Product stuk 4 dagen na verkoop?

Pagina: 1
Acties:

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:51

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Topicstarter
Ik heb een xbox360 elite verkocht.
Deze is werkend afgeleverd en ook laten zien.
Na het laten zien ding uitgemaakt, en weer aan omdat ik er een dvd in had laten zitten.
DVD eruit gehaald, en ding is meegenomen

Nu na 4 dagen word ik opgebeld dat het ding "stuk" is
Dat hij af en toe een rooie ring geeft, maar na het opnieuw aan en uitzetten het gewoon doet.

Dus ik zei : als hij het doet, zie ik het probleem niet, en tevens heb je hem werkend meegenomen.

Wat moet ik hier nu mee?

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Microsoft bellen en dan opsturen?

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
disjfa schreef op maandag 16 maart 2009 @ 13:38:
Maar dat is toch niet mijn probleem ?, en daarbij kunnen ze hem goed zelf opsturen.....

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-01 23:35

Exirion

Gadgetfetisjist

Sommige mensen lijken er een sport van te maken om iets te kopen en daarna te verzinnen dat het apparaat niet goed werkt, met als doel om wat geld terug te stelen van de verkoper. Niet meteen intrappen dus. Laat ze eerst maar eens aantonen dat het apparaat niet goed is.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Jup, gewoon garantie laten claimen.
Jij hebt er niks meer mee te maken.
Eventueel aanraden om voor voldoende ventilatie te zorgen.

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
Exirion schreef op maandag 16 maart 2009 @ 13:40:
Sommige mensen lijken er een sport van te maken om iets te kopen en daarna te verzinnen dat het apparaat niet goed werkt, met als doel om wat geld terug te stelen van de verkoper. Niet meteen intrappen dus. Laat ze eerst maar eens aantonen dat het apparaat niet goed is.
Ja , maar al zou het apparaat NU niet meer goed zijn, dan is dat toch niet mijn probleem, hij ging hier werkend weg....
For all i know hebben ze ermee gegooid ofzo...

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:49

BaRF

bijna kerst

altijd lastig bij 2e hands :( Aan de ene kant is dat juist het risico dat je neemt als je 2e hands koopt, maar aan de andere kant: als het je zelf overkomt wil je ook gerechtigheid...

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• disjfa

disjfa

be

CrankyGamerOG schreef op maandag 16 maart 2009 @ 13:39:
[...]
Maar dat is toch niet mijn probleem ?, en daarbij kunnen ze hem goed zelf opsturen.....
Wat is niet jouw probleem en wie kan hem opsturen?

Microsoft heeft daar een perfecte afdeling voor die jouw 100 keer beter kan helpen en welke winkel dan ook, en jij wilt het denk ik via een winkel oplossen. Ik zou gewoon de support van MS even opbellen. Of wil je moeilijk gaan doen?

edit:
oh tweedehands. Tjsa hun probleem dan

[ Voor 5% gewijzigd door disjfa op 16-03-2009 13:42 ]

disjfa.nl

• Mad Marty
  • Laatst online: 15:21

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

disjfa schreef op maandag 16 maart 2009 @ 13:38:
De koper zou dat dan toch moeten doen? Lijkt me dat je als verkoper niet de problemen van koper gaat oplossen als je 'm gewoon werkend verkocht hebt.
CrankyGamerOG schreef op maandag 16 maart 2009 @ 13:37:
Dat hij af en toe een rooie ring geeft, maar na het opnieuw aan en uitzetten het gewoon doet.
Wordt-ie niet veel te warm, ik bedoel, heeft de koper m niet helemaal ingebouwd in een kastje oid?

Bovendien, in die 4 dagen kan de koper er vanalles mee gedaan hebben, als jij 'm gewoon werkend verkocht hebt en zelf nooit RRODs hebt gehad, lijkt het me niet dat het jouw probleem is ;)

Rail Away!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-01 19:33

leuk_he

1. Controleer de kabel!

videokabel er goed in/ ligt aan zijn tv...

http://www.ng-gamer.nl/ga...-of-death-vaak-onterecht/
De eerste rode ring bestaat uit drie kwadranten van de lichtcirkel die oplichten in een rode kleur. Dit wil zeggen dat je Xbox 360 haar laatste adem heeft uitgeblazen en is gesneuveld door oververhitting.

