Toon posts:

[Firefox] Maximale form-items voor een submit*

Pagina: 1
Acties:
  • 701 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben sowieso geen webdeveloper maar soms mot je wel ...

Ben bezig met een webpagina voor bestellingen en alles werkt optellingen etc.

Nu alleen nog even de adresgegevens en klaar ... Maar als ik om het even wat voor veld nog in de form plaats en ik druk op verzenden ( submit ) dan doet Firefox geen Post, IE daar in tegen doet het wel.

Probleem is gelijk in FF 3.07 en FF 2.12

Het maakt ook niet uit welk item ik weghaal als het totaal maar onder een X aantal blijft

Enig idee ? of is dit ouder dan de weg naar kralingen zodat er weinig over te vinden is in google of hier ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:33

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Misschien handig om het relevante deel van je script ook even te posten. En hoe veel velden heb je in je script en vanaf wanneer gaat het fout dan?

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat mis vanaf de 86ste input ( vreemd aantal ) dus 85 kan ik posten en met 86 niet meer

relevante code ... hoe basis wil je het hebben
<form action="mailto: ... SUBJECT=bestelling " method="post" enctype="text/plain" name="form1" target="_blank" id="form1" lang="nl"
... inputs
<input name="submit" type="submit" value="verzenden" /></p>
</form>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd IE post de hidden fields niet .. FF weer wel en ik had bewust hidden naamloze velden gebruikt om in de email die eruit moet komen wat scheiding te krijgen in de lap tekst

helaas een naam geven maakt niets uit voor het 85+ probleem

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2009 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Probeer eens een voorbeeld online te zetten (niet hier de hele code neerplempen!). Zorg ervoor dat die code zo minimalistisch mogelijk is, maar de fout wel degelijk toont (een testcase dus). Dan kunnen we er wat mee. Op deze manier is het namelijk gissen naar wat je bedoelt.

Normaliter heeft Firefox geen problemen met forms, dus het is waarschijnlijker een niet valide pagina dan dat je een bug hebt gevonden in Fx.

offtopic:
Er zit een mooi knopje bij elk van je posts (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif) waardoor je aan je eigen post nog wat kan toevoegen. Dat wordt meer gewaardeerd dan een dubbelpost :)

[ Voor 20% gewijzigd door mithras op 16-03-2009 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

IE heeft een maxium URL lengte van 2083 characters: Maximum URL length is 2,083 characters in Internet Explorer.

Er kan ook een limiet op je webserver zitten: http://httpd.apache.org/d...ore.html#limitrequestbody

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voorbeeld online ... AUW die is er wel maar alleen voor een select groepje ... grrr

Ik heb even een testcase gemaakt met 120 inputs en die post wel in FF ...

blijft over een fors aantal tabellen ( what else is new ) en tabellen in tabellen omdat ik alles vertikaal wilde hebben maar weer wel naast elkaar ...

