Toon posts:

hoge DPI muis gebruiken op de Mac

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een mac book pro met leopard er op en een Logitech MX Revolution. Als ik de muis gebruik in Windows reageert deze een stuk nauwkeuriger dan dat ik de muis gebruik in leopard. Ik heb programma's gebruikt als steermouse, maar daar wordt de nauwkeurigheid niet veel beter van of verplaatst te weinig bij een beweging.

Ik heb een probleem met LCC in combinatie met WOW. Als ik in WOW mijn MX Revolution gebruik met LCC, dan gaat de cursor naar de linkerbovenhoek als ik het scrollwiel gebruik. Ook door de onnauwkeurigheid heb ik moeite om de cursor op de juiste plek op het scherm te krijgen. Het maakt niet uit of ik LCC geinstalleerd heb of niet.

Ik heb op het internet gelezen dat Mac OS X niet goed gebruik maakt van de nauwkeurigheid van hoge dpi muizen. Het lijkt of het niet meer dan 400 dpi gebruikt hooguit. Dit schijnt te komen door de manier waarop Mac OS X in elkaar zit. Ik heb iemand van Apple aan de telefoon gehad die zegt dat het de verantwoordelijkheid van de producent van de muis is.

• HyperActivE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-02 08:45

HyperActivE

Niet zo actief als verwacht

Ik heb afgelopen zaterdag ook een MX revolution, daarvoor gebruikte ik een MX 1000. Bij beide heb ik het gevoel heb dat de nauwkeurigheid te wensen over laat.
Ik ben al een tijdje aan het rommelen geweest in LCC en de muisinstellingen van Mac OS X, maar toch krijg ik het nog steeds niet zoals de MX 1000 reageerde in Windows.

Er zijn een hoop mensen die deze muizen gebruiken maar ik heb er eigenlijk niks over kunnen vinden, behalve wat problemen met LCC, maar die doet het perfect bij mij.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dit gevoel heb ik vooral met lasermuizen in Mac OS X. Mijn MX518 optische muis is wel zeer precies. Maar voor de nodige instellingen op het gebied van sensitivity en acceleration gebruik ik de driver USB Overdrive. Hiermee krijg ik vrijwel elke muis mooi soepel en precies. :)

Ik zou dus zeggen, probeer USB Overdrive eens in plaats van LCC (LCC verwijderen dus als je dit gaat proberen).

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon me een probleem herinneren met mijn broer die ook een Logitech muis heeft met de verbinding van de usb stick met de muis. Hoewel het in principe niet veel uit zo moeten maken welke kant de usb reciever van de MX Revolution zit op mijn mac book pro heb ik hem verplaatst naar de rechterkant. Nu is de muis net zo nauwkeurig als in Windows. Het gekke is wel dat als ik de usb reciever van de muis aan de achterkant van mijn grote computerkast plaats dit weer geen problemen veroorzaakt en de nauwkeurigheid niet nadelig beinvloed. Misschien zit er wel een verborgen bermuda-driehoek verstopt in mijn mac book pro.

Verwijderd

Topicstarter
Logitech heeft me gezegd dat het mogelijk is dat het probleem van de wielmuis opgelost is als ik WOW opnieuw installeer.