De tweede rode ring herken je aan de vier kwadranten die branden. Dit is simpelweg een waarschuwing omdat je videokabel niet correct insteekt.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
BaRF schreef op maandag 16 maart 2009 @ 13:41:
altijd lastig bij 2e hands :( Aan de ene kant is dat juist het risico dat je neemt als je 2e hands koopt, maar aan de andere kant: als het je zelf overkomt wil je ook gerechtigheid...
Ja maar wat nou gerechtigheid, ding heeft dus 4 dagen schijnbaar zonder problemen gewerkt....
en nu doet ie dat, en daarbij na het uit en opnieuw aanzetten doet hij het ook gewoon weer.

Hij heeft bij mij nooit kuren vertoont, en ook op de dag van verkoop niet, ding is nu 4 dagen daar en dan dit opeens, als het product degelijk was op het moment van verkoop, heb ik er toch niks meer mee te maken....?

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-12-2025
BaRF schreef op maandag 16 maart 2009 @ 13:41:
Maar je weet niet wat gerechtigheid is, dus die zin vind ik een beetje onzin.
Als jij hebt laten zien dat het product functioneert,
Heb je imo geen verantwoordelijkheden meer.

Je kan altijd behulpzaam zijn, maar imo met 2hands artikelen,
garantie tot de deur en niet verder. Anders blijf je bezig..

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:20

Haan

dotnetter

Jij hebt er niks meer mee te maken. Jammer voor de koper, maar niets aan te doen. Weet jij veel wat ze met het apparaat gedaan hebben..

Kater? Eerst water, de rest komt later

• disjfa

disjfa

be

CrankyGamerOG schreef op maandag 16 maart 2009 @ 13:42:
[...]
Hij heeft bij mij nooit kuren vertoont, en ook op de dag van verkoop niet, ding is nu 4 dagen daar en dan dit opeens, als het product degelijk was op het moment van verkoop, heb ik er toch niks meer mee te maken....?
Nope, de koper heeft een overeenkomst met je gemaakt en het goed bevonden je apperaat mee te nemen. Dus laat hem en de bon het bij MS oplossen.

disjfa.nl

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

thijszor schreef op maandag 16 maart 2009 @ 13:43:
Als jij hebt laten zien dat het product functioneert,
Da's waar, maar dat is in dit geval niet zo simpel als bij een gloeilamp. Een gloeilamp doet het of hij doet het niet. Een XBOX kan een defect hebben dat af en toe optreedt en een verkoper kan doen alsof het apparaat probleemloos is terwijl dat niet waar is. Als koper kun je je dan al snel genaaid voelen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
Exirion schreef op maandag 16 maart 2009 @ 13:50:
[...]

Da's waar, maar dat is in dit geval niet zo simpel als bij een gloeilamp. Een gloeilamp doet het of hij doet het niet. Een XBOX kan een defect hebben dat af en toe optreedt en een verkoper kan doen alsof het apparaat probleemloos is terwijl dat niet waar is. Als koper kun je je dan al snel genaaid voelen.
ja dag..... nu maak je het helemaal mooi, dus ik moet maar "gokken" met het aan en uit zetten dat hij het dan ten tijde van verkopen maar wel goed doet, en ik hem dan half stuk verkoop ?(als hij idd niet goed zou zijn, je loopt dan immers het risico dat de kuren dan ook optreden? ;) )

echt dit is te maf/suf voor woorden?

Hij was 100% werkend, aan en uit, en weer aan, geen ring, niks, nog half ff spel gespeeld etc.
Je kan het wel zo stellen, maar je gaat compleet voorbij aan mijn integriteit.
Ik snap best dat er heel wat oplichters rond lopen, maar ik heb wel eens vaker wat verkocht, zelfs hier via tweakers, en nimmer heb ik iets kapot verkocht of niet verstuurd.

Alsof ik me extra gezeur op de nek ga halen voor een schamele 150 euro, dat doen alleen mensen die geen centjes hebben, ik heb een goeie baan en dus ook centjes ;)

Als een product stuk is VERMELD ik dat erbij punt uit....

ik deed hem weg voor 150 omdat :

1. een nieuwe xbox360 al voor onder de 150 te krijgen is
2. hij bij mij de laatste 3 maanden amper gebruikt is.
3. ik toch niet meer game.

niet omdat :
Hij kuren vertoont.