**** niet netjes maar dit is de code waarop FF fout loopt ***
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
<table width="629" border="0">
        <tr>
          <td width="332"><table width="310" border="0">
            <tr>
              <td width="203">Totaal items bestelling </td>
              <td width="97"><input name="Totaal items" type="text" id="afrekTotaal" value="0" size="7" maxlength="7" readonly="true" /></td>
            </tr>
            <tr>
              <td>Totaal prijs bestelling</td>
              <td><input name="afrekPrijs" type="text" id="afrekPrijs"value="0" size="7" maxlength="7" readonly="true" /></td>
            </tr>
            <tr>
              <td>Totaal gewicht bestelling </td>
              <td><input name="afrekGewicht" type="text" id="afrekGewicht" value="0" size="7" maxlength="7" readonly="true" /></td>
            </tr>
            <tr>
             <td>Verzenden</td>
              <td><input type="checkbox" name="checkbox" value="checkbox" /></td>
            </tr>
            <tr>
              <td>&nbsp;</td>
              <td>&nbsp;</td>
            </tr>
            <tr>
              <td>&nbsp;</td>
              <td>&nbsp;</td>
            </tr>
            <tr>
              <td>&nbsp;</td>
              <td>&nbsp;</td>
            </tr>
            <tr>
              <td>&nbsp;</td>
              <td>&nbsp;</td>
            </tr>
            <tr>
              <td>&nbsp;</td>
              <td>&nbsp;</td>
            </tr>
            <tr>
              <td>&nbsp;</td>
              <td>&nbsp;</td>
            </tr>
          </table></td>
          <td width="287"><table width="310" border="0">
            <tr>
              <td width="106">Naam</td>
              <td width="194"><input name="Naam" type="text" size="30" maxlength="30" /></td>
            </tr>
            <tr>
              <td>Voornaam</td>
              <td><input name="Voornaam" type="text" size="30" maxlength="30" /></td>
            </tr>
            <tr>
              <td>Adres </td>
              <td><input name="Adres" type="text" size="30" maxlength="50" /></td>
            </tr>
            <tr>
              <td>HuisNR</td>
              <td><input name="HuisNr" type="text" size="6" maxlength="6" /></td>
            </tr>
            <tr>
              <td>Postcode</td>
              <td><input name="Postcode" type="text" size="10" maxlength="10" /></td>
            </tr>
            <tr>
              <td>Plaats</td>
              <td><input name="Plaats" type="text" size="30" maxlength="30" /></td>
            </tr>
            <tr>
              <td>Telefoon 1 </td>
              <td>&nbsp;</td>
            </tr>
            <tr>
              <td>Telefoon 2 </td>
              <td>&nbsp;</td>
            </tr>
            <tr>
              <td>&nbsp;</td>
              <td>&nbsp;</td>
            </tr>
            <tr>
              <td>&nbsp;</td>
              <td>&nbsp;</td>
            </tr>
          </table></td>
        </tr>
      </table>

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 16-03-2009 14:39 . Reden: code blokken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik zie dat je mailto: in je form action hebt... het is netter om daar een serverside script voor te gebruiken :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Ik heb nog nooit een probleem gehoord mbt. aantal input velden in Firefox, en ben er zelf ook nog nooit tegenaan gelopen. Ik verwacht ook eerder een error in de HTML code als een bug in Firefox.

Met, zoals mithras zegt, een online testcase van je, kunnen we iets beter helpen. Zitten er bijvoorbeeld ook Javascripts in de website die het kunnen verpesten? Doet Firefox helemaal niets (niet eens een refresh?), of wel een "refresh" maar er komt geen data mee? Of, of...

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alex) schreef op maandag 16 maart 2009 @ 14:28:
Ik zie dat je mailto: in je form action hebt... het is netter om daar een serverside script voor te gebruiken :)
i know

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
Dit zou ook best eens het probleem kunnen zijn. Met mailto: acties ben je niet alleen afhankelijk van de browser, maar ook van de mailclient. En die twee willen nog wel eens flink tegen elkaar schelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Op het eerste gezicht is weinig mis met deze code. Alleen het readonly attribute is niet correct gebruikt. Dit gedeelte bevat dus niet de fout.

Daarom raad ik je nogmaals aan mijn bovenstaande post te lezen en een complete testcase te maken en deze op een plek te zetten waar we het ook kunnen testen. Desnoods een html in een pastebin gooien die ieder lokaar kan uitproberen (wanneer het slechts html is, kan zoiets geen probleem zijn).

Verder zie ik in deze code geen <form> declaratie. Dus waar de andere het over hebben, het mailto: gedeelte, kan eigenlijk zo niet bekeken worden. Wel kan je zelf ook zien:
action = uri [CT]
This attribute specifies a form processing agent. User agent behavior for a value other than an HTTP URI is undefined.

[ Voor 27% gewijzigd door mithras op 16-03-2009 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mcDavid schreef op maandag 16 maart 2009 @ 14:48:
[...]

