Hallo,
Ik ben een totale VBA newbie en heb mij vorige week door een dikke berg VBA googlecode geworsteld. Daarme ben ik een flink eind gekomen maar nu loop ik toch echt vast. Ik weet dat mijn code niet heel erg goed is maar het werkt voor zover ik wil. Ik heb 4 command buttons gemaakt voor het kopieren->plakken van een opgemaakte regel. Die opgemaakte regel staat op de "DATA en INVULSHEET", en wordt gekopieerd naar "Risico-analyse". Tot dusver alles goed. Zie hier de huidige code:
Voorbeeld:
Ik klik op rij 35, kolomB en klik op "nieuwe deeltaak". Prima, het werkt. Ik selecteer rijen 36+37 kolom B en klik op "nieuwe deeltaak" en krijg alleen een nieuwe deeltaak op rij 36.
Waar gaat het fout? En waar vind ik een oplossing?
Ik zie het even niet meer, en heb echt mijn best gedaan voordat ik heb besloten hier toch om hulp te roepen. Ik verwacht niet van jullie mij even kant en klare code te geven want ik weet hoe het hier werkt
dus voor een schop in de goede richting ben ik al bijzonder dankbaar 
Alvast bedankt!
Daan
Ik ben een totale VBA newbie en heb mij vorige week door een dikke berg VBA googlecode geworsteld. Daarme ben ik een flink eind gekomen maar nu loop ik toch echt vast. Ik weet dat mijn code niet heel erg goed is maar het werkt voor zover ik wil. Ik heb 4 command buttons gemaakt voor het kopieren->plakken van een opgemaakte regel. Die opgemaakte regel staat op de "DATA en INVULSHEET", en wordt gekopieerd naar "Risico-analyse". Tot dusver alles goed. Zie hier de huidige code:
Mijn probleem was dat als ik niet eerst kolom A selecteerde de opmaak niet wordt herkend. Dat onderving ik door er het volgende van te maken:Private Sub hoofdtaak_Click()
'
' Macro4 Macro
' Macro recorded 13-3-2009 by a036822
'
'
Sheets("DATA en INVULSHEET").Select
ActiveSheet.Rows(18).Select
Selection.Copy
Sheets("Risico-analyse").Select
ActiveSheet.Paste
End Sub
Dit werkt prima, behalve wanneer ik meerdere rijen selecteer en op het aanmaken van een nieuwe deeltaak druk. Ik wil dan namelijk graag dat alle 5 de rijen als deeltaak worden overgeschreven, nu is dat maar 1 rij.Private Sub hoofdtaak_Click()
'
' Macro4 Macro
' Macro recorded 13-3-2009 by a036822
'
'
Sheets("DATA en INVULSHEET").Select
ActiveSheet.Rows(18).Select
Selection.Copy
Sheets("Risico-analyse").Select
Rows(ActiveCell.Row).Select
ActiveSheet.Paste
Application.CutCopyMode = False
End Sub
Voorbeeld:
Ik klik op rij 35, kolomB en klik op "nieuwe deeltaak". Prima, het werkt. Ik selecteer rijen 36+37 kolom B en klik op "nieuwe deeltaak" en krijg alleen een nieuwe deeltaak op rij 36.
Waar gaat het fout? En waar vind ik een oplossing?
Ik zie het even niet meer, en heb echt mijn best gedaan voordat ik heb besloten hier toch om hulp te roepen. Ik verwacht niet van jullie mij even kant en klare code te geven want ik weet hoe het hier werkt
Alvast bedankt!
Daan
[ Voor 6% gewijzigd door dan0s op 16-03-2009 13:08 ]
--0--