[ Voor 21% gewijzigd door CrankyGamerOG op 16-03-2009 14:00 ]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

CrankyGamerOG schreef op maandag 16 maart 2009 @ 13:56:
ja dag..... nu maak je het helemaal mooi, dus ik moet maar "gokken" met het aan en uit zetten dat hij het dan ten tijde van verkopen maar wel goed doet, en ik hem dan half stuk verkoop ?(als hij idd niet goed zou zijn, je loopt dan immers het risico dat de kuren dan ook optreden? ;) )

echt dit is te maf voor woorden?

Hij was 100% werkend, aan en uit, en weer aan, geen ring, niks, nog half ff spel gespeeld etc.
Je kan het wel zo stellen, maar je gaat compleet voorbij aan mijn integriteit.
Als een product stuk is VERMELD ik dat erbij punt uit....
Lees nou eens ff goed. Ik val je niet aan maar denk gewoon even vanuit het perspectief van een koper die hiermee te maken krijgt. Het is wat minder simpel dan "hij deed het toen dus hij is 100% in orde". Ik zeg alleen dat het opzich niet vreemd is als een koper twijfels over de verkoper krijgt als iets het echt binnen een paar dagen begeeft.

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
Exirion schreef op maandag 16 maart 2009 @ 13:59:
[...]

Lees nou eens ff goed. Ik val je niet aan maar denk gewoon even vanuit het perspectief van een koper die hiermee te maken krijgt. Het is wat minder simpel dan "hij deed het toen dus hij is 100% in orde". Ik zeg alleen dat het opzich niet vreemd is als een koper twijfels over de verkoper krijgt als iets het echt binnen een paar dagen begeeft.
Ik zou het compleet met je eens zijn als

1. hij dit meteen op dag1 deed
2. ze me meteen hadden gebeld

Nu is het echter zo, dat ze zegt dat hij na 4 dagen dat begon te doen, en dat ze nu had gebeld (na 5 dagen)
Als je al belt dan bel je toch meteen op?

Ze had een ring met 3 lampjes, dus geen wel RROD

Ze heeft blijkbaar op internet gezocht en geschrokken van verhalen van RROD dat je die eerst een paar keer ziet en dat het dan over is, alhoewel het product nog werkt ging ze toch mij bellen......

Als ze al goed hadden gelezen hadden ze gelezen dat 3 lampjes geen rrod is, maar iets met av.
Maar omdat iedereen bang is gemaakt met RROD's schiet iedereen meteen in paniek als je rode lampjes ziet.

Daarbij, denk je nou serieus dat je bij verkoop van een product moet gaan gokken dat hij het dan net wel zal doen.(linke gok dan :X)

Daarbij ontkenden ze gewoon dat ik het apparaat zelfs uit en weer aan had gezet (voor de DVD eruit te halen).
"Hebben we niet gezien" werd gezegd, ja dag je stond er met je neus bovenop , omdat je zo geilde op de xbox360 en er perse 1 wilde kopen ! :X

Dat doet mij gewoon vermoeden dat er iets niet klopt. :?

[ Voor 24% gewijzigd door CrankyGamerOG op 16-03-2009 14:11 ]

Verwijderd

Exirion schreef op maandag 16 maart 2009 @ 13:50:
[...]

Ja, maar als het een defect is dat zich zeer onregelmatig voordoet en dat de verkoper niet heeft opgemerkt, dan kun je moeilijk spreken van oplichting. Dan is het gewoon een ongelukkige pech en moeten koper en verkoper er samen gewoon uit zien te komen, bijvoorbeeld als de verkoper de koper aanraadt om contact op te nemen met de Microsoft-service.

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 14:04:
[...]

Ja, maar als het een defect is dat zich zeer onregelmatig voordoet en dat de verkoper niet heeft opgemerkt, dan kun je moeilijk spreken van oplichting. Dan is het gewoon een ongelukkige pech en moeten koper en verkoper er samen gewoon uit zien te komen, bijvoorbeeld als de verkoper de koper aanraadt om contact op te nemen met de Microsoft-service.
En dat heb ik ook gedaan, aangezien de xbox van mid-eind 2008 is, zit hij gewoon nog onder garantie.
Daar houd voor all i know mijn plicht op.