Dit zou ook best eens het probleem kunnen zijn. Met mailto: acties ben je niet alleen afhankelijk van de browser, maar ook van de mailclient. En die twee willen nog wel eens flink tegen elkaar schelden.
mailclient wordt vanuit IE wel gestart ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mithras schreef op maandag 16 maart 2009 @ 14:49:
Op het eerste gezicht is weinig mis met deze code. Alleen het readonly attribute is niet correct gebruikt. Dit gedeelte bevat dus niet de fout.

Daarom raad ik je nogmaals aan mijn bovenstaande post te lezen en een complete testcase te maken en deze op een plek te zetten waar we het ook kunnen testen. Desnoods een html in een pastebin gooien die ieder lokaar kan uitproberen (wanneer het slechts html is, kan zoiets geen probleem zijn).

Verder zie ik in deze code geen <form> declaratie. Dus waar de andere het over hebben, het mailto: gedeelte, kan eigenlijk zo niet bekeken worden. Wel kan je zelf ook zien:

[...]
Nee ik bedenk zelf erg weinig code ... dreamweaver mag het meeste werk doen ;-)

HTML - code ... Ook die bevat nogal wat zaken die ik er dan eerst uit moet halen... grrrrrr

wel net even met wat mensen gebeld die er wel bij kunnen en allemaal hetzelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 14:53:
[...]

mailclient wordt vanuit IE wel gestart ...
En bij gebruik van Firefox wordt de email-client alleen gestart bij maximaal 85 velden? Het hangt er niet vanaf wat voor veld dat is (text, select, radio, ...)?
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 15:00:
Nee ik bedenk zelf erg weinig code ... dreamweaver mag het meeste werk doen ;-)
HTML - code ... Ook die bevat nogal wat zaken die ik er dan eerst uit moet halen... grrrrrr

wel net even met wat mensen gebeld die er wel bij kunnen en allemaal hetzelfde probleem
Sja, je zal er wel zelf iets voor moeten doen. Maar aangezien andere het ook hebben, kunnen we iedergeval een fout mbt instellingen van browser/email-client waarschijnlijk wel uitsluiten.
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 15:21:
[...]

nee helaas any field will kill my postability het maakt ook niet uit waar ik het veld zet
Uit je eerste post begreep ik dat je pas bij veld nummer 86 problemen had? :?

Maar nu kun je dus helemaal geen form versturen met Firefox? Heb je ooit een van je zelfgemaakte form's wel kunnen posten met Firefox? Staat er bijvoorbeeld een default email-client ingesteld?

[ Voor 21% gewijzigd door OkkE op 16-03-2009 15:33 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OkkE schreef op maandag 16 maart 2009 @ 15:11:
[...]

En bij gebruik van Firefox wordt de email-client alleen gestart bij maximaal 85 velden? Het hangt er niet vanaf wat voor veld dat is (text, select, radio, ...)?
nee helaas any field will kill my postability het maakt ook niet uit waar ik het veld zet

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2009 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmmm met wat beraad ...

Link verwijderd op verzoek

dit is dus de gewraakte pagina ...

any help will be appriciated ... nu post FF dus niet ... en in onderstaand pagina wel ...

Link verwijderd op verzoek

[ Voor 52% gewijzigd door RobIII op 16-03-2009 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dom idee; maar post het form eens naar een server-side page? Wie weet vreet een mailclient gewoon niet meer velden :?

[edit]ah, je code staat online...

Eerste wat me opvatl: "mailto:ca@test.nl_?SUBJECT=bestelling_?SUBJECT=Bestel_Form_Script" :?
Zou je de spaties (_) niet ook eens urlencoden? En dan zie ik 2x een subject...

[ Voor 61% gewijzigd door RobIII op 16-03-2009 17:42 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op maandag 16 maart 2009 @ 15:43:
Dom idee; maar post het form eens naar een server-side page? Wie weet vreet een mailclient gewoon niet meer velden :?

