[Netbeans 6.5]Ontwikkelen via FTP

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik ontwikkel op een externe server. Dit beteken dat ik mijn files open & save door gebruik te maken van FTP. Eclipse heeft daarvoor de 'Remote System Plugin' om 'real-time' te FTP'en. Helaas werkt deze plugin niet geweldig.
Nu zag ik dat Netbeans het ook zou ondersteunen. Ga ik echter verder kijken op http://blogs.sun.com/netbeansphp/entry/ftp_support_added, dan lijkt het erop dat je bij Netbeans gewoon lokaal ontwikkeld en telkens bij 'Run configuration' alles moet uploaden. Dat is dus niet wat ik zoek.

Wie weet of ik met Netbeans ook echt op een andere server kan werken en 'realitime' alles via FTP verstuur? Ik heb het eea geprobeerd, maar het lukt me alleen om lokaal een project aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietPuk.nl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-01 14:12
Eerlijk gezegt heb ik daar geen ervaring mee. Vroeger ontwikkelde ik ook met remote files maar dan via windows filesharing. Dat werkte prima.

Het is in mijn optiek echter handiger om een versiebeheersysteem te gebruiken zoals Subversion. Je files staan dan ook remote en je hebt gelijk de mooie functionaliteit van versioning.

Daarnaast zou je kunnen kijken naar andere manieren van remote files ipv FTP. FTP is eigenlijk al een tijd verouderd. NFS (Network File System) zou uitkomst kunnen bieden. Bestaan voor vrijwel alle platforms.

Hopelijk kan je hier iets mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je project staat altijd lokaal, maar als je aangeeft dat de server ergens anders staat dan kan Netbeans de wijzigingen voor je uploaden. Dit kan je handmatig aangeven of met Run triggeren.

Je zou anders iets met NFS of WebDAV moeten doen als je OS dat transparant kan aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Dit topic hoort meer thuis in programming, aangezien de topics die vroeger in Development Tools & Environments hoorde nu daar mogen.

dus -> PRG

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 14:14

Matis

Rubber Rocket

Ik zal in jouw geval gaan voor NFS en gebruik maken van SVN/CVS. Op deze manier werken we eigenlijk allemaal hier op het werk. Een NFS op de develop-machine(server) en via de ssh het programma bouwen en debuggen (kan ook via je OO, maar zo werken we nu eenmaal niet). Daarnaast maken we gebruik van CVS wat weer heel goed te integreren valt met Eclipse.
Anyway, ik zal gaan voor NFS (mits dat mogelijk is binnen je werkomgeving) en eventueel VPN als de server echt extern draait.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gekkie_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-06 20:21

_Gekkie_

And the cow said: Helloooooow?

Wij zijn ook aan het kijken naar NetBeans hier op het werk... Echter wij werken op Windows machines, de development servers zijn linux, dus die share die hier geopperd wordt is lastig...

Onze setup is SVN + ssh op development in ZDE 5.5 middels een SFTP verbinding (die ook in Netbeans 6.7+ zit) maar inderdaad 'live' editen zit er helaas (nog) niet in... Wij moeten dus nog maar op ZDE blijven hangen...

Gekkie is a proud member of TheBenny!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:58
Je kan toch gewoon die FTP map laden met Novell NetDrive? Dan heb je gewoon een lokale schijf erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Op de externe server maken we gebruik van SVN. Dus alles wat we ontwikkelen op de server mbv FTP wordt in SVN gezet. De reden om te kiezen voor deze wat zeldzame opstelling is dat de configuratie van verschillende servers (localhost en de externe server) vaak subtiel verschillen. Denk aan Windows vs. linux of verschillende .htaccess files etc.

We kunnen een hele discussie gaan voeren of dit de beste oplossing is (of dat ik toch lokaal moet ontwikkelen), maar dat is niet mijn insteek. Bovendien heb ik simpelweg niet de mogelijkheid om iets te veranderen aan de huidige opstelling..

Mijn insteek is: Ik heb de huidige opstelling: hoe kan ik deze opstelling zo optimaal mogelijk gebruiken. Zoals je leest faalt Eclipse icm Remote System plugin helaas regelmatig.
Misschien dat een ander protocol uitkomst biedt. Ik ga iig eens kijken of Novell Netdrive of NFS mogelijkheden biedt, maar ben bang van niet... Mijn eigen PC is een Windows-bak en de externe server is linux, beiden niet voorzien van Novell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Gekkie_ schreef op maandag 16 maart 2009 @ 20:23:
Echter wij werken op Windows machines, de development servers zijn linux, dus die share die hier geopperd wordt is lastig...
Zo lastig hoeven die shares dan niet te zijn. Met Samba op de Linux machines kun je eenvoudig Windows shares aanmaken, en mocht dat geen optie zijn kun je altijd nog een NFS client op de Windows werkstations gebruiken. Die uit Microsoft Windows Services for UNIX bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gekkie_
  • Laatst online: 24-06 20:21

_Gekkie_

And the cow said: Helloooooow?

Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 22:58:
[...]
Zo lastig hoeven die shares dan niet te zijn. Met Samba op de Linux machines kun je eenvoudig Windows shares aanmaken, en mocht dat geen optie zijn kun je altijd nog een NFS client op de Windows werkstations gebruiken. Die uit Microsoft Windows Services for UNIX bijvoorbeeld.
Klopt, zou je denken... Toch is de samba niet bepaald snel (itt tot SFTP) en lukte het me niet om onder vista de unix installatie goed te krijgen...

Aan de andere kant: zo'n gekke requirement is het toch ook niet? :+
(het gaat immers al jaren goed in ZDE)

Gekkie is a proud member of TheBenny!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDane
  • Laatst online: 11:58

TheDane

1.618

Waarom niet met een remote desktop op de server werken?

Ik werk zelf overigens (ook) met ZDE, ook direct op de externe server, en dat gaat volledig probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 14:14

Matis

Rubber Rocket

TheDane schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 22:27:
Waarom niet met een remote desktop op de server werken?
Ja kan ook nog.

Op die manier hebben we ook een keer een project opgezet om te testen, bleek niet echt bevorderlijk voor de performance van de server als daar meerdere user op aanmelden middels remotedesktop. Dat was wel een windows server 2k3 met ongeveer 10 mensen gelijktijdig VS2008 hadden draaien en compilen en debuggen enzo.

Servertje had het er wel moeilijk mee, maar je omzeilt wel een hoop problemen zoals hierboven beschreven...

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Pagina: 1