Ik vind het gewoon zelf kei lullig voor de koper, maar vind echt dat ik niet voor een waarde van een xbox360 het schip in moet gaan, na 4 dagen.....

En daarbij, je koopt een elite voor 150 euro, waarom ga je dan 2e hands kopen als je ook een nieuwe kunt krijgen voor dat geld ? :S
seems fishy to me.....

[ Voor 19% gewijzigd door CrankyGamerOG op 16-03-2009 14:09 ]

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
CrankyGamerOG schreef op maandag 16 maart 2009 @ 14:01:
[...]
Ze had een ring met 3 lampjes, dus geen RROD !!!.
Ze heeft blijkbaar op internet gezocht en geschrokken van verhalen van RROD dat je die eerst een paar keer ziet en dat het dan over is, alhoewel het product nog werkt ging ze toch mij bellen......
ik dacht dat 3 segmenten juist WEL de RROD was??
(heb zelf geen xbox, dus weet het niet zeker)
Three red lights on the Xbox 360's ring piece indicator representing "general hardware failure," nicknamed the "Red Ring of Death" (RRoD)

[ Voor 14% gewijzigd door M a r c o op 16-03-2009 14:10 ]

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
M a r c o schreef op maandag 16 maart 2009 @ 14:09:
[...]

ik dacht dat 3 segmenten juist WEL de RROD was??
(heb zelf geen xbox, dus weet het niet zeker)
idd, ik heb het zelf niet goed gelezen, je hebt gelijk.

(ik weet er zelf dan ook niks van)

Maar dan nog :X, hoe kan het dan een RROD zijn en dat hij (volgens haar) erna weer vrolijk draait voor een paar uur (dat is wat ze letterlijk zei, "Na het opnieuw aan en uitzetten doet hij het gewoon goed")

Daarbij een RROD voor oververhitting is in dit verhaal dan ook uitgesloten, volgens haar deed hij dit bij de eerste keer aanzetten, hierna niet meer.

[ Voor 22% gewijzigd door CrankyGamerOG op 16-03-2009 14:13 ]

Verwijderd

CrankyGamerOG schreef op maandag 16 maart 2009 @ 14:06:
[...]

En dat heb ik ook gedaan, aangezien de xbox van mid-eind 2008 is, zit hij gewoon nog onder garantie.
Daar houd voor all i know mijn plicht op.

Ik vind het gewoon zelf kei lullig voor de koper, maar vind echt dat ik niet voor een waarde van een xbox360 het schip in moet gaan, na 4 dagen.....(...)
Nouja, dan heb jij je plicht toch gedaan? Wettelijk bezien ligt het iets anders (jij bent als particuliere verkoper ook gewoon gehouden een conforme zaak te leveren dus als hij daadwerkelijk kapot blijkt te zijn gegaan kort na de verkoop zou je op zich best aansproken kunnen worden) maar ik zou in dit geval gewoon een keurig briefje sturen (of een e-mail als je het adres niet hebt) waarin je de situatie uitlegt en gewoon zegt dat je de koper aanraadt om naar de Microsoft-service te gaan, dat je ze daarbij (als ze gegevens nodig hebben o.i.d.) best behulpzaam wilt zijn, maar dat het wat jou betreft daarmee ook ophoudt. Verdere spam van hun zijnde negeer je vervolgens gewoon.

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 14:12:
[...]

Nouja, dan heb jij je plicht toch gedaan? Wettelijk bezien ligt het iets anders (jij bent als particuliere verkoper ook gewoon gehouden een conforme zaak te leveren dus als hij daadwerkelijk kapot blijkt te zijn gegaan kort na de verkoop zou je op zich best aansproken kunnen worden) maar ik zou in dit geval gewoon een keurig briefje sturen (of een e-mail als je het adres niet hebt) waarin je de situatie uitlegt en gewoon zegt dat je de koper aanraadt om naar de Microsoft-service te gaan, dat je ze daarbij (als ze gegevens nodig hebben o.i.d.) best behulpzaam wilt zijn, maar dat het wat jou betreft daarmee ook ophoudt. Verdere spam van hun zijnde negeer je vervolgens gewoon.
Ja maar het product is NIET stuk, dat is de crux net hiero....
Ze zegt zelf dat ze het alleen "niet vertrouwd" maar dat hij na het opnieuw aanzetten gewoon doet, en dat ze er over gelezen had e.d.