[edit]ah, je code staat online...

Eerste wat me opvatl: "mailto:ca@test.nl_?SUBJECT=bestelling_?SUBJECT=Bestel_Form_Script" :?
Zou je de spaties (_) niet ook eens urlencoden? En dan zie ik 2x een subject...
1x subject van gemaakt ... doesn't solve the problem

[ Voor 1% gewijzigd door RobIII op 16-03-2009 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 15:52:
[...]

1x subject van gemaakt ... doesn't solve the problem
En de rest van wat ik zei negeer je dan maar even?
Heb je al gekeken wat de maximale lengte voor de uiteindelijke url wordt? En gecontroleerd of het wel aankomt als je het naar (zeg) een PHP pagina (of voor mijn part Google) stuurt?

Daarbij is je online code verre van een test-case. We hebben niks aan lappen JS, opmaak, opsmuk en andere overbodige HTML. Gewoon een <form>, een stuk of -tig inputboxes en een submitknop maakt je probleem ook duidelijk (en als 't dat niet doet zit 't probleem in 1 van de dingen die je hebt weggelaten).

En wat is het nut van al die spaties in de input-name's :?
HTML:
1
<input name="Totaal gewicht    " type="hidden" value="748.67" />

[ Voor 36% gewijzigd door RobIII op 16-03-2009 15:58 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

RobIII schreef op maandag 16 maart 2009 @ 15:54:
HTML:
1
Ik gok uitlijnen in de uiteindelijke e-mail... 8)7

Ik zie trouwens nog steeds de spatie staan tussen het e-mailadres en ?Subject. Verder ligt het (denk ik) niet aan de (ranzige) Javascript, want als ik JS uitschakel werkt het versturen nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op maandag 16 maart 2009 @ 15:54:
[...]

En de rest van wat ik zei negeer je dan maar even?
Heb je al gekeken wat de maximale lengte voor de uiteindelijke url wordt? En gecontroleerd of het wel aankomt als je het naar (zeg) een PHP pagina (of voor mijn part Google) stuurt?
URLencodes spaces ... oops what's that
Voor zover ik had begrepen uit de verhalen wordt de data in de header verzonden ..

[quote]RobIII schreef op maandag 16 maart 2009 @ 15:54:
Daarbij is je online code verre van een test-case. We hebben niks aan lappen JS, opmaak, opsmuk en andere overbodige HTML. Gewoon een <form>, een stuk of -tig inputboxes en een submitknop maakt je probleem ook duidelijk (en als 't dat niet doet zit 't probleem in 1 van de dingen die je hebt weggelaten).

HTML:
1

was een poging tot uitlijnen maar dat kan eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
    <head>
        <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
        <title>Test</title>
    </head>

