Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP]Desktops hangen vast.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag,

Wij hebben hier 17 servers draaien met os server 2003 en hier werken zo'n 75 desktops op met os xp. Wij merken dat 1 vleugel van het bedrijf problemen ondervind, dat zich uit in het totaal vastlopen van de desktop. Het beeld blijft hangen en muis/toetsenbord reageert niet meer. In eerste instantie dachten wij dat dit aan een administratiepakket lag die even geen verbinding meer zou hebben met de server. Wij hebben toen als test de desktops op een gigswitch gezet, maar helaas krijgen zij hier ook de problemen. In de eventviewer is ook niets terug te vinden..... Heeft iemand enig idee????

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10 19:25
Is dat een ander subnet? Heb je loops in je netwerk, bv door spanning-tree? Zijn de machines nog te pingen? Is de uplink naar die switch wel in orde? Gatt het wel goed als je een van de getroffen desktops op een 'goeie' locatie aansluit? (m.a.w. zit het in de client of in de connectie) Wat heb je al wel allemaal gecheckt?
Vragen, vragen, vragen... ;)

@Vokx: dat zeg ik ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Rataplan_ op 16-03-2009 10:48 ]

• Vokx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-11 20:43
Meer info:)

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:57
Wij merken dat 1 vleugel van het bedrijf problemen ondervind
In het hele gebouw gebruik van zelfde clients en software? Dan lijkt het me een netwerk probleem. Maak je gebruikt van AD icm met roaming profiles?

Gaarne iets meer informatie :)
Edit: with ^^ & ^^^ dus

[ Voor 4% gewijzigd door asfaloth_arwen op 16-03-2009 10:49 ]

Specs

Verwijderd

Topicstarter
ok....

Het gebeurt niet bij alle desktops en het bebeurt de ene keer gewoon met internetten en de andere keer als ze bezig zijn in een pakket. Het moet dus iets met het netwerk zijn, maar wat????
Zou de desktop wel willen pingen, maar hoe kom ik achter het ip als de comp vast hangt?
Een half jaar gelden hadden wij hier geen last van en het is van de ene op de andere dag een probleem geworden.
Het is allemaal niet zo spannend, mensen internetten, maken gebruik van office en werken in een administratiepakket.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 11:07:
ok....

Het gebeurt niet bij alle desktops en het bebeurt de ene keer gewoon met internetten en de andere keer als ze bezig zijn in een pakket. Het moet dus iets met het netwerk zijn, maar wat????
Zou de desktop wel willen pingen, maar hoe kom ik achter het ip als de comp vast hangt?
Een half jaar gelden hadden wij hier geen last van en het is van de ene op de andere dag een probleem geworden.
Het is allemaal niet zo spannend, mensen internetten, maken gebruik van office en werken in een administratiepakket.
Wat dacht je van het ip opzoeken voor dat hij hangt? |:(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Kun je op de server achterhalen he? op de dhcp server of shared files.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op maandag 16 maart 2009 @ 11:10:
[...]

Kun je op de server achterhalen he? op de dhcp server of shared files.
Gelukkig geeft de desktop van te voren aan wanneer hij vast gaat hangen!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 11:16:
[...]

Gelukkig geeft de desktop van te voren aan wanneer hij vast gaat hangen!
Net alsof opeens dat ip veranderd.

Sjonge jonge, loop nu naar een werkende client, ipconfig.
Schrijf het ip op, wacht tot ie klemloopt en ping vanaf een andere client of server dat ip wat je net hebt opgeschreven.

Ik mag hopen dat jij geen systeembeheerder in dat bedrijf bent? :X

Verwijderd

Topicstarter
ok, dus ik moet elke dag alle desktops af om ips te noteren om dan vervolgens de hele dag te wachten en hopen dat ze vast gaan lopen?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Dat hoeft niet, dat kun je ook opzoeken in je DHCP-server.

Verder mogen je posts wel iets minder cynisch

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 16:59
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 11:47:
ok, dus ik moet elke dag alle desktops af om ips te noteren om dan vervolgens de hele dag te wachten en hopen dat ze vast gaan lopen?
Je weet toch wel de hostnamen van de pc's? Je kunt ook op hostnaam pingen, weet je..

Draai iets als Look at Lan, kun je zien of een PC nog live is.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
Mmm, komt me bekend voor en je raad nooit waar het aan lag. Nou ja, deze machines gaven een BSOD.
Het bleek dat de netwerkprinter, door een fout in de driver, niet door kon geven dat de printjes klaar waren. Echt ellendig was dat. Ook hier had alleen 1 afdeling problemen. Das dan ook wel logisch, zij waren de enige die gebruik maakte van die printer.

Heel makkelijk te testen.
Stuur een opdracht naar de printer, ong. een 5 minuten daarna loopt ie vast.

[ Voor 13% gewijzigd door marquis op 16-03-2009 12:04 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-11 07:51
Toevallig systemen met dezelfde netwerkkaart/drivers?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Modbreak:Zo.
Even wat loze opmerkingen en harkerige replies eruit gedonderd.
Kunnen we nu weer als normale beschaafde mensen verder communiceren? dank.

Verder vroeg ik natuurlijk niet voor niks alt-92 in "Computers hangen vast" om veel meer informatie dan 'het doet het niet' zoals je merkt aan de hoeveelheid vragen die je nu krijgt.

[ Voor 40% gewijzigd door alt-92 op 16-03-2009 12:35 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Als ze zo weinig vast slaan (minder dan 1x per dag per 10 werkplekken) dan kun je het waarschijnlijk toch niet vinden.

En als je het ip nummer weet kun je het nog niet oplossen (?).

Anders kun je eens de event logs van die computers verzamelen en tellen hoeveel "Event 6008" (unexpected shudown) er optreed. (*)

Ga eens bij de gebruikers langs in een andere vleugel(?) en je zult waarschijnlijk zien dat ze daar het probleem ook kennen, maar niet de moeite meer nemen om te bellen.

(*) Dat kan een goede beheerder dus ook op afstand

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Prima, sluit de topic dan maar.

• DennusB
  • Niet online
Dat bepaald een modje denk ik wel of dat nodig is :)
Mocht je nog meer vragen hebben, is het niet handig als je dan weer een nieuwe toppic moet openen.

Succes :)

Verwijderd

Topicstarter
Gebeurt inderdaad maar 2 keer per week.
Gezien de gebruikers zit het er dik in dat ze inderdaad niet aan de bel trekken.
Wij gaan zelf dan maar verder puzzlen!

Toch bedankt!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kijk dan toch even naar de suggestie die ik ook in de sluitmessage van je vorige topic heb gezet:
Eventlog nakijken, ProbleemPC meenemen en zelf gebruiken en dan met Ctrl+Scrolllock debug aan de gang gaan. :)
Windows feature lets you generate a memory dump file by using the keyboard

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1