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-01 22:20

Yor

Yor1313#2571

Bij de verkoop van dingen die niet echt uniek zijn, schrijf ik voor mezelf altijd het serienummer op van het spul wt ik verkoop. Wie weet had de koper zelf een kapotte xbox en probeert hij je nu zo te naaien?

http://yor.minitroopers.com

• MsG
  • Registratie: November 2007

MsG

Forumzwerver

Je zou uit schappelijkheid misschien de koper even helpen in de communicatie naar MS. Het blijft een lastige kwestie, ik geloof je op je woord dat hij helemaal goed was, echter zal de koper ook wel argwanend zijn aangezien hij net de aankoop de geest geeft. Ik ben wel benieuwd wat de reacties waren geweest als jij de koper was :).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
Yor schreef op maandag 16 maart 2009 @ 14:16:
Bij de verkoop van dingen die niet echt uniek zijn, schrijf ik voor mezelf altijd het serienummer op van het spul wt ik verkoop. Wie weet had de koper zelf een kapotte xbox en probeert hij je nu zo te naaien?
mjah dat heb ik idd niet gedaan, stom achteraf...... maar goed,ik heb ook verder niks meer gehoord erover (belden uurtje of 2/3 terug)
maar ik vind het gewoon ook mega lam/sneu voor ze.
MsG schreef op maandag 16 maart 2009 @ 14:18:
Je zou uit schappelijkheid misschien de koper even helpen in de communicatie naar MS. Het blijft een lastige kwestie, ik geloof je op je woord dat hij helemaal goed was, echter zal de koper ook wel argwanend zijn aangezien hij net de aankoop de geest geeft. Ik ben wel benieuwd wat de reacties waren geweest als jij de koper was :).
Tuurlijk, ik zou ook not amused zijn, maar we hebben het hier over 4 dagen na verkoop, blijkbaar heeft hij het een flinke tijd GOED gedaan, en nu pas dit.
Kijk was dit meteen na verkoop, dan kun je gaan nadenken over een dubieuze verkoop, maar na 4 dagen ?, nee denk het niet.

Ik heb me bereid getoond om de garantie te claimen..., ik heb er verder alleen niks over gehoord.
Maar nogmaals, het apparaat is niet stuk atm, ik hoorde hem zelfs spelen op de achtergrond.(als ik het goed hoorde)

[ Voor 47% gewijzigd door CrankyGamerOG op 16-03-2009 14:22 ]

Verwijderd

ik snap eigenlijk niet waarom je er zo druk over maakt , het ding is werkend verkocht klaar punt uit..

als de koper daarna problemen krijgt is dan pech voor de koper , niet van jou, ik zou er nog niet eens meer op reageren

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 14:21:
ik snap eigenlijk niet waarom je er zo druk over maakt , het ding is werkend verkocht klaar punt uit..

als de koper daarna problemen krijgt is dan pech voor de koper , niet van jou, ik zou er nog niet eens meer op reageren
Ik maak me er druk om omdat ik me er gewoon KLOTE bij voel, thats the key here.
Dan ben ik misschien een sentimentele/meelevende sukkel, maar dat ben ik nou eenmaal.

• Trubo
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:36
@TS, maak je niet druk.

De koper heeft het product gekocht na het laten zien van werking. Hierbij heb jij aangetoond van jou kant dat er niks mankeert aan het product en hierbij zijn meteen ook jouw plichten afgelopen. Tevens is het product gekocht met nog een garantie periode erbij zodat de koper aanspraak op garantie kan doen bij de fabrikant.

Jouw bereidheid om nog te ondersteunen in garantie afhandeling is alleen maar coulant.