<body>
    <form action="mailto:ca@test.nl?SUBJECT=test" method="post" enctype="text/plain" name="form1" id="form1" lang="nl">
        <input type="text" name="txt01" value="0" /><input type="text" name="txt02" value="0" /><input type="text" name="txt03" value="0" /><input type="text" name="txt04" value="0" /><input type="text" name="txt05" value="0" /><input type="text" name="txt06" value="0" /><input type="text" name="txt07" value="0" /><input type="text" name="txt08" value="0" /><input type="text" name="txt09" value="0" /><input type="text" name="txt10" value="0" />
        <input type="text" name="txt11" value="0" /><input type="text" name="txt12" value="0" /><input type="text" name="txt13" value="0" /><input type="text" name="txt14" value="0" /><input type="text" name="txt15" value="0" /><input type="text" name="txt16" value="0" /><input type="text" name="txt17" value="0" /><input type="text" name="txt18" value="0" /><input type="text" name="txt19" value="0" /><input type="text" name="txt20" value="0" />
        <input type="text" name="txt21" value="0" /><input type="text" name="txt22" value="0" /><input type="text" name="txt23" value="0" /><input type="text" name="txt24" value="0" /><input type="text" name="txt25" value="0" /><input type="text" name="txt26" value="0" /><input type="text" name="txt27" value="0" /><input type="text" name="txt28" value="0" /><input type="text" name="txt29" value="0" /><input type="text" name="txt30" value="0" />
        <input type="text" name="txt31" value="0" /><input type="text" name="txt32" value="0" /><input type="text" name="txt33" value="0" /><input type="text" name="txt34" value="0" /><input type="text" name="txt35" value="0" /><input type="text" name="txt36" value="0" /><input type="text" name="txt37" value="0" /><input type="text" name="txt38" value="0" /><input type="text" name="txt39" value="0" /><input type="text" name="txt40" value="0" />
        <input type="text" name="txt41" value="0" /><input type="text" name="txt42" value="0" /><input type="text" name="txt43" value="0" /><input type="text" name="txt44" value="0" /><input type="text" name="txt45" value="0" /><input type="text" name="txt46" value="0" /><input type="text" name="txt47" value="0" /><input type="text" name="txt48" value="0" /><input type="text" name="txt49" value="0" /><input type="text" name="txt50" value="0" />
        <input type="text" name="txt51" value="0" /><input type="text" name="txt52" value="0" /><input type="text" name="txt53" value="0" /><input type="text" name="txt54" value="0" /><input type="text" name="txt55" value="0" /><input type="text" name="txt56" value="0" /><input type="text" name="txt57" value="0" /><input type="text" name="txt58" value="0" /><input type="text" name="txt59" value="0" /><input type="text" name="txt60" value="0" />
        <input type="text" name="txt61" value="0" /><input type="text" name="txt62" value="0" /><input type="text" name="txt63" value="0" /><input type="text" name="txt64" value="0" /><input type="text" name="txt65" value="0" /><input type="text" name="txt66" value="0" /><input type="text" name="txt67" value="0" /><input type="text" name="txt68" value="0" /><input type="text" name="txt69" value="0" /><input type="text" name="txt70" value="0" />                
        <input type="text" name="txt71" value="0" /><input type="text" name="txt72" value="0" /><input type="text" name="txt73" value="0" /><input type="text" name="txt74" value="0" /><input type="text" name="txt75" value="0" /><input type="text" name="txt76" value="0" /><input type="text" name="txt77" value="0" /><input type="text" name="txt78" value="0" /><input type="text" name="txt79" value="0" /><input type="text" name="txt80" value="0" />
        <input type="text" name="txt81" value="0" /><input type="text" name="txt82" value="0" /><input type="text" name="txt83" value="0" /><input type="text" name="txt84" value="0" /><input type="text" name="txt85" value="0" /><input type="text" name="txt86" value="0" /><input type="text" name="txt87" value="0" /><input type="text" name="txt88" value="0" /><input type="text" name="txt89" value="0" /><input type="text" name="txt90" value="0" />
        <input type="text" name="txt91" value="0" /><input type="text" name="txt92" value="0" /><input type="text" name="txt93" value="0" /><input type="text" name="txt94" value="0" /><input type="text" name="txt95" value="0" /><input type="text" name="txt96" value="0" /><input type="text" name="txt97" value="0" /><input type="text" name="txt98" value="0" /><input type="text" name="txt99" value="0" /><input type="text" name="txt100" value="0" />
        <input name="submit" type="submit" value="verzenden" />
    </form>
</body>
</html>

Testcase met 100 velden... werkt gewoon hoor; in IE en FX. Dus het zit ergens anders.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik had hetzelfde gedaan met 120 velden ging ook goed .... zal ik er een nieuw onderwerp van maken ?

staat een stuk terug

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2009 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 16:06:
zal ik er een nieuw onderwerp van maken ?
Waarom :?

Ik heb zojuist van alle 100 velden de waarde op "test bladiebla w00t!!" gezet en dan gaat 't mis in Fx. Dus het is gewoon een max. lengte beperking waar je tegen aan loopt (en logisch).

XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
    <head>
        <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
        <title>Test</title>
    </head>

<body>
    <form action="mailto:ca@test.nl?SUBJECT=test" method="post" enctype="text/plain" name="form1" id="form1" lang="nl">
        <input type="text" name="txt01" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt02" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt03" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt04" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt05" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt06" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt07" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt08" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt09" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt10" value="test bladiebla w00t!!" />
        <input type="text" name="txt11" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt12" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt13" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt14" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt15" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt16" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt17" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt18" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt19" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt20" value="test bladiebla w00t!!" />
        <input type="text" name="txt21" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt22" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt23" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt24" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt25" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt26" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt27" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt28" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt29" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt30" value="test bladiebla w00t!!" />
        <input type="text" name="txt31" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt32" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt33" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt34" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt35" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt36" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt37" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt38" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt39" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt40" value="test bladiebla w00t!!" />
        <input type="text" name="txt41" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt42" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt43" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt44" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt45" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt46" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt47" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt48" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt49" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt50" value="test bladiebla w00t!!" />
        <input type="text" name="txt51" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt52" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt53" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt54" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt55" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt56" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt57" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt58" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt59" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt60" value="test bladiebla w00t!!" />
        <input type="text" name="txt61" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt62" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt63" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt64" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt65" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt66" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt67" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt68" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt69" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt70" value="test bladiebla w00t!!" />                
        <input type="text" name="txt71" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt72" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt73" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt74" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt75" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt76" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt77" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt78" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt79" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt80" value="test bladiebla w00t!!" />
        <input type="text" name="txt81" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt82" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt83" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt84" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt85" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt86" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt87" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt88" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt89" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt90" value="test bladiebla w00t!!" />
        <input type="text" name="txt91" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt92" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt93" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt94" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt95" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt96" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt97" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt98" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt99" value="test bladiebla w00t!!" /><input type="text" name="txt100" value="test bladiebla w00t!!" />
        <input name="submit" type="submit" value="verzenden" />
    </form>
</body>
</html>

Dit doet bij Fx dus niets.

[ Voor 95% gewijzigd door RobIII op 16-03-2009 17:41 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Nvm.

[ Voor 99% gewijzigd door OkkE op 16-03-2009 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thanks

dan doet FX het dus anders dan IE met oneindig in de header gooien.... en nu maar kijken of ik het passend kan maken voor FX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 16:15:
thanks

dan doet FX het dus anders dan IE met oneindig in de header gooien.... en nu maar kijken of ik het passend kan maken voor FX
Ik zou beginnen met mezelf eens af te vragen waarom ik uberhaupt mailto: zou willen gebruiken ;) Maak gewoon een mooi mail formuliertje dat je post naar een php/asp/whatever; dan kun je ook server-side je checks uitvoeren (want die JS checks helpen voor geen meter als ik JS uit zet) en de mail opmaken zoals je wil.

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 16-03-2009 16:20 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De enige oplossing is de boel serverside afhandelen, met POST. Dan heb je sowieso waarschijnlijk een grotere limiet, en je kan het opdelen in meerdere pagina's als het te groot wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het enige probleem met de serverside is ... de scripts wijzen naar een pad [hoofd account naam] waar dit niet onder valt dus ik kan nog niks met een cgiemail ...

PHP / ASP ... als er zich een vrijwilliger meldt om alles om te zetten ... PHP ... is apache server

probeer de boel wat uit te dunnen zodat FX het ook doet en klaar is klara

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2009 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:36

crisp

Devver

Pixelated

http://www.isolani.co.uk/articles/mailto.html

mailto: is gewoon een paupere oplossing.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 16:30:
PHP / ASP ... als er zich een vrijwilliger meldt om alles om te zetten ... PHP ... is apache server
Helaas is werving hier niet toegestaan ;)

Het lijkt me dat je hier wel mee verder kunt; volgende keer even wat verder kijken dan je neus lang is een een degelijke test-case maken scheelt al een boel ;)

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.