Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan de laatste tijd kan ik niet(correct) inloggen in Windows Vista home premium 64 bit met mijn gebruikers account. Als ik mijn wachtwoord in typt krijg ik tijdens het laden van mijn account een melding dat bureaublad wordt voorbereid en daarna een melding dat mijn gebruikersprofiel niet is geladen. Er wordt een tijdelijke gebruikersprofiel aangemaakt waarmee ik kan werken. Als ik in mijn logboeken kijkt staat een onbekend informatie van wat het probleem precies is. In het logboek staat het volgende:

Het lokaal opgeslagen profiel kan niet worden geladen. Dit wordt mogelijk veroorzaakt door onvoldoende toegangsrechten of een beschadigd lokaal profiel.

DETAIL - Onherstelbare fout bij I/O-bewerking die door het register is geïnitialiseerd. Het register kan een van de bestanden met de systeeminstallatiekopie van het register niet inlezen, wegschrijven of leegmaken.

Windows geeft een gebeurtenis ID 1502 weer. Ik ben gaan googlen wat 1502 inhoudt en er staan niet echt oplossingen, althans ik ben ert wijzer van geworden om het probleem op te lossen.

Ik heb een hardisk controle gedaan en er zijn geen fouten gevonden. Ik heb virusscan uitgevoerd met AVG geen virus gevonden. Handelingen als veilige modus opstarten en veilige modes opstarten met netwerk hielpen ook niet. Daarnaast heb ik ook in cmd de commando nesh int tcp set global autotuninglevel=disabeld (dit zag op een van de websites hieronder) uitgevoerd maar dit hielp ook niet. websites zoals http://www.vistaheads.com/forums/mic...correctly.html en http://www.techtalkz.com/windows-vis...correctly.html hielpen mij ook niet.n doen, Mijn gebruikersaccount heeft admin rechten. Kunnen jullie mij helpen? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Is systeemherstel geen optie?

Dit heb ik ook nog gevonden,
Maar er is ook een registersleutel met de profielen en die is te vinden onder "HKEY_LOCAL_MACHINE -> SOFTWARE -> Microsoft -> Windows NT -> CurrentVersion -> ProfileList". Probeer in veilige modus maar deze sleutel te gaan. (Om het register te openen tik je in het startmenu "Regedit" in en druk je tegelijk op "Control+Shift+Enter", want je hebt admin-rechten nodig. (Geef dus toestemming) In de subsleutels van deze sleutel, staan esleutels met lange nummers en letters, klik ze een voor een aan en kijk in het rechtervenster of je bij het item "ProfileImagePath" de gebruikersnaam staat. (C: -> Users -> {"gebruikersnaamnaam"})
Als je hem hebt gevonden moeten er de volgende gegeven staan bij "RunLogon_script_Sync", "0x00000000 (0)" als dan niet zo is dubbelklik je op het item en geef je het item de waarde "0"
mee. Dan heb je een kans dat hij het weer doet.
Zo niet moet je even kijken bij de twee _link_s die ik je gegeven heb!

[ Voor 94% gewijzigd door filenox op 16-03-2009 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 13:00

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Volgens mij is daar wel een tooltje voor UHPClean volgens mij, is een installertje van microsoft die bij het afsluiten van je PC even een service draait die ervoor zorgt dat je profiel netjes blijft, ik heb hiermee de sporadische kan user profiel niet laden probleempjes onder XP64 ook kunnen oplossen...

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan|IA2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-06-2021
Net wat Filenox zegt, gebruik Systeemherstel of eventueel Windows Backup, als je die aan hebt staan.

Probeer anders ook in Veilige modus op te starten en kijk of ie het daar wel goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attixx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-08 10:04
Mocht dat niet helpen kan je ook eens het volgende proberen:
http://windowshelp.micros...538-c9b05c22001e1033.mspx
Heeft mij al veel geholpen onder WinXP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Filenox, Bedankt voor de uitleg voor de handelingen in regedit. Helaas heeft het niet gewerkt, want de waarde stond al op RunLogon_script_Sync", "0x00000000 (0)" en mijn computer opnieuw gestart en nog steeds het zelfde probleem . Ik heb wel een vraag je of het noodzakkelijk is om eerst een back-up te maken om windows herstel te kunnen uitvoeren, wat ik eigenlijk wil is een windows herstel te kunnen uitvoeren zonder een back-up te maken. Ik heb namelijk niet genoeg ruimte om een back-up te maken van mijn c-schijf.

@ Attix bedankt voor de link maar veel helpt het niet als het gaat om bepaalde programma's, want als mijn c/user kopieer naar mijn nieuwe user account wordt niet alles hersteld. Bijvoorbeeld MS-outlook, newsleecher, winamp(custom settings) etc.. Ik moet wel zeggen dat wel een goede alternatief is.

Verder heb ik nog een laatste vraag; als ik windows vista opnieuw installeer zou ik weer dezelfde probleem krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2009 23:24 ]

Pagina: 1