Case closed

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
CrankyGamerOG schreef op maandag 16 maart 2009 @ 14:23:
...
...
Ik denk dat dat niet echt hoeft, voor de een is het makkelijker zich niet in een ander in te leven (of minder naief te zijn) dan voor de ander. Maar hou in gedachten:
Je dacht dat het product goed werkte toen je het verkocht. Er waren ook nooit aanwijzingen dat dat niet zo was.
Er is nog garantie van Microsoft voor het product.
De koper weet dat hij een tweedehands product koopt, hij betaalt ook geen nieuwprijs.
De koper kan het gewoon zelf oplossen, het is wellicht best goed voor hem als je hem stimuleert dat te doen :)

Verwijderd

CrankyGamerOG schreef op maandag 16 maart 2009 @ 14:14:
[...]

Ja maar het product is NIET stuk, dat is de crux net hiero....
Ze zegt zelf dat ze het alleen "niet vertrouwd" maar dat hij na het opnieuw aanzetten gewoon doet, en dat ze er over gelezen had e.d.
Nouja, dan zeg je dat toch? Dat het product niet defect was toen je het verkocht en dat het defect dat de koper beschrijft, naar jouw mening überhaupt niet kwalificeert als een defect, zodat je je überhaupt afvraagt waarom ze jou moet hebben. Laat je niet zo opfokken, is niet goed voor je bloeddruk en dat is dit soort akkefietjes niet waard.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2009 14:38 ]

• MsG
  • Registratie: November 2007

MsG

Forumzwerver

CrankyGamerOG schreef op maandag 16 maart 2009 @ 14:19:
[...]

mjah dat heb ik idd niet gedaan, stom achteraf...... maar goed,ik heb ook verder niks meer gehoord erover (belden uurtje of 2/3 terug)
maar ik vind het gewoon ook mega lam/sneu voor ze.

[...]

Tuurlijk, ik zou ook not amused zijn, maar we hebben het hier over 4 dagen na verkoop, blijkbaar heeft hij het een flinke tijd GOED gedaan, en nu pas dit.
Kijk was dit meteen na verkoop, dan kun je gaan nadenken over een dubieuze verkoop, maar na 4 dagen ?, nee denk het niet.

Ik heb me bereid getoond om de garantie te claimen..., ik heb er verder alleen niks over gehoord.
Maar nogmaals, het apparaat is niet stuk atm, ik hoorde hem zelfs spelen op de achtergrond.(als ik het goed hoorde)
Flinke tijd zegt niks. Misschien hebben ze hem een uurtje gebruikt in die 4 dagen. Maar als je je bereidheid hebt getoond de garantie te claimen vind ik dat je genoeg hebt gedaan.

offtopic:
Hoe zit dit eigenlijk juridisch? Stel je hebt een fout die pas na 4 uur op treed. Je verkoopt hem, laat hem een half uurtje zien, koper denkt dat alels goed zit. Speelt thuis langer dan 4 uur en floep, het probleem treed op. Sta je aardig zwak als koper dan lijkt me?

[ Voor 12% gewijzigd door MsG op 16-03-2009 14:46 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Een tijdje terug heb ik ook een xbox overgekocht van iemand. In het begin deed hij het prima, maar na een paar weken ging deze ook opeens kapot. Eerst deed het nog af en toe (zoals nu het geval is bij jouw xbox), maar na een tijdje deed hij helemaal niks meer.

Balen natuurlijk, maar ik kan het de verkoper niet kwalijk nemen, want de xbox360 is gewoon een prut produkt. Gelukkig wordt het door Microsoft netjes, snel en geheel gratis opgelost. Je hoeft alleen maar een formulier op een internet site in te vullen en daarna wordt de xbox bij jou thuis opgehaald en na een week werkend teruggebracht. Dus dat moet jouw koper ook maar regelen.

Als de koper dichtbij woont kan je nog voorstellen dat jij de xbox ophaalt en laat maken door Microsoft, maar als hij ver weg woont is het veel makkelijker, goedkoper en sneller als ie het zelf regelt.

• Pumbaa82
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
Ik had een tijd geleden een nieuw aangeschafte xbox 360 die gewoon uit de intertoys kwam.

Deze gaf ook 3 rode stukken van de cirkel.
Probleem was toen verholpen door de harde schijf los te koppelen.
(dan kon je geen profielen etc. opslaan, maar wel aantonen dat daar het probleem zit)

Terug geweest naar de winkel, harde schijf om kunnen ruilen.
Met deze nieuwe harde schijf deed hij het weer gewoon (betrof btw een pro versie 60 gb)

Afgezien van dit stukje troubleshooting.

