Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 17:29
Een vriend van mij heeft een HP DV6060EA,

Nu is de WiFi card nog nooit goed geweest van zijn laptop. Op dit moment zit er een Mini-PCI Broadcom kaart in.

Ik heb al een adres gevonden voor een Mini PCI card nu is mijn vraag alleen de volgende:

Hoe weet ik zeker dat de kaart gaat passen? volgens deze informatie van het product moet het wel kunnen ,dus kan ik er van uit gaan dat het veilig is om te betsellen?

features

Complies with IEEE 802.11b/802.11g standard for 2.4GHz Wireless LAN
Type III-b Mini PCI form factor for standard compatibility in a variety of mobile devices
Works with all existing network infrastructure.
Complies with specific wireless products and services.
High-speed transfer rate of up to 54 Mbps in 802.11g mode of operation
Lower power consumption
Easy to install and configure
Supports Windows98/2000/ME/XP
Highlights:

* 802.11g 2.4GHz
* Broadcom BCM4318KFBG P11 Single chip
* Mini PCI Type III B
* 32-bit mini PCI

Condition:

Refurbished (like new condition)

Minimum Requirement:

*Laptop with mini-PCI slot

*Laptop with built-in antenna ( for those laptops which without built-in antenna, you will need to install the antenna by yourself)

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:52

DukeBox

loves wheat smoothies

mini pci=mini pci.. het enige waar je tegen aan kan lopen is de lengte van de antenne connectoren. Als deze op een andere plek zitten kan het voorkomen dat je het net niet red.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
De lengte wil inderdaad nog wel eens verschillen.
Sloop gewoon je oude kaartje eruit en ga langs bij dat adresje om te checken of het gaat passen, lijkt me de meest wijze oplossing.
Overigens, de kans dat hij niet gaat passen is bijzonder klein, ik heb veel mini-pci netwerkkaartjes gezien maar de meeste zijn toch echt nagenoeg even groot (met uitzondering van de plaatsing van de connectors, maar meestal kan je wel wat valsspelen door het pad van de antennekabels wat te verleggen.
Let wel even op dat het er niet eentje is met 3 antenne aansluitingen, die zijn er namelijk ook :)

[ Voor 9% gewijzigd door Mental op 16-03-2009 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Laatst online: 13-09 11:57
Als je het echt veilig wilt spelen, bestel je dezelfde draadloze netwerkkaart of je haald een pcimia draadloze kaart (pricewatch: Belkin Draadloze N Notebookkaart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:52

DukeBox

loves wheat smoothies

L4m0r schreef op maandag 16 maart 2009 @ 11:27:
De lengte wil inderdaad nog wel eens verschillen.
Dan heet het half-sized mini pci.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Let op dat HP laptops vaak kieskeurig zijn met andere Wifi mini-PCI kaartjes dan degene die zijn "branden" (vaak Broadcom of Intel). De melding "104 unsupported wireless device" is mij namelijk wel bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zat het probleem van die dv6000 serie niet zozeer in de wireless kaart maar in het bord zelf. Een ander (HP branded) wireless kaartje lost het probleem dus waarschijnlijk niet op.

Lees ook dit even

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2009 19:30 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
  • Laatst online: 11-09 17:29
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 19:20:
Volgens mij zat het probleem van die dv6000 serie niet zozeer in de wireless kaart maar in het bord zelf. Een ander (HP branded) wireless kaartje lost het probleem dus waarschijnlijk niet op.

Lees ook dit even
Hier had hij het inderdaad ook al over... Scheen dat hij net te laat was met garantie.

Dan houdt het dus waarschijnlijk op voor hem?

Of is dit probleem ook anders op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-09 15:13
Ik heb hier probleemloos een Cisco Aironet in een HP NX9005 gezet waarvan ook werd gezegd dat ie geen niet HP branded kaartjes zou slikken.

En het werkt dus prima. Zo'n kaartje koop je tweedehands voor 30 euro. Beter bereikk dan met de US robotics kaart daarvoor(PCMCIA).

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Pagina: 1