dat zou wellicht meer resultaat op kunnen leveren.
ook dan kan ik er niets over vinden wat op mijn probleem slaat, helaas. :/