Je hebt een werkend product tweedehands verkocht, en naar jouw weten zou deze niet kapot zijn geweest.
Jij weet niet wat hun er mee hebben uitgespookt in die 4 dagen.
Misschien is ie wel van de trap/kast/te hoog gevallen of bij het vervoer kei hard in de achterbak gegooid en met 80 over drempeltjes gescheurd.

Je zou nog kunnen doorverwijzen naar de microsoft support, maar je hebt niets om je schuldig over te voelen.
Hoe vervelend ook voor de koper. Dit is gewoon een risico wat je loopt als je tweedehands koopt.

Mijn mening: Als hij garantie verwacht, dan had hij niet zo op zijn centen moeten kijken en gewoon naar de winkel moeten gaan voor een nieuwe.

Yup, intertoys klinkt kinderachtig (en/of duur) maar denk dat hier wel het voordeel duidelijk wordt gemaakt.
Ik had voor die persoon een fysieke winkel nodig waar gewoon met de bon aan de kassa/servicebalie gezeurd kon worden als er iets mis was.

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

CrankyGamerOG schreef op maandag 16 maart 2009 @ 14:23:
[...]

Dan ben ik misschien een sentimentele/meelevende sukkel, maar dat ben ik nou eenmaal.
Maar aan de andere kant ben je redelijk fel naar de koper toe en trek je duidelijk je handen af van de transactie.

Ik snap om eerlijk te zijn het doel van dit topic dan ook niet helemaal. Je hebt duidelijk voor jezelf al bepaald dat het niet jouw probleem is en laat dat ook duidelijk merken aan iemand die iets anders suggereert. Dus wat verwacht je dan van dit topic, absolutie?

Overigens ben ik het verder volkomen met je eens, hoor. Garantie tot de deur als je iets koopt, en verantwoordelijkheid van de koper. Als hij het werkend heeft gezien en vond dat het voldoende was hoef jij er een paar dagen later echt niets meer aan te doen. Wie weet wat hij er intussen nog mee gedaan heeft..

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Pumbaa82 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 14:55:
Jij weet niet wat hun er mee hebben uitgespookt in die 4 dagen.
Misschien is ie wel van de trap/kast/te hoog gevallen of bij het vervoer kei hard in de achterbak gegooid en met 80 over drempeltjes gescheurd.
Of misschien hebben ze hem pas na 4 dagen voor het eerst aangezet, na er heel voorzichtig mee naar huis gereden te zijn, en meteen bij de eerste start een RROD. Zou ook nog kunnen.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
TerraGuy schreef op maandag 16 maart 2009 @ 15:10:
[...]

Of misschien hebben ze hem pas na 4 dagen voor het eerst aangezet, na er heel voorzichtig mee naar huis gereden te zijn, en meteen bij de eerste start een RROD. Zou ook nog kunnen.
Nee dat is dus niet zo, ze zei letterlijk dat ze al die 4 dagen niets gemerkt hebben....
(dan geef je al aan hem vaker als die ene keer gebruikt te hebben imho).

En de doel van dit topic, tjah , geen idee eigenlijk, ik wilde zien of ik fout zat met me houding en me handelen, aangezien het grootste deel hetzelfde denkt/zegt als ik gedaan heb, heb ik me antwoord imho al.

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
gewoon antwoordje sturen dat je het lullig vind dat hij op zo'n korte tijd kappot is gegaan, maar dat het product op het moment van de verkoop werkend was (wat ze zelf toegegeven hebben) en dat jou verantwoordelijkheid hierbij ophoud.
Geef daarbij aan dat het product in de garantie zit, en wijs ze op de service dienst van MS. bied ze ook aan om hun het aankoopsbewijs te geven (indien dit niet bij verkoop gedaan is) zodat zei hiermee de garantie kunnen claimen.

• Bumba007
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-01 09:02
Ik begrijp niet waarom hier zo'n heisa gemaakt word. Als de xdoos kapot is, vertel haar dan dat ze het naar garantie doet want toen ze het bij jouw kocht werkte het.
Pagina: 1