Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

datasheet marquant mca-200 versterker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor een kratradio de marquant mca-200 gebruikt.

Ik heb verschillende stekkertjes in mijn kratradio zitten zodat ik makkelijk kan wisselen tussen stroom van een adapter en ondertussen accu apart opladen of de accu aan de versterker.

Gister trok ik per ongeluk de stekker van de kabel van de accu af, geen probleem dacht ik ik sluit hem zo wel even aan. Maar toen lette ik niet op en sloot de - aan de + en andersom |:( Toen deed die het dus niet meer. Volgens mij is er alleen een condensator uit elkaar gesprongen en verder niks.

Nu zoek ik dus een datasheet van de marquant mca-200 zodat ik er een nieuwe condensator in kan solderen?

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:06
well... kan je niet gewoon dat ding openschroeven en die condensator vervangen? je kan toch gewoon lezen wat voor eentje het is? verder heb je denk ik aardige kans dat er behalve die condensator nog meer kapot is. vaak is het lastig of niet mogelijk om erachter te komen wat het uiteindelijk is. probeer in ieder geval door te meten met een multimeter oid wat er fout zit.

Verwijderd

Is niet gewoon de zekering kapot?

Waarom heb je het vermoeden dat er een condensator geklapt is? Als er echt eentje geklapt is ruik je dat wel, en zit het ding vol met troep. Ik zou dan geen moeite meer doen om dat ding te maken, voor 20 euro heb je een nieuwe (of kijk even hier, die zijn veel beter dan zo'n Kijkshop huismerk geval).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem open gedraait en aangezien de condensator in stukjes in de behuizing lag weet ik vrij zeker dat die kapot is maar ik kan dus niet meer zien wat er op heeft gestaan..
Toen ik de stroom verkeerd aansloot klapte er iets en kwam er aardig wat (stinkende) rook uit.

Het was volgus mij maar een kleine condensator en ik vind het verschil tussen 1 euro of 20 euro nog best groot als het gemaakt zou kunnen worden met een nieuwe condensator.

• ChaosZ0ne
  • Laatst online: 22:06
je kan toch gewoon een nieuwe erin solderen en kijken of het weer werkt? geen probleem lijkt mij... voltage zal wss 16 volt oid zijn, waarde valt mss nog wel af te lezen aan de oude...

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:56
Ik denk dat het probleem is dat hij niet weet welke condensator hij erin moet zetten.

Als die oude uit elkaar is geklapt dan valt daar waarschijnlijk niet meer op af te lezen wat voor waarde die had.

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:19

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

heb je foto's?

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• dalus
  • Laatst online: 29-07 07:21

dalus

Firing Sparks

Ik kan je nu al vertellen dat het niet de elko is. Er zit een diode antiparallel op de voedingslijn in. Dus als je hem verkeerd om aansluit krijg je kortsluiting en springt de zekering. Open draaien, diode en zekering vervangen. Dan heb je een grote kans dat alles weer werkt :)

Ken iemand die hetzelfde deed, zekering bleef maar doorbranden. Deed hij er uiteindelijk een 30A zekering in :S Naja diode dood elko's en versterker nog heel :P

High Powered Madness

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-11 14:34
Als de TS zegt dat er inderdaad een Condensator gesprongen is, lijkt mij dat dit een BufferEclo van de voeding is. Dus gewoon een exemplaar van 16V en 2200uF of meer lijkt me een goede oplossing als je hem echt wil maken. Heb je anders niet ongeveer de maten van de Condensator, dan heb je al een idee van zijn Capaciteit.

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

Verwijderd

Topicstarter
condensator was denk ik een centimeter hoog en een 0,5 cm diameter.

Foto kan ik vanavond pas maken, maar ik denk eigenlijk dat alleen mensen met dezelfde versterker hier iets aan hebben???

De zekering heb ik gecontroleerd die is niet kapot.
Pagina: 1