"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
POP en IMAP is een beetje 1999, zeker als je geen versleuteling gebruikt. Als het even kan moet je die vermijden, en meestal kan dat wel.
Dat gaat over het binnenhalen van email op de Exchange server via IMAP met je client. Wat ik wil is e-mail binnenhalen vanaf een andere server via IMAP met Exchange. De verbinding met exchange is daarna het probleem niet.
Zoals gezegd is de Exchange server van buitenaf niet te bereiken.nielsl schreef op maandag 16 maart 2009 @ 14:58:
is het niet veel makkelijker om je email gewoon binnen te halen met pop en vervolgens met de IMAP functionaliteit of de webaccess mogelijkheden van exchange te gaan stoeien?
Zelfde probleem: ik kan van buitenaf niet zomaar verbinding maken met de Exchange server. Ik kan dus niet bij de webmail of al die andere mooie functies.Jazzy schreef op maandag 16 maart 2009 @ 15:08:
Je kunt misschien beter gewoon je mail laten bezorgen in je Exchange mailbox. Die kun je vervolgens benaderen via Outlook (MAPI), Outlook Anywhere (RPC over HTTPS), OWA (webmail) of ActiveSync (mobile).
Of het wenselijk is is een tweede, maar ik kan er op dit moment weinig aan veranderen.POP en IMAP is een beetje 1999, zeker als je geen versleuteling gebruikt. Als het even kan moet je die vermijden, en meestal kan dat wel.
[ Voor 33% gewijzigd door Hertog op 16-03-2009 15:34 ]
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Nou ja, dat is dus wel mogelijk, maar alleen via POP, met de POP3 Connector. Alleen, die heeft geen optie om mail op de server te laten staan. Ik wil dus eigenlijk een IMAP connector, maar dat zal dan wel niet mogelijk zijn zoals je zegt.Jazzy schreef op maandag 16 maart 2009 @ 15:48:
Sorry, ik had je vraag niet goed gelezen. Het is niet mogelijk voor Exchange om mail ergens vandaan te trekken, je kunt alleen mail afleveren aan Exchange via SMTP.
Exchange heeft geen POP3 Connector. Dat is een onderdeel van Small Business Server, maar als jij een SBS Server had gehad dan had je dat vast wel duidelijk aangegeven.Hertog schreef op maandag 16 maart 2009 @ 15:52:
[...]
Nou ja, dat is dus wel mogelijk, maar alleen via POP, met de POP3 Connector. Alleen, die heeft geen optie om mail op de server te laten staan. Ik wil dus eigenlijk een IMAP connector, maar dat zal dan wel niet mogelijk zijn zoals je zegt.
Je kunt eens kijken naar andere POP connectors, er zijn hele volwassen oplossingen voor en het zou me niet verbazen als er ook eentje is die IMAP doet. Maar ik weet zeker dan het makkelijker is om je SBS server open te stellen voor Outlook Anywhere of OWA.
[ Voor 33% gewijzigd door Jazzy op 16-03-2009 15:59 ]
Alleen als je SBS hebt zit er een POP3 Connector bij Exchange.
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
Mea culpaJazzy schreef op maandag 16 maart 2009 @ 15:56:
[...]
Exchange heeft geen POP3 Connector. Dat is een onderdeel van Small Business Server, maar als jij een SBS Server had gehad dan had je dat vast wel duidelijk aangegeven.
Ik zal er nog eens naar kijken. Ik kan dus in ieder geval melden dat het out-of-the-box niet gaat werken, misschien is openstellen dan inderdaad alsnog een optie. Bedankt voor de adviezen.Je kunt eens kijken naar andere POP connectors, er zijn hele volwassen oplossingen voor en het zou me niet verbazen als er ook eentje is die IMAP doet. Maar ik weet zeker dan het makkelijker is om je SBS server open te stellen voor Outlook Anywhere of OWA.